AnonymBruker Skrevet 10. august Skrevet 10. august Tenker at jeg vil prøve meg på lavere dose igjen. Anonymkode: 03053...897 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august Skrevet 10. august nachnoo skrev (Akkurat nå): Hva var årsaken til at du økte til 400? Det var ustabilitet i humøret/stemning. Nå har jeg vært stabil såpass lenge at jeg tenker jeg kan klare meg med mindre. Anonymkode: 03053...897 0 Siter
ISW Skrevet 10. august Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg tenker jeg kan klare meg med mindre Det som er relevant er hva legen din tenker. Det er ikke din egen jobb å dosere Lamictal. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august Skrevet 10. august ISW skrev (10 minutter siden): Det som er relevant er hva legen din tenker. Det er ikke din egen jobb å dosere Lamictal. Jeg føler det mye er min jobb, jo. Det er fastlegen som følger meg opp nå, og til han kan jeg omtrent foreslå hva jeg vil til, hvorpå han sier seg enig. Så kommer jeg til han og sier jeg vil trappe ned, så sier han bare ok. Det er mitt inntrykk i alle fall. Anonymkode: 03053...897 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. august Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg føler det mye er min jobb, jo. Det er fastlegen som følger meg opp nå, og til han kan jeg omtrent foreslå hva jeg vil til, hvorpå han sier seg enig. Så kommer jeg til han og sier jeg vil trappe ned, så sier han bare ok. Det er mitt inntrykk i alle fall. Anonymkode: 03053...897 Er det ikke slik alle fastlegen opererer? Jeg kan også "bare" si hvordan jeg ønsker det. Anonymkode: cd7d5...5ce 0 Siter
ISW Skrevet 10. august Skrevet 10. august AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg føler det mye er min jobb, jo. Det er fastlegen som følger meg opp nå, og til han kan jeg omtrent foreslå hva jeg vil til, hvorpå han sier seg enig. Så kommer jeg til han og sier jeg vil trappe ned, så sier han bare ok. Det er mitt inntrykk i alle fall. Anonymkode: 03053...897 Nei det er ikke bra. En ting er at fastlegen kan være enig med deg, men behandlingen du får er hans ansvar. At han ofte er enig betyr ikke at du bare kan gjøre som du vil med medisiner. Han vil nok si fra hvis du foreslår noe veldig galt. Ergo: Hør med han først. Og ta i betraktning at du er stabil FORDI du bruker medisin, og med mindre medisin kommer sykdommen tilbake. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august Du har det bedre, så da vil du redusere? Logisk brist… Anonymkode: 569bc...e7b 0 Siter
frosken Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 10.8.2026 den 11.17): Det var ustabilitet i humøret/stemning. Nå har jeg vært stabil såpass lenge at jeg tenker jeg kan klare meg med mindre. Anonymkode: 03053...897 Hvor lenge er "lenge" i denne sammenhengen? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august frosken skrev (8 minutter siden): Hvor lenge er "lenge" i denne sammenhengen? Ca 4 mnd Anonymkode: 03053...897 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august Og med "stabil" mener jeg først og fremst fravær av depressive "dupper". Jeg er mer jevn nå. Anonymkode: 03053...897 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og med "stabil" mener jeg først og fremst fravær av depressive "dupper". Jeg er mer jevn nå. Anonymkode: 03053...897 Dette rimer ikke. Du trappet opp for å bli mer stabil og når du er blitt stabil så reduserer du medisinen. Du vil ikke være stabil lenger mao? Anonymkode: d40db...79d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette rimer ikke. Du trappet opp for å bli mer stabil og når du er blitt stabil så reduserer du medisinen. Du vil ikke være stabil lenger mao? Anonymkode: d40db...79d Jo, selvsagt vil jeg det. Jeg bare tenkte at jeg nå var blitt så mye bedre at jeg ikke trengte like høy dose lenger. At problemene liksom har gått over og blitt borte nå. Man skal ikke overmedisinere heller. Anonymkode: 03053...897 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du har det bedre, så da vil du redusere? Logisk brist… Anonymkode: 569bc...e7b For meg er det logisk akkurat nå. Anonymkode: 03053...897 0 Siter
emilie321 Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, selvsagt vil jeg det. Jeg bare tenkte at jeg nå var blitt så mye bedre at jeg ikke trengte like høy dose lenger. At problemene liksom har gått over og blitt borte nå. Man skal ikke overmedisinere heller. Anonymkode: 03053...897 Føler du deg overmedisinert? Tror ikke problemene bare forsvinner helt av seg selv, dessuten så er ikke 4 måneder særlig lenge å ha vært stabil. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo, selvsagt vil jeg det. Jeg bare tenkte at jeg nå var blitt så mye bedre at jeg ikke trengte like høy dose lenger. At problemene liksom har gått over og blitt borte nå. Man skal ikke overmedisinere heller. Anonymkode: 03053...897 Ok det er jo opp til deg det. Anonymkode: d40db...79d 0 Siter
frosken Skrevet 12. august Skrevet 12. august (endret) AnonymBruker skrev (22 minutter siden): For meg er det logisk akkurat nå. Anonymkode: 03053...897 Denne formen for argumentasjon demonstrerer med all tydelighet at beslutninger om medisinering ikke bør baseres på følelser. Du beskriver ikke logikk, du beskriver en følelse. 4 måneder er i denne sammenhengen svært kort tid- og beslutninger om dosering bør ta utgangspunkt i målt serumkonsentrasjon sett i sammenheng med symptomer. Endret 12. august av frosken 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august emilie321 skrev (22 minutter siden): Føler du deg overmedisinert? Tror ikke problemene bare forsvinner helt av seg selv, dessuten så er ikke 4 måneder særlig lenge å ha vært stabil. Nei, jeg føler meg ikke overmedisinert på Lamictal, men vet det er en høyere dose enn det som er "vanlig". Nei, 4 mnd er kanskje ikke så lenge. Så er vel ikke lurt å seponere. frosken skrev (2 minutter siden): Denne formen for argumentasjon demonstrerer med all tydelighet at beslutninger om medisinering ikke bør baseres på følelser. Du beskriver ikke logikk, du beskriver en følelse. 4 måneder er i denne sammenhengen svært kort tid. Ja, kan godt hende jeg beskriver en følelse og at det ikke er ordentlig logikk bak. Ok, skal ikke seponere. Er nok ikke lurt. Men som jeg skrev i en annen tråd kommer jeg til å ta slike spørsmål opp med fastlegen heretter. Selv om jeg selv har nytte/utbytte av slike samtaler som i denne tråden, er jeg litt redd for å sette andre på ideer som ikke er bra for dem. Anonymkode: 03053...897 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august Skrevet 13. august ISW skrev (På 10.8.2026 den 14.05): Nei det er ikke bra. En ting er at fastlegen kan være enig med deg, men behandlingen du får er hans ansvar. At han ofte er enig betyr ikke at du bare kan gjøre som du vil med medisiner. Han vil nok si fra hvis du foreslår noe veldig galt. Ergo: Hør med han først. Og ta i betraktning at du er stabil FORDI du bruker medisin, og med mindre medisin kommer sykdommen tilbake. Takk for fint svar. Det hjalp meg. Anonymkode: 03053...897 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.