AnonymBruker Skrevet 11. august Skrevet 11. august Babette skrev (28 minutter siden): Ja, det har du rett i, nå husker jeg. Men hun forsvant vel dessverre herfra? Hun gjorde nok det siden du ikke har sett noe mer til henne Anonymkode: bcb56...d31 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august Skrevet 11. august Lillemus skrev (58 minutter siden): Han var ikke helt god viste det seg, de ble vel skilt og hun ble sammen med en kvinne? Hvorfor skulle det vise at hun ikke "var helt god"? Anonymkode: dde81...65c 0 Siter
påskelilje Skrevet 11. august Skrevet 11. august Babette skrev (56 minutter siden): Ja, det har du rett i, nå husker jeg. Men hun forsvant vel dessverre herfra? Hun sluttet å bruke DOL ja. Jeg hadde kontakt med henne en stund, men nå er det nok flere år siden sist vi oppdaterte hverandre på meldinger. 2 Siter
Babette Skrevet 11. august Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skulle det vise at hun ikke "var helt god"? Anonymkode: dde81...65c Les innlegget til Lillemus en gang til. Det står at han (dvs. mannen) ikke var helt god. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august Skrevet 11. august Nicklusheletida skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke så mye av hva du prøver å få frem her, men jeg tror du snakket om ei med asperger. Hun var jo bare søt. Jeg tenkte på en annen. Vedkommende hadde kun 2 døtre, var skilt og illsint 😃 Ikke mange barn og ingen mann med høy inntekt. Jeg synes jeg var litt gøy når hun ble illsint, så jeg pleide å fyre henne opp litt. Hun med asperger var langt fra bare søt. Det må ha vært noen i din verden som var illsint. Var det ikke du som fikk "lønn" fra din mann da dere var i utlandet? Dvs. han overførte samme sum og lønnen din til din konto. Anonymkode: 36219...af3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august Skrevet 11. august Babette skrev (47 minutter siden): Les innlegget til Lillemus en gang til. Det står at han (dvs. mannen) ikke var helt god. Beklager det. Anonymkode: dde81...65c 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 11. august Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun med asperger var langt fra bare søt. Det må ha vært noen i din verden som var illsint. Var det ikke du som fikk "lønn" fra din mann da dere var i utlandet? Dvs. han overførte samme sum og lønnen din til din konto. Anonymkode: 36219...af3 Jo, i ett år. Hva så ? Det er 17 år siden 😄 Har hatt egen inntekt alle andre år. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun med asperger var langt fra bare søt. Det må ha vært noen i din verden som var illsint. Var det ikke du som fikk "lønn" fra din mann da dere var i utlandet? Dvs. han overførte samme sum og lønnen din til din konto. Anonymkode: 36219...af3 Merkelig ordning. Er det virkelig noen som får lønn av mannen ala lommepenger. De fleste oppegående par har vel felles økonomi. Ikke mine penger eller dine penger Anonymkode: 87319...4d3 0 Siter
Ekstra Skrevet 11. august Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Merkelig ordning. Er det virkelig noen som får lønn av mannen ala lommepenger. De fleste oppegående par har vel felles økonomi. Ikke mine penger eller dine penger Anonymkode: 87319...4d3 Hvor har du det fra. Svært mange moderne par har delvis atskilt økonomi. Man har gjerne egen konto og felles konto, hvor det meste av felles utgifter betales fra. Slik har jeg hatt det, og det passet meg/oss. Antar det blir annerledes om kun ene parten har inntekt eller den er veldig ulik. I tilfellet her i tråden var det vel snakk om et unntak for et år. Utrolig til hukommelse på anonyme brukere 😝 1 Siter
laban Skrevet 11. august Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Merkelig ordning. Er det virkelig noen som får lønn av mannen ala lommepenger. Det hender vel at en spesiell situasjon som f.eks. ulønnet permisjon for småbarn, pause fra jobb pga. videreutdannelse, utenlandsopphold der bare den ene har arbeidstillatelse eller andre unntak, gjør at bare den ene i et parforhold har inntekt i en periode. Da blir de jo nødt til å overføre penger fra den som har inntekt, til den andre på en eller annen måte. Akkurat hvor mye og hvordan det skal foregå, må de nesten få finne ut av selv. AnonymBruker skrev (39 minutter siden): De fleste oppegående par har vel felles økonomi. Ikke mine penger eller dine penger Her tror jeg det finnes mange varianter mellom ytterpunktene - og det har lite med om man er oppegående eller ikke, å gjøre. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 11. august Skrevet 11. august laban skrev (3 minutter siden): Det hender vel at en spesiell situasjon som f.eks. ulønnet permisjon for småbarn, pause fra jobb pga. videreutdannelse, utenlandsopphold der bare den ene har arbeidstillatelse eller andre unntak, gjør at bare den ene i et parforhold har inntekt i en periode. Da blir de jo nødt til å overføre penger fra den som har inntekt, til den andre på en eller annen måte. Akkurat hvor mye og hvordan det skal foregå, må de nesten få finne ut av selv. Her tror jeg det finnes mange varianter mellom ytterpunktene - og det har lite med om man er oppegående eller ikke, å gjøre. Akkurat slik var det ja 2 Siter
Lillemus Skrevet 11. august Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Merkelig ordning. Er det virkelig noen som får lønn av mannen ala lommepenger. De fleste oppegående par har vel felles økonomi. Ikke mine penger eller dine penger Anonymkode: 87319...4d3 Vi har adskilt økonomi. Men det må jo sies at vi flyttet sammen i godt voksen alder da, begge er gjeldfrie (jeg har et lite lån bare) og vi sitter greit i det begge to. Han eier huset og jeg bor gratis, noe som gjør meg i stand til å hjelpe min egne barn nå i deres utdannings- og etableringsfase. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august Skrevet 11. august Ekstra skrev (1 time siden): Hvor har du det fra. Svært mange moderne par har delvis atskilt økonomi. Man har gjerne egen konto og felles konto, hvor det meste av felles utgifter betales fra. Slik har jeg hatt det, og det passet meg/oss. Antar det blir annerledes om kun ene parten har inntekt eller den er veldig ulik. I tilfellet her i tråden var det vel snakk om et unntak for et år. Utrolig til hukommelse på anonyme brukere 😝 Jeg er bare opptatt av at begge parter i et samboerskap/ekteskap har full oversikt over den totale økonomien. Hvis noe skjer med partneren, at det ikke kommer som en overraskelse hvordan ting egentlig ligger an. Det var alt. Anonymkode: 87319...4d3 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august Nicklusheletida skrev (14 timer siden): Jo, i ett år. Hva så ? Det er 17 år siden 😄 Har hatt egen inntekt alle andre år. Din eksmann må ha hatt veldig bra lønn. Ikke noen "low class". Anonymkode: 36219...af3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (14 timer siden): De fleste oppegående par har vel felles økonomi. Ikke mine penger eller dine penger Jeg tenker egentlig motsatt. De fleste oppegående par har en del økonomi som er privat og en del som er felles. Jeg ville aldri hatt helt felles økonomi med noen, det tenker jeg er fryktelig gammeldags. Anonymkode: 24221...598 2 Siter
mrxx Skrevet mandag kl 13:14 Skrevet mandag kl 13:14 On 8/11/2026 at 2:23 PM, Babette said: DOL-fruene og vestkantfrue kan umulig ha hatt samme referanse. Sistnevnte forutsetter vel at man bor i Oslo? Du ble antakelig kalt dette, kan det også ha vært et nick? Jeg assosierer det i tillegg med en tidligere aktiv bruker med nick på M, med mange barn og mann med høy inntekt. Hun var en fargerik personlighet. Ikke at hun selv kalte seg vestkantfrue, men så vidt jeg husker fikk hun en del pepper for å ha råd til mye uten egen jobb/inntekt. Hvem som selv regner seg som DOL-frue skal jeg ikke spekulere i, men det knytter seg vel til dere som ble kjent med hverandre på småbarnsforumet for 20-30 år siden og har hengt her siden den gang. Jeg vanket av naturlige årsaker ikke der, like bedre å prate tull med mrxx og diverse med dyrenick. Og krangle med ei til tider uspiselig berte som kalte seg Maiken76. Hehe.... 0 Siter
Babette Skrevet mandag kl 13:39 Skrevet mandag kl 13:39 mrxx skrev (23 minutter siden): Hehe.... Så sannelig, der var du jo, så koselig! Har du ligget i buskene alle disse årene? Synd du ikke titter fram litt oftere, det er altfor få mannfolk her. 1 Siter
Musikk Skrevet mandag kl 17:23 Skrevet mandag kl 17:23 DOL-Klanen er alle bestemødre😉nei, da vi alle er nok DOL. 0 Siter
mrxx Skrevet mandag kl 20:27 Skrevet mandag kl 20:27 6 hours ago, Babette said: Så sannelig, der var du jo, så koselig! Har du ligget i buskene alle disse årene? Synd du ikke titter fram litt oftere, det er altfor få mannfolk her. Det er mange år siden jeg har frekventert her, bare stukket hode inn en sjeldent gang. Flere måneder siden sist. .Men du holder koken skjønner jeg. Bra at jeg er savnet til en viss grad, hehe Så du har ingen å erte og krangle med nå altså 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.