Gå til innhold

Hva er viktig for deg for å oppleve livet som meningsfullt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva er viktig for deg for å oppleve livet som meningsfullt? 

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke opplever livet mitt som meningsfullt akkurat nå og ønsker å prøve finne litt ut av det. Kanskje kan jeg hente inspirasjon fra andres svar?

Først og fremst tenker jeg at jeg trenger fikse relasjonene mine, at jeg tør være meg selv og ikke overtenke så mye og at jeg kan tilbringe mer tid med de. Spesielt få nye venner i nærheten som jeg kan være mer med. Savner spesielt noen man både kan ha dypere samtaler med og det er komfortabelt å være stille sammen med. Så er det hobbyer, skulle ønske jeg hadde minst en kreativ hobby jeg brant litt for og gledet meg til å holde på med. Var interessert i foto før og det er jo egentlig den "perfekte" hobbyen slik jeg ser det. Man er kreativ og kan samle på minner og lærer stadig noe nytt. Så tenker jeg også at jeg burde være mer ute i naturen og tilbringe mer tid med dyr. Gikk på ridekurs før og savner veldig å være i stallen og med hest.

Endret av Sjø
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke behov for at livet mitt skal være meningsfullt, på et større plan.

Jeg er litt hedonist. Det jeg ønsker er å fylle livet mitt med ting som gjør meg glad. Det kan være trening, turer i skogen, kaffe med venner, bobler på terrassen, sex med mannen, binge en TV-serie, drikke øl og game, lese en bok i sofaen... alt som bringer meg glede er hva jeg gjør mest mulig av.

Skrevet
Vhanja skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke behov for at livet mitt skal være meningsfullt, på et større plan.

Jeg er litt hedonist. Det jeg ønsker er å fylle livet mitt med ting som gjør meg glad. Det kan være trening, turer i skogen, kaffe med venner, bobler på terrassen, sex med mannen, binge en TV-serie, drikke øl og game, lese en bok i sofaen... alt som bringer meg glede er hva jeg gjør mest mulig av.

Det var en fin måte å se på det på. Jeg tror jeg skal forsøke å tenke sånn jeg også. Også slår det meg at disse tingene som gjør en glad ikke trenger være store ting men kan være hva som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Gode, trygge relasjoner som i familie, venner og kollegaer. Og meningsfulle dager kanskje?

Anonymkode: 1dd60...b77

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gode, trygge relasjoner som i familie, venner og kollegaer. Og meningsfulle dager kanskje?

Anonymkode: 1dd60...b77

Ja, det er gode poenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...