AnonymBruker Skrevet 1. august Skrevet 1. august https://www.nrk.no/sorlandet/ny-unge-hogre-leiar-vil-stor-reform-innan-arbeidslivet-1.17973632 Tror han at syke folk VELGER å ikke jobbe? Anonymkode: 2a3d2...639 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1. august Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror han at syke folk VELGER å ikke jobbe? Det er da mange syke som støtter opp under samfunnsløgnen også... 0 Siter
Grendel Skrevet 1. august Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.nrk.no/sorlandet/ny-unge-hogre-leiar-vil-stor-reform-innan-arbeidslivet-1.17973632 Tror han at syke folk VELGER å ikke jobbe? Anonymkode: 2a3d2...639 Etter å ha lest vedlagt innlegg må jeg nesten konkludere med at ikke alle ønsker å jobbe. 4 Siter
psykedeliker Skrevet 1. august Skrevet 1. august Grendel skrev (5 minutter siden): Etter å ha lest vedlagt innlegg må jeg nesten konkludere med at ikke alle ønsker å jobbe. Det er ihvertfall mange som ikke ønsker å slite seg ut til ingen nytte, og det er fullt forståelig. 0 Siter
Ekstra Skrevet 1. august Skrevet 1. august Det bør bestandig lønne seg å jobbe fremfor å leve av ytelser. De siste dagene har det kommet frem eksempler på at det for noen lønner seg å la være å jobbe og heller motta ytelser av ymse slag. Slik kan vi ikke ha det. 4 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. august Skrevet 1. august Grendel skrev (3 timer siden): Etter å ha lest vedlagt innlegg må jeg nesten konkludere med at ikke alle ønsker å jobbe. De fleste som ikke "ønsker" å jobbe er i arbeid likevel. Det er ikke slik at en bare kan bestille trygd. Anonymkode: 2a3d2...639 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. august Skrevet 1. august For en tosk. Men typisk Høire. Anonymkode: b3392...9cd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. august Skrevet 1. august Ekstra skrev (26 minutter siden): Det bør bestandig lønne seg å jobbe fremfor å leve av ytelser. De siste dagene har det kommet frem eksempler på at det for noen lønner seg å la være å jobbe og heller motta ytelser av ymse slag. Slik kan vi ikke ha det. Det var ett eksempel. Det er ikke representativt. Anonymkode: b3392...9cd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. august Skrevet 1. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): https://www.nrk.no/sorlandet/ny-unge-hogre-leiar-vil-stor-reform-innan-arbeidslivet-1.17973632 Tror han at syke folk VELGER å ikke jobbe? Anonymkode: 2a3d2...639 Ja. Mange som har fått for seg det. Anonymkode: b3392...9cd 0 Siter
Musikk Skrevet 1. august Skrevet 1. august (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): https://www.nrk.no/sorlandet/ny-unge-hogre-leiar-vil-stor-reform-innan-arbeidslivet-1.17973632 Tror han at syke folk VELGER å ikke jobbe? Anonymkode: 2a3d2...639 Bortskjemt ung som lever på foreldrene sine penger. Hvordan skal han kunne og håndtere penger? han har ikke levd live ennå null erfaring en hører jo det. Endret 1. august av Musikk 0 Siter
Musikk Skrevet 1. august Skrevet 1. august Jeg er ikke for unge mennesker med litte livserfaring skal styre dette lande. 1 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 1. august Skrevet 1. august Det har allerede vært kutt i velferdsgoder. F.eks. bostøtte. Det kommer ikke frem av artikkelen hvilke ytelser han vil kutte, så da regner jeg med at det er alle. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1. august Skrevet 1. august Ekstra skrev (2 timer siden): Det bør bestandig lønne seg å jobbe fremfor å leve av ytelser. Hvorfor? Sysselsetting i seg selv skaper ikke nødvendigvis realverdier. 0 Siter
Grendel Skrevet 1. august Skrevet 1. august Jeg mener politikk er avveining mellom ulike hensyn. Jeg er overbevist om at det UH lederen foreslår ville fått flere i arbeid, av den enkle grunn at det har fungert i Sverige. Ulempen er at det går ut over syke som ikke kan noe for det. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 1. august Skrevet 1. august (endret) Grendel skrev (1 time siden): Jeg er overbevist om at det UH lederen foreslår ville fått flere i arbeid, av den enkle grunn at det har fungert i Sverige. Det ville det helt sikkert, men det betyr ikke at det dermed skapes flere realverdier. Hovedproblemet - at det er et misforhold mellom real- og fiktivøkonomien - forblir uløst. Det er det i praksis et stort flertall i befolkningen som tjener på , og derfor ønsker ikke majoriteten av de folkevalgte å fokusere på det. Endret 1. august av psykedeliker 0 Siter
Everybody Skrevet 1. august Skrevet 1. august Hva en 23 åring mener om noe sånt bryr jeg meg lite om. 2 Siter
FjellOgDalar Skrevet 2. august Skrevet 2. august En side politikerne virker blinde for er tilstanden i arbeidsmarkedet. Skal de som kan/vil jobbe få gjøre noen innsats, må noen også ansette dem. Arbeidsgivere vegrer seg for å ansette personer med funksjonsnedsettelser eller andre helseproblemer. Arbeidstakeren må ta straffen i form av uføretrygd. Jeg kjenner til en historie en med doktorgrad endte opp på trygd fordi arbeidsplassen byttet til et datasystem som ikke var universelt utformet. Opprinnelig jobbet personen hundre prosent! Jeg mener det å gå løs på ytelsene blir feil ende å begynne i. Jeg mener og dette går urettmessig hardt utover de som virkelig ikke kan jobbe! Både med tanke på økonomi og økt stigma. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. august Skrevet 2. august Jeg er arbeidsledig og prøver å snu hver stein for å finne meg en jobb jeg kan fungere i. Jeg har en del tiltretteleggingsbehov, så jeg kan ikke ta hva som helst, og jeg stiller bakerst i køen når jeg "kommer trekkende med en liste" av hva jeg trenger for å fungere. Jeg synes det er synd, for jeg er sikker på at jeg kan jobbe hundre prosent på det rette stedet. Utdannelse har jeg også, og tjente godt over 800 000 i 2025. Anonymkode: 04199...01c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august Folk må begynne å jobbe igjen, selv om det går ut over omsetningen i butikkene på dagtid. Det har aldri vært viktigere, for nå strømmer trygdede fra verden rundt inn i landet, og de ønskes velkommen med rettigheter som langt overgår nordmenn. Så derfor, skal vi klare å fortsette dette, da må vi sannelig jobbe for det. Anonymkode: e9507...485 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Folk må begynne å jobbe igjen, selv om det går ut over omsetningen i butikkene på dagtid. Det har aldri vært viktigere, for nå strømmer trygdede fra verden rundt inn i landet, og de ønskes velkommen med rettigheter som langt overgår nordmenn. Anonymkode: e9507...485 Det må du gjerne dokumentere. Anonymkode: 2a3d2...639 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.