Gå til innhold

Å ikke gå fra selvhat til å elske seg selv men bare akseptere mer - hva tenker dere om min behandlers syn på ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å gå til en behandler som jeg føler ser litt annerledes på ting enn andre behandlere jeg tidligere har hatt. Hun sier f.eks at man trenger ikke nødvendigvis gå fra selvhat til det å elske seg selv men at man bare fokuserer på aksept. I stedet for det typiske "se i speilet og si at du liker det du ser" så mener hun heller at en kan se i speilet og akseptere/si til seg selv at man er helt ok/at man forsøker sitt beste osv.

Anonymkode: 93d1d...a73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres vettug ut. Det er så ekstremt det du kommer med: selvhat til å elske. Det er noe veldig fint, avslappende og egentlig ganske frigjørende å "bare" være: god nok. God nok holde i massevis. Jeg kjenner ikke en sjel som går rundt å elsker seg selv til alle døgnets tider. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har begynt å gå til en behandler som jeg føler ser litt annerledes på ting enn andre behandlere jeg tidligere har hatt. Hun sier f.eks at man trenger ikke nødvendigvis gå fra selvhat til det å elske seg selv men at man bare fokuserer på aksept. I stedet for det typiske "se i speilet og si at du liker det du ser" så mener hun heller at en kan se i speilet og akseptere/si til seg selv at man er helt ok/at man forsøker sitt beste osv.

Godt råd!

Anonymkode: 15e3a...012

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er kanskje noe vanlig blant mange. Forskjell på elsk/hat, svart/hvit tenking. Jeg definerer meg midt på.

Anonymkode: bf28e...7f0

FjellOgDalar
Skrevet

Klokt!

Ikke bra å tenke svart/hvitt rundt hvordan man  ser på seg selv. Vi har alle både gode og mindre gode sider vi må leve med. Derfor tror jeg å røske seg selv blir ganske urealistisk for de fleste. 

Og de som virkelig elsker seg selv blir heller ikke lette å forholde seg til. Bare å lese om narsissisme det. 

FjellOgDalar
Skrevet

edit, elske seg selv (autokorrektur på ville veier det)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...