Enferma Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hei Mr. Degre? Jeg er ei dame på 24 som fikk en sønn for ett år siden akkurat idag. Men jeg klarer ikke å slutte å tenke på hvorfor og hva som gjorde at min sønn fikk/hadde infeksjon da han ble født??????? Kan du være så snill å hjelpe meg å finne ut av det hvis du kan. Bare hvis du kan. Er litt fortvilet over dette og det plager meg. Tusen takk for din tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50615-infeksjon-vedetter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Infeksjon under eller etter fødselen kan komme enten fra moren (deg) eller fra omgivelsen, dvs. de som stelte med deg under og etter fødselen. Fødselskanalen (vagina) og ytre delen av underlivet er befolket med en rekke forskjellige bakterier, som vi alle har. De kommer delvis fra tarmen, og normal del av det vi kaller vanlig bakterieflora. Noen av disse bakterier ( f. eks. de s.k. gruppe B streptokokker) kan forårsake infeksjon hos et nyfødt barn, spesielt ved problematisk fødsel ( lang tid etter vannavgang, vanskelig fødsel, langvarig fødsel). Det er også kjent at infeksjon med gule stafylokokker kan overføres fra brystet med morsmelken. Desverre forekommer det også, om enn meget sjelden hos oss, at bakterier overføres fra jordmor, sykepleier, lege, eller omgivelsen forøvrig. Jeg har desverre ingen mulighet til å si noe nærmere om hva som var tilfelle hos deg. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50615-infeksjon-vedetter-f%C3%B8dsel/#findComment-203129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enferma Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Infeksjon under eller etter fødselen kan komme enten fra moren (deg) eller fra omgivelsen, dvs. de som stelte med deg under og etter fødselen. Fødselskanalen (vagina) og ytre delen av underlivet er befolket med en rekke forskjellige bakterier, som vi alle har. De kommer delvis fra tarmen, og normal del av det vi kaller vanlig bakterieflora. Noen av disse bakterier ( f. eks. de s.k. gruppe B streptokokker) kan forårsake infeksjon hos et nyfødt barn, spesielt ved problematisk fødsel ( lang tid etter vannavgang, vanskelig fødsel, langvarig fødsel). Det er også kjent at infeksjon med gule stafylokokker kan overføres fra brystet med morsmelken. Desverre forekommer det også, om enn meget sjelden hos oss, at bakterier overføres fra jordmor, sykepleier, lege, eller omgivelsen forøvrig. Jeg har desverre ingen mulighet til å si noe nærmere om hva som var tilfelle hos deg. Vennlig hilsen Ja, det var nok laaaang fødsel. Vannet gikk i 03:30 og baby kom ikke ut før 11:06 men jeg måtte ta keisersnitt til slutt...Så det var nok det... Vil bare si takk for din tid. Nå vet jeg litt mer... Takker enda en gang. Samtidig håper jeg ikke det skjer neste gang. Takk ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50615-infeksjon-vedetter-f%C3%B8dsel/#findComment-203429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.