Gå til innhold

Hva tenker du man kan gjøre for å bli den beste versjonen av seg selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 62c0f...340

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Det kommer an på hva utgangspunktet er.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du oppriktig det er mulig å gi et bra svar på det, på så lite informasjon?

Anonymkode: 49dea...9a7

AnonymBruker
Skrevet

Ved å være raus, empatisk og se andre mennesker! 

Anonymkode: bcc9d...99e

AnonymBruker
Skrevet

Gjøre så godt man kan med det man har. Umulig å gi noe mer konkret svar på et så åpent spørsmål

Anonymkode: d0d5c...c9e

Skrevet

Jeg tenker IKKE at det er å melde meg på Kompani Lauritzen, krype i gjørme etc. Kanskje det er bra for noen, men jeg føler meg forbi det der.

Svaret blir:

Gjennomføre det jeg setter meg fore. 

Ikkeanonymnok
Skrevet
Grendel skrev (20 minutter siden):

Jeg tenker IKKE at det er å melde meg på Kompani Lauritzen, krype i gjørme etc. Kanskje det er bra for noen, men jeg føler meg forbi det der.

Svaret blir:

Gjennomføre det jeg setter meg fore. 

Litt morsomt, for mitt svar skulle være: Å se et par sesonger av Kompani Lauritzen. 

Med det sagt, så er det ikke nødvendigvis gjørmekrypinga som er poenget, men befalet har veldig mange visdomsord man kan bruke ellers i livet også. Og jeg vet om mange som har fått til livet på flere plan ved å plukke ting derfra og deretter overføre det til en annen setting i sitt eget liv.

Skrevet
psykedeliker skrev (9 timer siden):

Det kommer an på hva utgangspunktet er.

Helt klart et viktig poeng. Alle har ulike utgangspunkt.

Det jeg trenger mest er å lytte bedre, og tenke på hva som er riktig for flest mulig, ikke først og fremst meg selv. Punkt to er mer egosentrisk, å ha fokus på meg selv, å gjøre riktige valg selv, etter min standard, og uavhengig av hva andre velger. Dvs ikke rettferdiggjøre noe fordi mange andre gjør det samme.

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (19 minutter siden):

Litt morsomt, for mitt svar skulle være: Å se et par sesonger av Kompani Lauritzen. 

Med det sagt, så er det ikke nødvendigvis gjørmekrypinga som er poenget, men befalet har veldig mange visdomsord man kan bruke ellers i livet også. Og jeg vet om mange som har fått til livet på flere plan ved å plukke ting derfra og deretter overføre det til en annen setting i sitt eget liv.

Jeg forbinder begrepet med det TV programmet. Jeg synes programmet gir et ganske presist bilde av kulturen i militæret på sitt beste. Jeg synes det kansje er en litt overdreven tro på at man må presse seg til helt ekstreme ting.

Jeg synes jeg lærte mye av det samme ved å jobbe på lageret på IKEA: Møte presis hver dag og gjøre en slitsom, men nyttig jobb.

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (11 minutter siden):

Jeg forbinder begrepet med det TV programmet. Jeg synes programmet gir et ganske presist bilde av kulturen i militæret på sitt beste. Jeg synes det kansje er en litt overdreven tro på at man må presse seg til helt ekstreme ting.

Jeg synes jeg lærte mye av det samme ved å jobbe på lageret på IKEA: Møte presis hver dag og gjøre en slitsom, men nyttig jobb.

Slik tenker jeg også. Om du har levd, jobbet, og forsøkt å gjøre noe skikkelig, da har du vært igjennom de fleste stadiene fra Kompani L. Programmet er først og fremst for sofagriser.

Anonymkode: 68e32...786

Ikkeanonymnok
Skrevet
Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg forbinder det også med det TV-programmet. 
Man trenger kanskje ikke å presse seg til helt ekstreme ting men hvis man tar et utvalg brukere her på DOL for eksempel er det veldig mange (meg inkludert) som kunne presset seg til veldig mye uten at det er i nærheten av verken uforsvarlig eller ekstremt.

For enkelte handler det kanskje bare om å få den deprimerte ræva ut av huset og i frisk luft i 5 minutter per dag, for andre handler det kanskje om å gå de ekstra 100 meterne selvom kroppen er sliten. Poenger er at det er ikke farlig å være litt redd for frisk luft, eller litt redd for å være anpusten. Men det blir ikke bedre av å ikke pushe seg. Og det er nettopp det jeg mener befalet er gode på - selvom det er satt i en ekstrem setting for underholdningsverdien. 

Og ja, mange av oss har lært mye av det samme ved å ha drittjobbene. Men dagens unge (ja nå tar jeg alle over en kam eller hva det heter, autist og ordtak osv) er for priveligerte og egosentriske til å bli værende i sånne jobber lenge nok til å lære disse tingene. 

Skrevet

Jeg er i hvert fall sikker på at man må begynne med å tenke nøye gjennom hva man selv mener det er. Så må man konkretisere det ved å skrive det ned punkt for punkt. Deretter kan man ta fatt på veien mot å nå målene.

stjernestøv
Skrevet

Aksept av situasjonen sin og situasjonen rundt seg for å få indre fred, tillitt til at alt ordner seg til det beste for alles beste. Leve i kjærlighet til seg selv og folk rundt seg og ikke se ned på noen eller opp til noen, alle kommer fra og er den samme kilden. Men mange tenker bare at de er egoet sitt og det er litt synd men ikke noe galt med det, vi er alle på vår egen vei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Anonymkode: 62c0f...340

Hive selvhjelpsbøker i peisen og begynne med frivillig arbeid. Jeg tror de fleste mennesker i dagens samfunn har god nytte av å dra seg selv ut av selvsentrertheten som tidvis kan ta ganske mye plass, og løfte blikket. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...