Gå til innhold

Kan depresjoner utarte seg ulikt hos samme person?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med ulike symptomer for hver gang? 

Anonymkode: e1208...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Ja, det er mulig.

Takk for svar. Jeg tror at jeg kan ha en depresjon. Legen min spurte meg om jeg er deprimert, men jeg sa nei fordi jeg ikke hadde de samme symptomene som før. 

Skrevet

Det er tungt å gjøre ting eller være på jobb, fordi kroppen er som sement. Og det nytter ikke å ta seg sammen. Tankene er så tunge. Jeg har skyldfølelser for vanskelige ting som skjer i livet mitt. Selvmordstanker (uten planer). En dyp psykisk smerte, føler også at jeg ikke er verd å elske. Kroniske mindreverdsfølelser. Er trist. Vurderer å avslutte behandling fordi jeg føler jeg er håpløs og ikke fortjener hjelp. Føler også at behandleren min er lei av meg, misfornøyd med innsatsen min og misliker meg. Sliten. Sover mye. Overspiser og sprenger magesekken. Orker ikke å være sosial på fritiden. Sliter med hukommelse og oppmerksomhet. 

Vil bare være i fred. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Med ulike symptomer for hver gang? 

Ja, depa kan variere fra dag til dag helt normalt. 

Endret av Musikk
Skrevet
Musikk skrev (1 minutt siden):

Ja, depa kan variere fra dag til dag. 

Å være deppa og deprimert er to helt forskjellige ting. Depresjon er en sykdom, det er ikke det å være deppa. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er tungt å gjøre ting eller være på jobb, fordi kroppen er som sement. Og det nytter ikke å ta seg sammen. Tankene er så tunge. Jeg har skyldfølelser for vanskelige ting som skjer i livet mitt. Selvmordstanker (uten planer). En dyp psykisk smerte, føler også at jeg ikke er verd å elske. Kroniske mindreverdsfølelser. Er trist. Vurderer å avslutte behandling fordi jeg føler jeg er håpløs og ikke fortjener hjelp. Føler også at behandleren min er lei av meg, misfornøyd med innsatsen min og misliker meg. Sliten. Sover mye. Overspiser og sprenger magesekken. Orker ikke å være sosial på fritiden. Sliter med hukommelse og oppmerksomhet. 

Vil bare være i fred. 

Høres deprimert ut ja. 

Håper ikke du avslutter behandling. Du fortjener det jo. Og du betaler vel for det også. 

Endret av Glitter
Skrevet

Hvordan er disse tankene sammenlignet med hvordan de har vært ved tidligere depresjoner?

Jeg har erfart at tankeinnholdet kan være ganske likt, mens de fysiske manifestasjonene og fungering i hverdagen endre seg. 

Skrevet
Glitter skrev (6 minutter siden):

Høres deprimert ut ja. 

Håper ikke du avslutter behandling. Du fortjener det jo. Og du betaler vel for det også. 

Skal til legen om 3 uker og kan ta det opp da (han har ferie nå). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal til legen om 3 uker og kan ta det opp da (han har ferie nå). 

Okei. Kan du ikke dra til en vikar? Du kan bli mye verre på tre uker..

Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Okei. Kan du ikke dra til en vikar? Du kan bli mye verre på tre uker..

Jo, jeg må det hvis jeg blir verre for å få sykemelding 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...