Gå til innhold

Erfaring med livsstyrketrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt (en del) for tiden, blant annet med depresjon og det at jeg føler livet mangler mening og at jeg ikke helt vet hvem jeg er eller hva jeg vil.

Behandler sa at hun har kurs i livsstyrketrening og at vi kunne forsøke det neste time. Jeg lurer derfor på om noen her har erfaring med det? 

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Hvis livsstyrketrening betyr det samme som oppbygging av resiliens, har jeg mye erfaring med det. Men ikke i offentlig helsevesen.

Skrevet
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hvis livsstyrketrening betyr det samme som oppbygging av resiliens, har jeg mye erfaring med det. Men ikke i offentlig helsevesen.

Hvilken erfaring/utbytte har du av det?

psykedeliker
Skrevet
Havfruen skrev (1 minutt siden):

Hvilken erfaring/utbytte har du av det?

Jeg har bl.a. vært med på rollespill der vi skulle psyke hverandre ned så langt vi klarte. Det bygger opp evnen til å håndtere psykologisk press. Og forskjellige øvelser for å bli kjent med sine egne styrker og svakheter (under kontrollerte forhold).

Skrevet
psykedeliker skrev (42 minutter siden):

Jeg er litt usikker på om det er det samme eller hva det faktisk innebærer. Behandler snakket om at det handlet en del om å se for seg ting, at det var en fordel å være god på å visualisere. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...