AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:04 Skrevet tirsdag kl 19:04 Eksempler på ting jeg har tatt personlig: - En venninne/bekjent jeg har begynt å bli kjent med sa hun pga en operasjon ikke kunne møtes på noen uker, etter det hørte jeg ikke noe fra henne på over et halvt år. Jeg tenkte vennskapet var over og at hun ikke ville ha noe med meg å gjøre lenger. - Ene primærkontakten min i kommunepsykiatrien hørte jeg ikke noe fra på mange uker og jeg var overbevist om at jeg var avsluttet og hun egentlig ikke likte meg. - En annen jeg skulle møte fra kommunepsykiatrien sa at han kanskje kom en time før avtalt tid men at han skulle gi tilbakemelding fordi det ikke var sikkert enda, hørte ikke noe mer fra han før 15 minutter før opprinnelig tid at han kom om 15 min. Jeg følte det var dårlig at han ikke sa i fra før. For jeg satt jo og ventet på at han kanskje kom en time før. Anonymkode: d1778...d51 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet tirsdag kl 19:18 Skrevet tirsdag kl 19:18 Det siste punktet var litt uprofesjonelt av kontakten din, men ellers ser jeg ingen grunn til å ta noen av disse eksemplene personlig 0 Siter
XbellaX Skrevet tirsdag kl 19:20 Skrevet tirsdag kl 19:20 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Eksempler på ting jeg har tatt personlig: - En venninne/bekjent jeg har begynt å bli kjent med sa hun pga en operasjon ikke kunne møtes på noen uker, etter det hørte jeg ikke noe fra henne på over et halvt år. Jeg tenkte vennskapet var over og at hun ikke ville ha noe med meg å gjøre lenger. - Ene primærkontakten min i kommunepsykiatrien hørte jeg ikke noe fra på mange uker og jeg var overbevist om at jeg var avsluttet og hun egentlig ikke likte meg. - En annen jeg skulle møte fra kommunepsykiatrien sa at han kanskje kom en time før avtalt tid men at han skulle gi tilbakemelding fordi det ikke var sikkert enda, hørte ikke noe mer fra han før 15 minutter før opprinnelig tid at han kom om 15 min. Jeg følte det var dårlig at han ikke sa i fra før. For jeg satt jo og ventet på at han kanskje kom en time før. Anonymkode: d1778...d51 Jeg synes du skal stille deg spørsmålet om hvorfor du "alltid" tenker på denne måten: "hun egentlig ikke likte meg." og så - øve deg på å finne flere alternative forklaringer, samt sjekke ut hva som faktisk er tilfelle. Plukk opp telefonen, send meldingen, hør med folk. 1 Siter
Musikk Skrevet tirsdag kl 19:37 Skrevet tirsdag kl 19:37 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Eksempler på ting jeg har tatt personlig: - En venninne/bekjent jeg har begynt å bli kjent med sa hun pga en operasjon ikke kunne møtes på noen uker, etter det hørte jeg ikke noe fra henne på over et halvt år. Jeg tenkte vennskapet var over og at hun ikke ville ha noe med meg å gjøre lenger. - Ene primærkontakten min i kommunepsykiatrien hørte jeg ikke noe fra på mange uker og jeg var overbevist om at jeg var avsluttet og hun egentlig ikke likte meg. - En annen jeg skulle møte fra kommunepsykiatrien sa at han kanskje kom en time før avtalt tid men at han skulle gi tilbakemelding fordi det ikke var sikkert enda, hørte ikke noe mer fra han før 15 minutter før opprinnelig tid at han kom om 15 min. Jeg følte det var dårlig at han ikke sa i fra før. For jeg satt jo og ventet på at han kanskje kom en time før. Anonymkode: d1778...d51 Ikke ta ting personlig🙂mitt råd. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden En avtale er en avtale, og du har rett til å ta folk på ordet. Det betyr ikke at du trenger å legge noen følelser i det, men at du lar det få en konsekvens i hvert enkelt tilfelle. 0 Siter
nachnoo Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Du forventer at folk har vanlig folkeskikk. Det kan du dessverre ikke forvente i 2026. Så du må ikke ta det personlig. PS: Har du sett serien med House? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Eksempler på ting jeg har tatt personlig: - En venninne/bekjent jeg har begynt å bli kjent med sa hun pga en operasjon ikke kunne møtes på noen uker, etter det hørte jeg ikke noe fra henne på over et halvt år. Jeg tenkte vennskapet var over og at hun ikke ville ha noe med meg å gjøre lenger. - Ene primærkontakten min i kommunepsykiatrien hørte jeg ikke noe fra på mange uker og jeg var overbevist om at jeg var avsluttet og hun egentlig ikke likte meg. - En annen jeg skulle møte fra kommunepsykiatrien sa at han kanskje kom en time før avtalt tid men at han skulle gi tilbakemelding fordi det ikke var sikkert enda, hørte ikke noe mer fra han før 15 minutter før opprinnelig tid at han kom om 15 min. Jeg følte det var dårlig at han ikke sa i fra før. For jeg satt jo og ventet på at han kanskje kom en time før. Anonymkode: d1778...d51 Venninnen din hadde kanskje forventet at du tok kontakt med henne og spurte hvordan det gikk med henne etter operasjonen? Øv deg på å se situasjoner utifra den andres ståsted også. Da blir det ikke så svart/hvitt og du kan øve deg på å tolerere slike ting litt bedre. Anonymkode: a5852...4dd 1 Siter
Havfruen Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden nachnoo skrev (2 timer siden): Du forventer at folk har vanlig folkeskikk. Det kan du dessverre ikke forvente i 2026. Så du må ikke ta det personlig. PS: Har du sett serien med House? Har du opplevd i din praksis også? At flere ikke har vanlig folkeskikk? 0 Siter
nachnoo Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Havfruen skrev (2 timer siden): Har du opplevd i din praksis også? At flere ikke har vanlig folkeskikk? Nei, ikke i praksisen, men ofte i privatlivet. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden I vårt flerkulturelle samfunn har vi ikke lengre én, men mange folkeskikker. Men alle må forholde seg til sine plikter og rettigheter, bl.a. avtalelovens bestemmelser. En muntlig avtale er juridisk sett like bindende som en skriftlig. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Venninnen din hadde kanskje forventet at du tok kontakt med henne og spurte hvordan det gikk med henne etter operasjonen? Øv deg på å se situasjoner utifra den andres ståsted også. Da blir det ikke så svart/hvitt og du kan øve deg på å tolerere slike ting litt bedre. Anonymkode: a5852...4dd Akkurat det samme tenkte jeg. Det er her den manglende folkeskikk ligger. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Nicklusheletida skrev (52 minutter siden): Det er her den manglende folkeskikk ligger. Hvor er den manglende folkeskikken i dette tilfellet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.