AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Synes det er vanskelig å forstå reglene for fordommer i samfunnet. Tenker på hva som er lov å si uten å miste jobben/bli kansellert etc. Noen forumbrukere hevder at VG skrev en artikkel om en kvinne som fryktet menn, og det var jo "forståelig" ifølge mange forumbrukere for noen menn er slemme folk, så da gir det mening å fordommer mot alle menn, for de kan jo være slemme. Og fra et rent logisk standpunkt kan jo det gi mening. Men menn er ikke den eneste gruppen som har problematiske folk, hva med jøder, eller muslimer, eller afrikanere eller hva som helst av andre grupper, det finnes slemme folk innen alle grupper. Det finnes f.eks noen jøder som er slemme folk, hva gjør vi da hvis en person har dårlig erfaring med noen jøder og sier f.eks jeg vil ikke jobbe for jødiske bedriftseiere fremover basert på mine dårlige erfaringer med den gruppen. Var en viral sak fra USA nylig hvor en student var i den situasjonen, det startet en nasjonal kanselleringskampanje mot studenten for å ha sagt at han ikke ville jobbe for jøder, for i USA mente de at å ha dårlig erfaring med noen jøder ikke gjør det greit å nekte å jobbe for andre jøder. Det er jo rasistisk, men også helt motsatt respons fra det folk mente om VG artikkelen og den personens frykt. https://www.independent.co.uk/news/world/americas/cornell-student-working-jew-viral-b3023061.html Hvor går grensen, hva er lov og ikke lov å ha av fordommer? Hvorfor blir denne fyren fra USA kansellert for sin fremmedfrykt, mens om du står frem i VG og deler din frykt for andre grupper får du full forståelse fra alle ? Gjerne forklar så jeg kan unngå å bli kansellert i fremtiden 😮 Anonymkode: 94e3b...ac9 0 Siter
Martine Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes det er vanskelig å forstå reglene for fordommer i samfunnet. Tenker på hva som er lov å si uten å miste jobben/bli kansellert etc. Noen forumbrukere hevder at VG skrev en artikkel om en kvinne som fryktet menn, og det var jo "forståelig" ifølge mange forumbrukere for noen menn er slemme folk, så da gir det mening å fordommer mot alle menn, for de kan jo være slemme. Og fra et rent logisk standpunkt kan jo det gi mening. Men menn er ikke den eneste gruppen som har problematiske folk, hva med jøder, eller muslimer, eller afrikanere eller hva som helst av andre grupper, det finnes slemme folk innen alle grupper. Det finnes f.eks noen jøder som er slemme folk, hva gjør vi da hvis en person har dårlig erfaring med noen jøder og sier f.eks jeg vil ikke jobbe for jødiske bedriftseiere fremover basert på mine dårlige erfaringer med den gruppen. Var en viral sak fra USA nylig hvor en student var i den situasjonen, det startet en nasjonal kanselleringskampanje mot studenten for å ha sagt at han ikke ville jobbe for jøder, for i USA mente de at å ha dårlig erfaring med noen jøder ikke gjør det greit å nekte å jobbe for andre jøder. Det er jo rasistisk, men også helt motsatt respons fra det folk mente om VG artikkelen og den personens frykt. https://www.independent.co.uk/news/world/americas/cornell-student-working-jew-viral-b3023061.html Hvor går grensen, hva er lov og ikke lov å ha av fordommer? Hvorfor blir denne fyren fra USA kansellert for sin fremmedfrykt, mens om du står frem i VG og deler din frykt for andre grupper får du full forståelse fra alle ? Gjerne forklar så jeg kan unngå å bli kansellert i fremtiden 😮 Anonymkode: 94e3b...ac9 Det er en forskjell på å si "jeg har opplevd enkelte situasjoner som gjorde meg utrygg" og "jeg stoler ikke på en hel gruppe mennesker fordi noen fra den gruppen har gjort noe galt" 1 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synes det er vanskelig å forstå reglene for fordommer i samfunnet. Det er ikke noe å forstå, så da har du forstått det. (Hva som står i manus er en helt annen sak, men det er frivillig å følge manus.) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes det er vanskelig å forstå reglene for fordommer i samfunnet. Tenker på hva som er lov å si uten å miste jobben/bli kansellert etc. Noen forumbrukere hevder at VG skrev en artikkel om en kvinne som fryktet menn, og det var jo "forståelig" ifølge mange forumbrukere for noen menn er slemme folk, så da gir det mening å fordommer mot alle menn, for de kan jo være slemme. Og fra et rent logisk standpunkt kan jo det gi mening. Men menn er ikke den eneste gruppen som har problematiske folk, hva med jøder, eller muslimer, eller afrikanere eller hva som helst av andre grupper, det finnes slemme folk innen alle grupper. Det finnes f.eks noen jøder som er slemme folk, hva gjør vi da hvis en person har dårlig erfaring med noen jøder og sier f.eks jeg vil ikke jobbe for jødiske bedriftseiere fremover basert på mine dårlige erfaringer med den gruppen. Var en viral sak fra USA nylig hvor en student var i den situasjonen, det startet en nasjonal kanselleringskampanje mot studenten for å ha sagt at han ikke ville jobbe for jøder, for i USA mente de at å ha dårlig erfaring med noen jøder ikke gjør det greit å nekte å jobbe for andre jøder. Det er jo rasistisk, men også helt motsatt respons fra det folk mente om VG artikkelen og den personens frykt. https://www.independent.co.uk/news/world/americas/cornell-student-working-jew-viral-b3023061.html Hvor går grensen, hva er lov og ikke lov å ha av fordommer? Hvorfor blir denne fyren fra USA kansellert for sin fremmedfrykt, mens om du står frem i VG og deler din frykt for andre grupper får du full forståelse fra alle ? Gjerne forklar så jeg kan unngå å bli kansellert i fremtiden 😮 Anonymkode: 94e3b...ac9 Hadde jeg vært i skogen og sett en MENA-gjeng som holdt seg lenge rett i nærheten hadde jeg nok blitt redd. Men hadde nok ikke turt gå i avisa med det, vel. Anonymkode: 5fcdc...0e7 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde jeg vært i skogen og sett en MENA-gjeng som holdt seg lenge rett i nærheten hadde jeg nok blitt redd. Hvordan skiller man en MENA-gjeng fra andre gjenger? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden psykedeliker skrev (Akkurat nå): Hvordan skiller man en MENA-gjeng fra andre gjenger? De er overrepresentert i statistikken for vold og annen kriminalitet. Det er neppe ukjent for deg. Anonymkode: 5fcdc...0e7 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er overrepresentert i statistikken for vold og annen kriminalitet. Det er neppe ukjent for deg. Det er ikke det jeg spør om. La meg presisere: hvordan gjenkjenner man spesifikt en MENA-gjeng? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 43 minutter siden Skrevet 43 minutter siden psykedeliker skrev (23 minutter siden): Det er ikke det jeg spør om. La meg presisere: hvordan gjenkjenner man spesifikt en MENA-gjeng? Man observerer og lytter. Anonymkode: 5fcdc...0e7 0 Siter
psykedeliker Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man observerer og lytter. Hva skal man observere og lytte etter? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden Skrevet 35 minutter siden 16 minutes ago, psykedeliker said: Det er ikke det jeg spør om. La meg presisere: hvordan gjenkjenner man spesifikt en MENA-gjeng? Prøver De å insinuere at en må bruke fordommer for å bruke fordommen sin, og dermed kan ta feil? Det gjelder ikke bare for MENA gjenger det gjelder for alle, du kan se noen du tror er en mann og fordommen din mot menn aktivieres, men det er egentlig en kvinne, så fordommen din ble anvendt feil. Ok? Hvordan påvirker det saken? Forskjellige gjenger har forskjellig kleskode, svart søppelsekk Moncler jakke var trendy for noen år siden i det minste mange steder, men kan du ikke utforske ditt lokale gjengmiljø og notere ned kleskoden selv, vi vet ikke hvor du bor og hva som er kleskoden der? Anonymkode: 94e3b...ac9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden Skrevet 34 minutter siden psykedeliker skrev (7 minutter siden): Hva skal man observere og lytte etter? Du får ta deg en tur til storbyen for å lære. Anonymkode: 5fcdc...0e7 0 Siter
psykedeliker Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prøver De å insinuere at en må bruke fordommer for å bruke fordommen sin, og dermed kan ta feil? Det gjelder ikke bare for MENA gjenger det gjelder for alle, du kan se noen du tror er en mann og fordommen din mot menn aktivieres, men det er egentlig en kvinne, så fordommen din ble anvendt feil. Ok? Hvordan påvirker det saken? Nå blander du sammen konseptet fordommer med konseptet forforståelse. Det er to forskjellige ting. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forskjellige gjenger har forskjellig kleskode, svart søppelsekk Moncler jakke var trendy for noen år siden i det minste mange steder, men kan du ikke utforske ditt lokale gjengmiljø og notere ned kleskoden selv, vi vet ikke hvor du bor og hva som er kleskoden der? Det har jeg allerede gjort, da kom jeg frem til at kleskoden sier egentlig ingenting om hvem som faktisk er farlige eller ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.