Vendi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Har schizoaffektiv lidelse og har i lengre tid vært symptomfri. Føler meg frisk nå. Men hva blir riktig å si av "frisk" og "i remisjon"? Hvor lenge må man være i remisjon for å bli kalt frisk? Remisjon er ikke et vanlig ord i mitt vokabular, så da sier jeg heller at jeg er frisk. 0 Siter
Humlesurr Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden Så fint at du føler deg bedre! Hva er egentlig frisk? Hvem skal definere det? Det kan være forskjellig fra person til person, tror jeg. Noen vil si de er friske hvis de klarer å jobbe. Andre vil si de er friske hvis de ikke er innlagt. Si det som føles riktig for deg! Har du gjort deg noen tanker om hvorfor du har følt deg bedre i det siste? 1 Siter
psykedeliker Skrevet 32 minutter siden Skrevet 32 minutter siden Humlesurr skrev (20 minutter siden): Hva er egentlig frisk? Hvem skal definere det? Det ligger ihvertfall noen offisielle definisjoner her: https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/virkninger-pa-helse-og-livskvalitet-i-utredninger-og-samfunnsokonomiske-analyser/bakgrunn-metode-og-prosess/begrepsforklaringer 0 Siter
emilie321 Skrevet 16 minutter siden Skrevet 16 minutter siden Vendi skrev (1 time siden): Har schizoaffektiv lidelse og har i lengre tid vært symptomfri. Føler meg frisk nå. Men hva blir riktig å si av "frisk" og "i remisjon"? Hvor lenge må man være i remisjon for å bli kalt frisk? Remisjon er ikke et vanlig ord i mitt vokabular, så da sier jeg heller at jeg er frisk. Så flott at du føler deg frisk. Hva er lengre tid? Selv er jeg vesentlig friskere enn jeg var på det dårligste, men kan ikke akkurat si at jeg føler meg frisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.