Gå til innhold

Jobbet hardt hele livet og er likevel lutfattig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært sånn pliktoppfyllende og skoleflink. Hatt sommerjobber siden jeg var 14. Vanlige jobber og gode jobber. 

Hadde dog 3 barn. Nå er jeg midt i livet og har bokstavelig talt ingenting. Ingrn bolig, ingen penger på konto, ingen eiendom. Jeg har flyttet hjem til et rom i min mors leilighet. Syntes det er pinlig. 

Min bestevenninne fra barneskolen ringer samtidig for å skryte. Hun har mann og hun har stort hus, masse penger og nå har hun hytte. Hun drar også på ferie turee hele tiden. 

Jeg syntes hun kunne latt være å pine meg. 

Jeg har aldri tatt opp forbruksgjeld og har ikke kredittkort ( aldri hatt)  Når barna var små betalte jeg utstyr og klær underholdning og hobbyer. Alt gikk, helt uten store uteskjeielser. Har aldri vært typen som kjøper hverken masse eller dyre klær. Eller noe anne for meg selv. Lever ganske fattigslig. Har aldri fått bot, vært i fengsel, drevet med narkotika eller alkohol. 

Syns det er trist, jeg tok ut nå 30k en uke siden og det er ferie så tenkte å kose meg litt og jeg ikke har hatt råd til å reise noe sted. ..så det ble et par turer på resteurant. Kjøpt meg to nye bh på Cubas og en topp hos zara. Tok en tur på kino. Over to år siden sist.kjøpt noe dagligvarer og 29 av 30k borte på det og to regninger. 

Jeg vet veldig msnge vil si at jeg må ha skyhøyt forbruk fordi det er enkel matte, men jeg har ikke et høyt forbruk

Jeg vil si jeg generelt bruker mindre enn andre, bare André har mer. Tenkte mye på hvor stusselig livet mitt hadde vært om jeg levde etter min økonomi. Jeg måtte ha blitt hjemme, ikke truffet barn eller venner. Ikke kjøpt noe klær, ikke betalt tannlegen. Ikke gått til fysioterapeut.aldri kunne hjelpe barna med en 500 lapp ved behov. 

Neste fysio time må jeg avbestille fordi jeg ikke har råd. 

Og resultatet fra et liv med masse strev er at man ikke har noe. Jeg føler jeg går naken mot graven og tenker det er helt greit å bli begravet i pappeske. 

Noen andre som har det slik i godt voksen alder? Ser ikke ut som jeg kommer meg ut fra gjesterommet til mor, og heller ikke får noen gang mulighet til å reise. 

Anonymkode: a1d08...5b8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...