AnonymBruker Skrevet 3. august Skrevet 3. august Og jeg tok det litt nærtagende av det. Jeg følte jo at jeg var skikkelig personlig og at det krevde veldig mye av meg å dele det og det første han (psykologen) sa var at det ikke var så personlig, at han hadde lest mye mer personlige ting fra andre pasienter tidligere. Tror dere han mente det eller bare sa det for at jeg ikke skulle angre så veldig? Anonymkode: c756b...f01 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august Skrevet 3. august Fint at han er ærlig, bedre det enn å skulle ta hensyn til dine følelser. Kanskje tror du at det du skrev er veldig personlig, mens det egentlig ikke er det. Anonymkode: fb135...26b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Og jeg tok det litt nærtagende av det. Jeg følte jo at jeg var skikkelig personlig og at det krevde veldig mye av meg å dele det og det første han (psykologen) sa var at det ikke var så personlig, at han hadde lest mye mer personlige ting fra andre pasienter tidligere. Tror dere han mente det eller bare sa det for at jeg ikke skulle angre så veldig? Anonymkode: c756b...f01 Er du vant med å være åpen om ditt innerste? Anonymkode: a9e64...50a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Fint at han er ærlig, bedre det enn å skulle ta hensyn til dine følelser. Kanskje tror du at det du skrev er veldig personlig, mens det egentlig ikke er det. Anonymkode: fb135...26b Ja, setter vel pris på ærligheten men samtidig litt rart å høre når jeg selv oppfatter det helt annerledes. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du vant med å være åpen om ditt innerste? Anonymkode: a9e64...50a Nei. Anonymkode: c756b...f01 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, setter vel pris på ærligheten men samtidig litt rart å høre når jeg selv oppfatter det helt annerledes. sikkert fordi du ikke er vant med å være åpen, du er kanskje en veldig lukket person som er redd for å ta for mye plass Anonymkode: fb135...26b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. august Skrevet 3. august Det var kanskje en ubetenksom kommentar fra psykologen, men noe sier meg at du hadde funnet noe å gruble på fra samtalen uansett. Anonymkode: 709a3...595 0 Siter
psykedeliker Skrevet 3. august Skrevet 3. august Dette må du ta opp direkte med psykologen i behandingstimene. Det er jo derfor du er der. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 5. august Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (På 3.8.2026 den 19.57): Jeg følte jo at jeg var skikkelig personlig og at det krevde veldig mye av meg å dele det og det første han (psykologen) sa var at det ikke var så personlig, at han hadde lest mye mer personlige ting fra andre pasienter tidligere. Det kan hende han forsøkte å berolige deg og formidle at han tåler å lese personlige tekster? At han har lest mer personlige tekster fra andre pasienter, gjør ikke det du delte mindre personlig eller mindre krevende for deg. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 5. august Skrevet 5. august Kanskje ønsket han å stimulere til refleksjon rundt hvor vidt det du delte er så ille/noe å skamme seg over? Kanskje kan det ha vært en måte å si at han ikke dømmer deg, at det ikke er skummelt å dele fordi han har sett mye før? Uansett tenker jeg du skal klappe deg selv på skulderen over å ha krysset terskelen det har vært å dele noe som oppleves personlig. Dette er tross alt subjektivt. Se på det som et viktig skritt ut av komfortsonen. Den må gjerne utfordres for å oppnå framgang. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august Han mente det nok bokstavelig. Du var sikkert ikke konkret nok. Ikke bare skriv en tekst med "jeg har hatt det så vanskelig siste måneden at jeg holder ikke ut, livet er ingen dans på roser for meg bla bla bla". Du må skrive konkret HVA som er vanskelig og på hvilken måte. Anonymkode: d98fc...e42 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.