Gå til innhold

Når man har en veldig dårlig dag med mye angst og uvirkelighetsfølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

- har det noe for seg å bare komme seg ut av huset noen minutter? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom denne dagen 😥

Anonymkode: 171b7...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! Eller reis deg opp og rist på kroppen i ett minutt. Eller hopp opp og ned. Eller gå på jakt etter røde ting i huset ditt, eller gule ting ute på tur(velg farger selv).

Poenget er å gjøre noe annet med kroppen. Bruke andre sanser. Sett på en sang med litt tempo og dans til den! 

Anonymkode: 5ec10...9e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

- har det noe for seg å bare komme seg ut av huset noen minutter? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom denne dagen 😥

Ja, det kan ha veldig mye for seg. Kom deg ut, eller gjør noe fysisk innendørs. Du trenger ikke holde på lenge av gangen. Tvihold på rutiner (vaske klær, skifte på sengen, vask bosted, altså helt konkrete fysiske aktiviteter) når du har det slik. 

Skrevet

Har du prøvd å fargelegge? Jeg finner litt ro i å sette på musikk og fargelegge. De har billige tusjer og fargeleggingsbøker på Temu. Billigere enn i vanlige butikker og større utvalg. :)

Ellers kan noe så simpelt som å bytte rom fungere dersom du ikke klarer å gå ut. 

Skrevet

"Gjør" istedenfor å tenke. Synes ikke det hjelper meg noe videre eller bedrer helsa på sikt, men som brannslukking og forebygging av uønskede erfaringer, ideer og hendelser her og nå så har jeg gode erfaringer. 

Å gjøre ting er vel ikke annet enn distraksjon der og da, men så har man sikkert noen ideer om hvordan man ville og burde leve dersom man kunne ønske seg. Ved å gjøre istedenfor å tenke går du opp løypa mot den livsstilen du egentlig ønsker, selv om du ikke egentlig følern akkurat nå. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Høre på musikk og syng det hjelper🙂

Endret av Musikk
Skrevet
Musikk skrev (28 minutter siden):

Ut fra nicket ditt er det ikke overraskende 🙂♥️ Er det varig slik eller varierer også effekten av musikk for deg? 

Skrevet
Musikk skrev (2 timer siden):

Det synes jeg også. Jeg liker spesielt å høre på sanger med dype og gode tekster. Helst tekster jeg kjenner meg igjen i. Slik som "Save me" av Jelly Roll eller "my skin" med Natalie Merchant. Kjenner meg igjen i begge. Og så klart "leave the light on" av Tom Walker. Osv osv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...