Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker venner men får det ikke til og blir bare skuffa over meg selv som aldri klarer. Sliter med det sosiale og smalltalk og føler meg kun dum og utilpass overalt. Skulle ønske jeg var sånn som alle andre men får det ikke til og jeg er kun udugelig og ubrukelig. Hvorfor gjør jeg kun gale ting? Skulle ønske jeg ikke var gal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Alba skrev (2 timer siden):

Jeg ønsker venner men får det ikke til og blir bare skuffa over meg selv som aldri klarer. Sliter med det sosiale og smalltalk og føler meg kun dum og utilpass overalt. Skulle ønske jeg var sånn som alle andre men får det ikke til og jeg er kun udugelig og ubrukelig. Hvorfor gjør jeg kun gale ting? Skulle ønske jeg ikke var gal.

Du er slettes ikke gal. Har du en venn, tante, søskenbarn eller andre du feks kan gå tur med?

Anonymkode: de657...012

Skrevet

Jeg og har bipolar og alltid alene.

Anonymkode: 622e2...606

psykedeliker
Skrevet

Hvor har du fått det fra at vennskap er noe man må "få til", og ikke noe som oppstår av seg selv hvis man bare er en genuin person som behandler andre med respekt og verdighet?

Skrevet (endret)

Vanskelig få nye venner som voksen. 

Endret av Musikk
Skrevet
Alba skrev (16 timer siden):

Du er ikke udugelig eller ubrukelig, og det er veldig mange mennesker som ikke trives med sånn tilfeldig småprat. For det meste er det jo bare vas. Det finnes egentlig nok av mennesker som foretrekker mer substans og meningsfulle målrettede interessebundne samtaler tidlig i relasjonen, særlig folk med adhd har jeg hørt. 

Problemet er vel ikke det å være introvert siden det finnes så mange. Problemet er kanskje mer at det er kinkig for introverte å opprette kontakt. Har man psykiske problemer i tilegg til dette så er opprettholdelse og utvikling av relasjonen også vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (14 timer siden):

Hvor har du fått det fra at vennskap er noe man må "få til", og ikke noe som oppstår av seg selv hvis man bare er en genuin person som behandler andre med respekt og verdighet?

Som autist har jeg aldri klart å få venner.

Anonymkode: 3710c...adc

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som autist har jeg aldri klart å få venner.

Så klart ikke, når du velger å legge det premisset til grunn.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Så klart ikke, når du velger å legge det premisset til grunn.

Hvilket premiss?

Anonymkode: 3710c...adc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skremmer vekk folk med min oppførsel bipolar. Jeg er nok ikke alene om det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg skremmer vekk folk med min oppførsel bipolar. Jeg er nok ikke alene om det.

Hvilken oppførsel er det da?

Anonymkode: 15535...095

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilket premiss?

At du er autist. Da legger du opp en vanskelig løype for deg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...