Musikk Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli https://www.vg.no/nyheter/i/5prjBm/karoline-30-overnattet-alene-i-skogen-det-eneste-jeg-fryktet-var-menn 0 Siter
Musikk Skrevet 30. juli Forfatter Skrevet 30. juli Musikk skrev (Akkurat nå): https://www.vg.no/nyheter/i/5prjBm/karoline-30-overnattet-alene-i-skogen-det-eneste-jeg-fryktet-var-menn Trist hun tenkte slik. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Hva om hun fryktet innvandrergjenger? Hadde det vært rasistisk? Anonymkode: a96f0...a8d 0 Siter
Musikk Skrevet 30. juli Forfatter Skrevet 30. juli Vi skal diskutere damer som telter i skogen som er litt små redde for mannfolk besøk. Kanskje det er "nøkken" de er redde for og møte på. 0 Siter
Musikk Skrevet 30. juli Forfatter Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva om hun fryktet innvandrergjenger? Hadde det vært rasistisk? Anonymkode: a96f0...a8d Musikk skrev (2 minutter siden): Vi skal diskutere damen/damer som telter i skogen som er litt små redde for mannfolk besøk. Kanskje det er "nøkken" de er redde for og møte på. 0 Siter
Musikk Skrevet 30. juli Forfatter Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva om hun fryktet innvandrergjenger? Hadde det vært rasistisk? Anonymkode: a96f0...a8d Rasistisk er det nok ikke mer gjenger hun hadde fryktet da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli 6 minutes ago, Musikk said: Rasistisk er det nok ikke mer gjenger hun hadde fryktet da. Poenget til anonymbrukeren var nok hvordan det aksepteres og forstås å frykte menn som gruppe, men andre fremmede grupper er det ikke "lov" å frykte. Anonymkode: 76953...389 0 Siter
Martine Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Jeg kan kjenne meg litt igjen i det hun skriver om å kjenne seg trygg i skogen. Jeg har sovet ute alene utallige ganger, og er generelt ikke redd for noe. Faktisk kan jeg føle meg mer trygg i skogen enn i byen. Men jeg har hatt et par opplevelser med menn som har gjort meg veldig utrygg. En gang kom det et par menn som sto i nærheten og stirret på meg i 10 min før de gikk videre. Det ga meg en utrolig ekkel og ubehagelig følelse. Så jeg forstår hva hun mener. Det handler ikke om at man går rundt og er redd alle menn, men at enkelte situasjoner der andres oppførsel kan gi en følelse av utrygghet. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Martine skrev (Akkurat nå): Jeg kan kjenne meg litt igjen i det hun skriver om å kjenne seg trygg i skogen. Jeg har sovet ute alene utallige ganger, og er generelt ikke redd for noe. Faktisk kan jeg føle meg mer trygg i skogen enn i byen. Men jeg har hatt et par opplevelser med menn som har gjort meg veldig utrygg. En gang kom det et par menn som sto i nærheten og stirret på meg i 10 min før de gikk videre. Det ga meg en utrolig ekkel og ubehagelig følelse. Så jeg forstår hva hun mener. Det handler ikke om at man går rundt og er redd alle menn, men at enkelte situasjoner der andres oppførsel kan gi en følelse av utrygghet. Jeg også. På en hel parkeringsplass som var tom annet enn bilen min (sover bak i bagasjerommet, den er innredet slik), så kommer en fyr og kliner seg helt inntil meg. Presterer å sitte å se på meg i flere timer, før jeg ikke orker mer og ser meg nødt til å kjøre videre. Var alene på dette øde stedet og våget ikke si ifra. Skjønner veldig godt hva hun mener. Med tanke på all statistikk om overgrep og vold mot kvinner så er ikke frykten helt på bærtur. Anonymkode: 91014...0a9 0 Siter
Martine Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg også. På en hel parkeringsplass som var tom annet enn bilen min (sover bak i bagasjerommet, den er innredet slik), så kommer en fyr og kliner seg helt inntil meg. Presterer å sitte å se på meg i flere timer, før jeg ikke orker mer og ser meg nødt til å kjøre videre. Var alene på dette øde stedet og våget ikke si ifra. Skjønner veldig godt hva hun mener. Med tanke på all statistikk om overgrep og vold mot kvinner så er ikke frykten helt på bærtur. Anonymkode: 91014...0a9 Det må ha vært en ubehagelig opplevelse. Skjønner godt at du valgte å kjøre videre, det hadde jeg også gjort. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Jeg sover ofte i telt, men alltid på steder godt utenfor turstier og trafikkerte områder. Hører jeg lyder, så kan jeg kjenne frykt, og da det er menn og andre ustabile personer jeg er redd for. Men, min frykt er mitt problem og mitt ansvar. Å begynne å be samfunnet og menn skulle innrette seg etter mine frykter er ikke aktuelt. Det samme tenker jeg når det gjelder de som er redde for hund f.eks. Hvis de er så redde at de stivner når de møter en hund på tur, så bør de kanskje vurdere en runde med behandling av hundeskrekk. Anonymkode: c16a0...33a 1 Siter
Musikk Skrevet 30. juli Forfatter Skrevet 30. juli psykedeliker skrev (1 time siden): Det er ikke noe "vi" her, snakk for deg selv. Hvis de er så redde for "mannfolkbesøk" kan de holde seg hjemme bak en låst dør. Jeg har sagt før og jeg sier det igjen: menn som trakasserer kvinner trakasserer også andre menn, men det hører vi sjeldent noe om. Altså er dette et individproblem, ikke et kjønnsproblem - og bør håndteres deretter. Kan hende noen kvinner der ute liker "mannfolkbesøk" når de telter. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Musikk skrev (42 minutter siden): Kan hende noen kvinner der ute liker "mannfolkbesøk" når de telter. Ja, jeg har hørt rykter om det. 0 Siter
Musikk Skrevet 30. juli Forfatter Skrevet 30. juli psykedeliker skrev (2 timer siden): Ja, jeg har hørt rykter om det. Ja, du kan fint høre på de ryktene ikke to like damer. 0 Siter
Musikk Skrevet 31. juli Forfatter Skrevet 31. juli (endret) Musikk skrev (1 time siden): Ja, du kan fint høre på de ryktene ikke to like damer. Damene kan jo få noen kroner ut av et besøk eller to i telte😀@psykedeliker. Endret 31. juli av Musikk 0 Siter
psykedeliker Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli (endret) Musikk skrev (1 time siden): Damene kan jo få noen kroner ut av et besøk eller to i telte😀@psykedeliker. Ikke av meg... men dersom de hadde laget mat kunne jeg kanskje vurdert det. Endret 31. juli av psykedeliker 0 Siter
Musikk Skrevet 31. juli Forfatter Skrevet 31. juli psykedeliker skrev (59 minutter siden): Ikke av meg... men dersom de hadde laget mat kunne jeg kanskje vurdert det. Ok. Men da må du betale maten🙂 0 Siter
Grendel Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg sover ofte i telt, men alltid på steder godt utenfor turstier og trafikkerte områder. Hører jeg lyder, så kan jeg kjenne frykt, og da det er menn og andre ustabile personer jeg er redd for. Men, min frykt er mitt problem og mitt ansvar. Å begynne å be samfunnet og menn skulle innrette seg etter mine frykter er ikke aktuelt. Det samme tenker jeg når det gjelder de som er redde for hund f.eks. Hvis de er så redde at de stivner når de møter en hund på tur, så bør de kanskje vurdere en runde med behandling av hundeskrekk. Anonymkode: c16a0...33a Episoden hun forteller om er at noen menn campet i nærheten av henne og at ingenting skjedde. En ikke-hendelse. Jeg er enig i at det er normalt å hilse når man møter noen på tur, men ikke å oppsøke en person som camper et stykke unna. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli Grendel skrev (6 minutter siden): Episoden hun forteller om er at noen menn campet i nærheten av henne og at ingenting skjedde. En ikke-hendelse. Jeg er enig i at det er normalt å hilse når man møter noen på tur, men ikke å oppsøke en person som camper et stykke unna. Enig. Og hun kunne tatt initiativ til å hilse eller utveksle noen høflighetsfraser selv også. Anonymkode: ed95a...73c 0 Siter
Martine Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli (endret) Grendel skrev (2 timer siden): Episoden hun forteller om er at noen menn campet i nærheten av henne og at ingenting skjedde. En ikke-hendelse. Jeg er enig i at det er normalt å hilse når man møter noen på tur, men ikke å oppsøke en person som camper et stykke unna. Hun skrev at de kom bort til plassen der hun hadde slått opp telt. Vanlig høflighet tilsier at man viser hensyn og trekker seg unna, eller at man spør om det er greit at man er der. Nå skjedde dette i Grefsenåsen, som er et veldig populært turområde. Mange slår opp hengekøye eller telt der på grunn av utsikten, så det er et sted hvor man må regne med at man ikke er alene. Selv har jeg aldri overnattet der, nettopp fordi jeg helst vil være i fred når jeg sover ute. Derfor oppsøker jeg steder hvor det er lite folk. Men generelt synes jeg man bør tenke seg litt om før man går bort til en plass hvor noen har satt opp et telt. Mange kan oppleve det som ubehagelig, uavhengig av intensjonen. Hun skrev også at hun prøvde å få kontakt med dem, men ikke fikk noen respons. Jeg forstår godt at det kan oppleves utrygt. Endret 31. juli av Martine 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.