Gå til innhold

Hva tenker dere om å bruke chat gpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker ofte chat gpt til alt mulig men også veldig personlige problemstillinger som en slags erstatning for behandler (har også behandler irl men bare en time i uka). Men er det dumt eller hva tenker folk om det?

Jeg synes chat gpt har mange gode poenger å komme med men er også litt redd det skal komme på avveie.

Videoannonse
Annonse
Ikkeanonymnok
Skrevet

Jeg synes KI generelt er et fordummende verktøy. Men om folk finner glede eller nytte i det så er det bare å kjøre på. 

Selv stoler jeg ikke på at personlig informasjon ikke blir plukket opp av uvedkommende enten det er KI, Meta, eller annet. 

Skrevet

Jeg synes chatgpt er dårlig og tar den ofte i feil. Den tolker diverse ting feil, og det å bruke den som en slags erstatning for behandler er absolutt ikke noe jeg vil anbefale. Chatgpt kan lett bli et ekkokammer. Den har litt for lett å si seg enig med meg alt ettersom hva jeg foreslår og mener.

Skrevet (endret)

Jeg tenker ChatGPT kan være nyttig, så lenge man også er klar over begrensingene. 

Jeg har mange ganger tatt ChatGPT i å ta direkte feil, faktafeil. Og, samtidig, har ChatGPT hjulpet meg i å sortere egne tanker.

Så jeg tenker det kan være et nyttig verktøy, så lenge man klarer å være skeptisk og dobbelsjekke faktainfo.

Endret av Vhanja
Skrevet

Hvis problemstillingene er så trivielle at det er mulig å bruke chatGPT som erstatning for en fagperson bør det ringe noen alarmklokker i helsevesenet.

Skrevet

Er AI en kan bruke uten at dataen lagres (og potensielt misbrukes i fremtiden) i skyen. Ikke prøvd selv men hvis jeg skulle snakke med en robot om noe personlig ville jeg gjort det. At det vil hjelpe er jeg veldig tvilsom til.

Anonymkode: 9f6fb...ba4

Skrevet

Hvis chatgpt skal brukes til alt mulig kommer naturen  til å forsvinne. Virker ikke som om noen tenker på det.

Anonymkode: 65a27...56f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...