Gå til innhold

Psykiater endret mening om meg - hvorfor tenker dere han gjorde det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette hendte for en liten stund tilbake men jeg klarer ikke slutte tenke på det. For 2 år siden så møtte jeg en psykiater på DPS som mente jeg ikke var "ordentlig" suicidal og han ville sende meg hjem så fort som mulig. Så for noen måneder siden møtte jeg han igjen på akuttpost der jeg hadde blitt tvangsinnlagt via legevakten. (Akkurat tvangsinnleggelsen var ikke nødvendig for jeg hadde takket ja hadde jeg fått valget det ble på en måte bare en misforståelse, lege som ikke var så god i norsk og jeg som ikke var helt med osv uansett...). Denne psykiateren skulle nå vurdere om han skulle videreføre tvangen eller ikke, og han videreførte den. Det overrasket meg skikkelig for jeg hadde tenkt at han tenkte det samme som sist. 

Anonymkode: b9b79...144

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan du mene det er rart at han vurderte din aktuelle tilstand ulikt med års mellomrom?

Var din tilstand helt lik de to gangene?

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan du mene det er rart at han vurderte din aktuelle tilstand ulikt med års mellomrom?

Var din tilstand helt lik de to gangene?

Det virket som han mente at jeg var en sånn pasient som ikke var ordentlig suicidal, derfor gir det mening for meg at han skulle vurdere meg likt begge gangene.

Nesten helt lik. Første gangen hadde jeg ikke gjort noe mens andre gangen hadde jeg gjennomført første steg (hadde tatt overdose av blodfortynnende og planen videre var å kutte meg).

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det virket som han mente at jeg var en sånn pasient som ikke var ordentlig suicidal, derfor gir det mening for meg at han skulle vurdere meg likt begge gangene.

Nesten helt lik. Første gangen hadde jeg ikke gjort noe mens andre gangen hadde jeg gjennomført første steg (hadde tatt overdose av blodfortynnende og planen videre var å kutte meg).

Ikke helt likt med andre ord..

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ikke helt likt med andre ord..

Stemmer det. Men jeg var jo uansett for "feig" til å gjennomføre steg to og ba om hjelp i stedet. Ville tenkt at psykiater også mente det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette hendte for en liten stund tilbake men jeg klarer ikke slutte tenke på det. For 2 år siden så møtte jeg en psykiater på DPS som mente jeg ikke var "ordentlig" suicidal og han ville sende meg hjem så fort som mulig. Så for noen måneder siden møtte jeg han igjen på akuttpost der jeg hadde blitt tvangsinnlagt via legevakten. (Akkurat tvangsinnleggelsen var ikke nødvendig for jeg hadde takket ja hadde jeg fått valget det ble på en måte bare en misforståelse, lege som ikke var så god i norsk og jeg som ikke var helt med osv uansett...). Denne psykiateren skulle nå vurdere om han skulle videreføre tvangen eller ikke, og han videreførte den. Det overrasket meg skikkelig for jeg hadde tenkt at han tenkte det samme som sist. 

Hvordan kan du synes at det er rart at du blir vurdert forskjellig med så langt tidsspenn mellom??

Skrevet
Lady HM skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan du synes at det er rart at du blir vurdert forskjellig med så langt tidsspenn mellom??

Fordi psykiater virket å mene at jeg ikke var en pasient som var/er ordentlig suicidal?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi psykiater virket å mene at jeg ikke var en pasient som var/er ordentlig suicidal?

Men da var da. Slikt kan jo endre seg.

Anonymkode: c1fe1...628

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da mente han åpenbart at du ikke var det da, men at du er det nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

De kan endre mening ut fra situasjonen. Før "hadde jeg ansvar for eget liv" da jeg hadde borderline. Etter jeg fikk shizoaffektiv har jeg flere ganger opplevd tvangsbehandling. Men jeg er jo samme person? Men med ulike symptomer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo to helt ulike situasjoner du beskriver.

Anonymkode: a06d3...3c6

Skrevet

Det er ikke sikkert han husker deg fea den gangen heller. 

Anonymkode: 20bd6...826

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...