Gå til innhold

Hvor ofte er dere med venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte er dere sammen med venner? Og hva pleier dere å gjøre? Hva slags diagnoser har du?

Anonymkode: 0653a...616

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så ofte. Kanskje en dag annenhver uke. Noen ganger lenger. 

Noen ganger lager vi middag i lag og ellers ser vi på TV og prater. 

psykedeliker
Skrevet

Opptil flere ganger i uken sitter jeg rundt et bord med mine venner og pønsker ut nye måter å være til bry og en byrde for samfunnet. Vi har de diagnosene vi trenger for å kunne utføre den oppgaven mest mulig effektivt ifølge manus. Og slik vil det fortsette helt til vi får vår sak på dagsorden.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Opptil flere ganger i uken sitter jeg rundt et bord med mine venner og pønsker ut nye måter å være til bry og en byrde for samfunnet. Vi har de diagnosene vi trenger for å kunne utføre den oppgaven mest mulig effektivt ifølge manus. Og slik vil det fortsette helt til vi får vår sak på dagsorden.

Regner med at det gir mening for dere, sånn utenfra høres det veldig stusselig ut. 

Anonymkode: 527b3...756

Skrevet
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Hva er så deres sak?

stjernestøv
Skrevet

Ikke ofte, vi besøker hverandre og spiser middag ute og prater om alt mulig og koser oss. 

Ikkeanonymnok
Skrevet

Det varierer utifra når de spør meg. Men noen ganger så ofte som en gang eller to i uken (1-2 timer pr gang) dessverre, men stort sett går det noen uker mellom hver gang. 3-5 uker er ikke uvanlig i perioder og det passer meg fint.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. 

Anonymkode: a31b5...390

psykedeliker
Skrevet
Havfruen skrev (46 minutter siden):

Hva er så deres sak?

At offentlige institusjoner og deres ansatte er lojale til samfunnsoppdraget og demokratiet, ikke til særinteressegrupper og deres fordummende narrativer. Dette medfører bl.a. at det må skilles mellom psykiske lidelser og holdningsproblemer, samtidig som informasjons- og veiledningsplikten må vektlegges i mye større grad enn i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger 2 ganger i uken, men oftest 1 gang i uken. Skulle gjerne vært sosial oftere men det går ikke per idag. 

Anonymkode: 527b3...756

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Siste gang var for 38 år siden.

Anonymkode: 5d262...3f0

Skrevet
Musikk skrev (På 2.8.2026 den 7.48):

Ingen venner😢 

DOL er et felleskap der man kan øve seg på hvordan få konstruktiv sosial kontakt hvis man ønsker å få venner i RL. Det er ikke hensiktsmessig å bygge allianser av typen «oss med nick» og «de andre uten fast nick». Det er heller ikke noe sjakktrekk å banne, være frekk og lite vennlig. Man kan få uttrykt mye med en vennlig, saklig og straight tone. Jeg tenker at hvis du ikke har venner så er DOL en super øvingsarena der du kan se hva som funker og hva som ikke funker i felleskap med andre. De siste trådene du har startet, eller særlig vært aktiv i, har vært preget av utsagn fra deg som ikke fremmer vennlighet og god tone. Det er da også årsaken til at admin har måttet sensurere, og det er leit.

Skrevet

Det varierer veldig. Noen perioder møter jeg de flere ganger i uken, mens andre ganger kan det gå noen uker mellom hver gang. Jeg har ikke så mange venner jeg møter i byen jeg bor i, siden de fleste bor i en annen by på Østlandet, ca halvannen times reisevei unna. Jeg er ofte på besøk hos dem, og de kommer også ofte på besøk til meg, eller så drar vi på turer sammen. Men siden jeg har en medisinsk diagnose i tillegg til det psykiske, varierer det veldig hvor mye jeg har mulighet  til. Vi holder likevel jevnlig kontakt på Snap, messenger og facetime. 

FjellOgDalar
Skrevet

Det varierer, men som regel 2-4 ganger i uka vil jeg si. Vi lager noen ganger middag sammen, går tur, i butikker, spiser ute, noen ganger på kulturarrangementer, hytteturer. 

Stikkelsbær
Skrevet

Jeg har mange kollegaer og flere gode venner på jobben, men møter dem ikke utenfor arbeidsplassen. Jeg har tenkt en del på dette i forbindelse med at jeg nærmer meg pensjonsalder. De fleste vennene er 2-10 år yngre enn meg, og jeg er redd for at kontakten vil opphøre når arbeidslivet er over.

Utenom arbeidstid, omgås jeg nesten bare familie. Det er også mange av dem, men siden vi ikke bor nærme hverandre så er det flere jeg ikke ser mer enn 3-4 ganger i året. De som bor i nærheten, har jeg kontakt med hver uke.

påskelilje
Skrevet

Det varierer veldig. De to siste ukene har det vært flere ganger:

*Hadde besøk av ei venninne en dag for to uker siden - vi hadde ikke sett hverandre på 3/4 år.

* Plukket bringebær med ei annen venninne en ettermiddag i forrige uke 

*Var på konsert sammen med to vennepar (og mannen) fredag 

*Inviterte spontant et vennepar bort til oss litt seint lørdag kveld 

Dette er mer enn normalt 😅 Vanligvis kanskje en gang i uka? Men jeg treffer jo folk både på jobb og på koret, flere av disse regner jeg som venner. Og så har jeg mann og voksne barn som jeg er sammen med.

AnonymBruker
Skrevet

Typ 1-2 ganger i året. Det er veldig vanskelig for meg å være sosial pga. hvordan hjernen min prosesserer det. Har traumer relatert til interaksjon som gjør at jeg lett får hodepine kombinert med en følelse av å være bilsyk. Og det varer gjerne i flere dater når det først skjer og i den perioden kan sosial omgang være direkte smertefullt.

Anonymkode: cc2aa...0d3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...