Gå til innhold

Det gjør så vondt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt i flere år med vonde følelser som sier til meg at jeg har vært en dårlig mor for mine barn. Det er så ille at jeg knapt husker noe av deres oppvekst. Og det har plaget meg skikkelig. Da jeg fortalte fastlegen min det kjempet jeg mot tårene. Og min behandler kan heller ikke hjelpe meg med det. 

Mitt ene voksne barn sa rett ut at jeg har ødelagt mine barns psykiske helse. Og det gjør så langt inni hjerterota og mammahjertet som det går an å komme.

Hvordan hadde du taklet å få høre noe sånt?  
Jeg har tanker om at jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å leve med det på toppen av mye annet. Det blir for mye for meg å takle, og tårene renner. Jeg prøver å kjempe i mot og la meg korrigere av fine ord som har kommet i etterkant, men det er vanskelig. Det gjør så sykt vondt! 

Anonymkode: 52b5a...5ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lyst til å leve lenger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke lyst til å leve lenger. 

Ring legevakten der du bor for akkurat nå trenger du hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (1 minutt siden):

Ring legevakten der du bor for akkurat nå trenger du hjelp. 

Jeg trenger ikke legevakta, for jeg er ikke tøff nok til å gjøre slutt på livet uansett. Jeg sier bare at jeg ikke har lyst til å leve lenger. Dessuten tok jeg opp dette med min behandler, og hen kunne ikke hjelpe meg med dette, så da kan ingen det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trenger ikke legevakta, for jeg er ikke tøff nok til å gjøre slutt på livet uansett. Jeg sier bare at jeg ikke har lyst til å leve lenger. Dessuten tok jeg opp dette med min behandler, og hen kunne ikke hjelpe meg med dette, så da kan ingen det. 

Jo, du kan. Du kan hjelpe deg selv gjennom det, slik vi alle blir nødt til å gjøre når det stormer rundt oss og i oss.Det finnes forøvrig ikke en behandler i denne verden som kan hjelpe med "alt". Den viktigste jobben gjør klienten alltid selv. Men, i dette tilfellet kan behandler hjelpe deg med den skammen og skyldfølelsen du sitter med, for den er ganske kolossal akkurat nå. Det er grunner til at ting ble som de ble. Du var syk. Og på samme tid som jeg har forståelse for at barnet ditt trengte si det, har jeg forståelse for at du er nær bristepunktet når du hører det.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (2 minutter siden):

Jo, du kan. Du kan hjelpe deg selv gjennom det, slik vi alle blir nødt til å gjøre når det stormer rundt oss og i oss.Det finnes forøvrig ikke en behandler i denne verden som kan hjelpe med "alt". Den viktigste jobben gjør klienten alltid selv. Men, i dette tilfellet kan behandler hjelpe deg med den skammen og skyldfølelsen du sitter med, for den er ganske kolossal akkurat nå. Det er grunner til at ting ble som de ble. Du var syk. Og på samme tid som jeg har forståelse for at barnet ditt trengte si det, har jeg forståelse for at du er nær bristepunktet når du hører det.

Takk for at du forstår, og for at du ikke avviser følelsene mine ❤️

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (19 minutter siden):

Det ene barnet har fått k-ptsd og søkt traumebehandling. Den andre er på god vei mot uføretrygd. Jeg skulle aldri fått barn. Vi har til tross for det et godt og nært forhold, men jeg føler virkelig at jeg ikke fortjener det. Jeg har ingen å snakke med om dette, så jeg må bare legge det i sekken og forsøke å gå videre. Takk for dine svar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det ene barnet har fått k-ptsd og søkt traumebehandling. Den andre er på god vei mot uføretrygd. Jeg skulle aldri fått barn. Vi har til tross for det et godt og nært forhold, men jeg føler virkelig at jeg ikke fortjener det. Jeg har ingen å snakke med om dette, så jeg må bare legge det i sekken og forsøke å gå videre. Takk for dine svar. 

Jeg har kptsd, venter på traumebehandling og er ufør, på grunn av en psykisk syk mor. Du skiller deg veldig fra henne ved at du tar ansvar, er lei deg for det som har skjedd, og lider på vegne av barna dine. Min mor kunne ikke brydd seg mindre. Så du har nok tilført dem noe godt også, selv om det kanskje er vanskelig å se når alt er så mørkt som nå. 

Anonymkode: 06d7a...fbc

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du avgjør selv, men jeg fraråder på det sterkeste at du legger det i sekken uten å gjøre noe mer med det. Det blir som å gå rundt med et åpent sår.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har kptsd, venter på traumebehandling og er ufør, på grunn av en psykisk syk mor. Du skiller deg veldig fra henne ved at du tar ansvar, er lei deg for det som har skjedd, og lider på vegne av barna dine. Min mor kunne ikke brydd seg mindre. Så du har nok tilført dem noe godt også, selv om det kanskje er vanskelig å se når alt er så mørkt som nå. 

Anonymkode: 06d7a...fbc

Huff.. jeg føler med deg og håper at behandlingen vil hjelpe deg til et godt liv. Jeg har også hatt en traumatisk oppvekst, men det unnskylder ikke mine handlinger. Jeg ønsker deg virkelig alt godt i livet, og jeg takker for de fine ordene ❤️

XbellaX skrev (16 minutter siden):

Du avgjør selv, men jeg fraråder på det sterkeste at du legger det i sekken uten å gjøre noe mer med det. Det blir som å gå rundt med et åpent sår.

Jeg tror dessverre ikke at jeg klarer å si det til flere som kjenner meg. Men jeg skal nok komme meg gjennom dette også, trengte bare å lufte smerten litt fordi det ble så mye for meg, og det hjalp at dere hørte på meg - tusen takk ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du at du har gjort som har skadet dem?

Anonymkode: 6304a...fcd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Huff.. jeg føler med deg og håper at behandlingen vil hjelpe deg til et godt liv. Jeg har også hatt en traumatisk oppvekst, men det unnskylder ikke mine handlinger. Jeg ønsker deg virkelig alt godt i livet, og jeg takker for de fine ordene ❤️

Jeg tror dessverre ikke at jeg klarer å si det til flere som kjenner meg. Men jeg skal nok komme meg gjennom dette også, trengte bare å lufte smerten litt fordi det ble så mye for meg, og det hjalp at dere hørte på meg - tusen takk ❤️

Det trenger du ikke, med mindre du selv ønsker det. Du har en behandler som kan hjelpe deg med å håndtere dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...