AnonymBruker Skrevet 11. august Skrevet 11. august Skriver VG: https://www.vg.no/nyheter/i/0pgVAA/ys-stadig-flere-unge-mestrer-ikke-jobben De er slitne og de føler seg stadig på etterskudd. Arbeidstagere under 30 år rapporterer i økende grad at de ikke mestrer jobben. Stadig flere unge frykter at jobbelastninger vil påvirke helsen deres negativt. YS-leder Hans-Erik Skjæggerud etterlyser mer støtte og bedre forberedelser for de yngste i arbeidslivet. - Lurer på om arbeidslivet har blitt for tøft, eller om yngre folk er pingler som ikke tåler noe. Anonymkode: 8af2b...992 0 Siter
Musikk Skrevet 11. august Skrevet 11. august AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Skriver VG: https://www.vg.no/nyheter/i/0pgVAA/ys-stadig-flere-unge-mestrer-ikke-jobben De er slitne og de føler seg stadig på etterskudd. Arbeidstagere under 30 år rapporterer i økende grad at de ikke mestrer jobben. Stadig flere unge frykter at jobbelastninger vil påvirke helsen deres negativt. YS-leder Hans-Erik Skjæggerud etterlyser mer støtte og bedre forberedelser for de yngste i arbeidslivet. - Lurer på om arbeidslivet har blitt for tøft, eller om yngre folk er pingler som ikke tåler noe. Anonymkode: 8af2b...992 Trist😞for mye press for de unge i dag. 0 Siter
ISW Skrevet 11. august Skrevet 11. august Jeg tror (dessverre) at jobben blir en kontrast til et relativt "frisluppet" liv generasjon Z tidligere har levd. I jobb har du en leder, vedkommende bestemmer, og det må du som ansatt forholde deg til. Arbeidsmiljøloven er tydelig også på hvilke plikter man har som arbeidstaker. Arbeidstakere skal ikke utnyttes, men at det stilles et krav til at man i løpet av 8 timers arbeidsdag skal forholde seg til sin leders instrukser ser jeg på som helt normalt. I arbeidslivet har man ikke alltid en stemme, en arbeidsplass er ikke et demokrati. Så er det en del yrker hvor nyutdannede tidvis utnyttes grovt (tenker spesielt på jurister/advokatfullmektige og konsulentbransjen). Men det gjelder ikke så veldig mange steder. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2026 den 11.58): Lurer på om arbeidslivet har blitt for tøft, eller om yngre folk er pingler som ikke tåler noe. De er pingler som ikke tåler noe. Men det en tillært adferd som kan endres. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. august Skrevet 12. august psykedeliker skrev (11 minutter siden): De er pingler som ikke tåler noe. Men det en tillært adferd som kan endres. Er du selv i jobb? Anonymkode: 5874f...aae 0 Siter
psykedeliker Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du selv i jobb? Ja, jeg jobber hardt for å opprettholde samfunnsløgnen, på oppdrag fra NAV. Og så driver jeg med litt realverdiskapning på fritiden. 0 Siter
Everybody Skrevet 12. august Skrevet 12. august ISW skrev (På 11.8.2026 den 13.27): Jeg tror (dessverre) at jobben blir en kontrast til et relativt "frisluppet" liv generasjon Z tidligere har levd. I jobb har du en leder, vedkommende bestemmer, og det må du som ansatt forholde deg til. Arbeidsmiljøloven er tydelig også på hvilke plikter man har som arbeidstaker. Arbeidstakere skal ikke utnyttes, men at det stilles et krav til at man i løpet av 8 timers arbeidsdag skal forholde seg til sin leders instrukser ser jeg på som helt normalt. I arbeidslivet har man ikke alltid en stemme, en arbeidsplass er ikke et demokrati. Så er det en del yrker hvor nyutdannede tidvis utnyttes grovt (tenker spesielt på jurister/advokatfullmektige og konsulentbransjen). Men det gjelder ikke så veldig mange steder. Leste du artikkelen? Fordi det du skriver her har ingenting med den å gjøre. Det som står i artikkelen er at de prøver hardt og skylder på seg selv, noe som ikke er latskap eller manglende respekt for autoritet. 0 Siter
Everybody Skrevet 12. august Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (På 11.8.2026 den 11.58): Skriver VG: https://www.vg.no/nyheter/i/0pgVAA/ys-stadig-flere-unge-mestrer-ikke-jobben De er slitne og de føler seg stadig på etterskudd. Arbeidstagere under 30 år rapporterer i økende grad at de ikke mestrer jobben. Stadig flere unge frykter at jobbelastninger vil påvirke helsen deres negativt. YS-leder Hans-Erik Skjæggerud etterlyser mer støtte og bedre forberedelser for de yngste i arbeidslivet. - Lurer på om arbeidslivet har blitt for tøft, eller om yngre folk er pingler som ikke tåler noe. Anonymkode: 8af2b...992 Dette sammendraget ditt av artikkelen er elendig. Det sier ingenting om hva som egentlig er poenget de tar opp i artikkelen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august Skrevet 13. august psykedeliker skrev (4 timer siden): Ja, jeg jobber hardt for å opprettholde samfunnsløgnen, på oppdrag fra NAV. Og så driver jeg med litt realverdiskapning på fritiden. Det er ingen jobb. Anonymkode: 8af2b...992 0 Siter
psykedeliker Skrevet 13. august Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er ingen jobb. Er det en jobb å flytte rundt på allerede skapte verdier, uten å skape noen verdier selv? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august Skrevet 13. august psykedeliker skrev (2 timer siden): Er det en jobb å flytte rundt på allerede skapte verdier, uten å skape noen verdier selv? Selvsagt. Du burde prøve det. Anonymkode: 5874f...aae 0 Siter
Grendel Skrevet 13. august Skrevet 13. august Jeg ser litt av den samme tendensen dessverre. Unge ansatte som uten grunn føler de ikke er bra nok og går i kjelleren. De føler veldig på det om de gjør en liten feil eller bruker tid på et blindspor. Det er en uunngåelig del av jobben. Det handler om at enkelte har urimelige krav til seg selv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august Skrevet 13. august 28 minutes ago, Grendel said: Det handler om at enkelte har urimelige krav til seg selv. Du har feil perspektiv, du kan ikke bare se der og da i jobbsituasjonen isolert sett og si at de overdriver viktigheten av å gjøre alt rett, du må se på totalen i samfunnet. Når du trenger 8 årslønninger for å kjøpe et hus, vs 2-3, betyr det at du har ikke råd til å feile i jobben Når datingmarkedet er blitt så brutalt for menn, har de ikke råd til å være en taper som feilet på jobb da ender du opp enslig og barnløs Når arbeidsledigheten for ungdom er mye høyere enn i din tid så er det ikke sikkert du får en ny jobb om du mister den nåværende Når alt koster mye mer, klarer en ikke spare opp penger så en sliter med å spare opp en buffer for å kunne tåle eventuelle tilabkesteg på jobb, så konsekvensen av eventuelle feil blir større Når dere hentet inn billig arbeidskraft fra utlandet øker det presset på de unge som ofte konkurrerer om de samme jobbene. Din generasjon trakk stigen opp etter dere, men å innrømme det virker ikke være lett, mer praktisk å ikke "forstå" At din generasjon samtidig våger å øke prisene på alt (for nordmenn) fordi dere skal "redde kloden" med "alles" penger ikke bare deres egne, er rett og slett psykopatisk, og psykopatisk adferd leder ofte til psykisk lidelser for de rundt, så takk for den Anonymkode: 7323b...43b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.