Gå til innhold

Manglende evne til å opprettholde relasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

= eupf? Kan ikke fraskrive meg at det er en slags sannhet for meg hvis man bare leser det bokstavelig, men har meninger om hvorfor. 

Grunnen til at jeg ikke opprettholder relasjoner er ut fra erfaringene med midlertid energi. Fordi jeg er sosial, nysgjerrig og deltagende når jeg ikke har vært nede, så har det hatt betydelig konsekvenser og ført til økt skyldfølelse og problematiske situasjoner under depresjoner. Av den grunn unngår jeg nå dessverre å utvikle vennskap og annet. Kan rasjonelt tenke at det ikke er lurt og at jeg skal handle annerledes, men har fått skikkelig sperre for det. Er mer sannsynlig at jeg konsentrerer meg om mer personuavhengige sysler når jeg føler meg i fin form. 

Er du enig eller uenig? Dette er ett av flere spørsmål jeg uærlig svarer "nei" på i SCID fordi det uten nærmere nyansering er direkte feilaktig når jeg sitter med kunnskap om hva slags slutning som antydes med spørsmålet.. ett av flere eksempler 

Endret av krøll9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skjønner hva du mener. Jeg klarer å opprettholde de relasjonene jeg har og med unntak av en og annen krangel med mamma så er det ingen konflikter i relasjonene mine. Ble ghostet ut av det blå av en venn etter 10 års vennskap også der helt uten konflikter. Men ut over de to vennskapene jeg har og et par bekjente jeg møter typ 1-2 ganger i året så klarer jeg ikke å skaffe nye relasjoner. Jeg sliter sosialt og har ingen naturlig arena å finne venner på. Hadde jeg studert så hadde jeg sikkert klart å få venner. Men jeg har en del autistiske trekk. 

Det er som du er inne på mye mer nyansert enn ja/nei. Jeg tenker det punktet i scid handler om om man finner seg selv i hyppige konflikter med venner/familie og om relasjonene derfor blir ustabile. Og om man har ustabile følelser for vennene. Går fra å elske til å hate dem på flekken hvis de gjør eller sier noe som trigger. 

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...