Gå til innhold

Blødning Uke 10


Gjest Leifs

Anbefalte innlegg

Hadde en liten blødning i går kveld. Merket det da jeg var på toalettet. Ikke noe blod i trusen hverken før eller etter. Men det var friskt rødt blod. gikk rett til sengs. Har ikke hatt noen smerter hverken før eller etter, og har ikke blødd mer.

Jeg er redd for abort, men håper jo at alt står bra til. Får ikke time hos legen før på fredag. Han mente at alt sikkert stod bra til siden jeg ikke hadde blødd noe mer og ikke hadde hatt noen smerter. Men nå må jeg gå til fredag å vente.....

Kan dette være en missed abortion? Kan man da ta en graviditetstest for å se om det fremdeles er liv laga eller vil den vise feil uansett? (Glemte å spørre legen oppi alt stresset i morges.)

Hva kan jeg gjøre for at dette skal gå bra?

- Leifs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke så mye du kan gjøre fra eller til. Tar du en gravitest, vil resultatet sikkert være positivt uansett. Jeg vil uansett oppmuntre deg litt, for det er slettes ikke uvanlig å ha slike småblødninger tidlig i svangerskapet. Det er riktig som din lege sier, at så lenge du ikke har vondt eller blør mer, er det sansynligvis helt ufarlig. Du bør ikke gjøre de helt store krumspringene inntil videre, som aerobic, jogging eller annet kraftig kroppsarbeid. Blødningen kan stamme fra et lite blodkar i livmorhalsen som har sprukket, f.eks. ved samleie. Det er ganske vanlig. Se det hele an, og kontakt legen din igjen hvis du skulle begynne å blø mer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye du kan gjøre fra eller til. Tar du en gravitest, vil resultatet sikkert være positivt uansett. Jeg vil uansett oppmuntre deg litt, for det er slettes ikke uvanlig å ha slike småblødninger tidlig i svangerskapet. Det er riktig som din lege sier, at så lenge du ikke har vondt eller blør mer, er det sansynligvis helt ufarlig. Du bør ikke gjøre de helt store krumspringene inntil videre, som aerobic, jogging eller annet kraftig kroppsarbeid. Blødningen kan stamme fra et lite blodkar i livmorhalsen som har sprukket, f.eks. ved samleie. Det er ganske vanlig. Se det hele an, og kontakt legen din igjen hvis du skulle begynne å blø mer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...