Gå til innhold

Bli innlagt for å få en pause

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venn av meg har sagt hun blir innlagt for å få en pause. Er det vanlig å få innleggelser bare for å få en pause og hvile?

Anonymkode: be3c5...397

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En venn av meg har sagt hun blir innlagt for å få en pause. Er det vanlig å få innleggelser bare for å få en pause og hvile?

Hvor kommer ordet bare inn? 

Anonymkode: 590b9...341

AnonymBruker
Skrevet

Pause fra hva da?

Anonymkode: 42c9b...78e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor kommer ordet bare inn? 

?

Anonymkode: abb73...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken sykdom har hun? Bipolar?

Anonymkode: 71978...195

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

?

Anonymkode: abb73...c8c

Det jeg mente var at du gjorde om det å få en pause til en liten ting. Som om det var en filleting som du ikke syntes var verdig å bli innlagt for. 

Det virker som om du har lite forståelse for hva folk kan trenge en pause fra. Det skal du være takknemlig for. Da har du det ganske bra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du misunnelig?

Anonymkode: 66158...943

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det virker som om du har lite forståelse for hva folk kan trenge en pause fra.

Har du noen eksempler?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Har du noen eksempler?

Psykisk sykdom

Skrevet

Jeg har mye erfaring med at det kan være smart å ta enkelte pasienter inn på "service" med visse mellomrom.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (21 minutter siden):

Jeg har mye erfaring med at det kan være smart å ta enkelte pasienter inn på "service" med visse mellomrom.

Hvordan kvalifiserer man seg for å få den type service?

Anonymkode: 324d1...8a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvordan kvalifiserer man seg for å få den type service?

Det er nok sa sannsynlig at det er for å forebygge en krise eller sykdom i full blomst?

AnonymBruker
Skrevet

Å bli innlagt for å få pause har vært essensielt for meg. Det eneste man trenger å gjøre er å hekte seg på rytmen på sykehuset, få i seg mat og drikke, og få en konkret avstand til annet ansvar. Jobben ringer ikke å spør om du kan gjøre ditt og datt f.eks. mens du er innlagt, og du kan slippe å forholde deg til at du ikke klarer. Det er ingenting som haster, du kan bare bli friskere, litt etter litt til du igjen klarer litt mer sv livet. 

Anonymkode: 2cea5...d6f

psykedeliker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Ja, dersom de ikke bare sendes ut igjen etter en liten stund uten at de underliggende problemstillingene er løst.

Skrevet
psykedeliker skrev (53 minutter siden):

Ja, dersom de ikke bare sendes ut igjen etter en liten stund uten at de underliggende problemstillingene er løst.

Støtter denne!

Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Her er jeg redd noen av dere ikke helt har den kompetanse/erfaring som trengs for å forstå problemstilingen.

Med noen pasienter opplever man at de klarer seg en tid hjemme etter utskrivelse. Så synker funksjonsnivået gradvis inntil de blir innlagt igjen. I slike tilfeller kan det være gunstig å sette inn hjelp noe tidligere før det blir øhjelp. Da kan en ukes innleggelse bringe dem opp igjen til et høyere funksjonsnivå som gjør at de kanskje klarer seg hjemme noen måneder før en slik innleggelse igjen er fornuftig tiltak. Og "de underliggende problemstillingene er fortsatt ikke løst" og kan ikke løses.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Her er jeg redd noen av dere ikke helt har den kompetanse/erfaring som trengs for å forstå problemstilingen.

Med noen pasienter opplever man at de klarer seg en tid hjemme etter utskrivelse. Så synker funksjonsnivået gradvis inntil de blir innlagt igjen. I slike tilfeller kan det være gunstig å sette inn hjelp noe tidligere før det blir øhjelp. Da kan en ukes innleggelse bringe dem opp igjen til et høyere funksjonsnivå som gjør at de kanskje klarer seg hjemme noen måneder før en slik innleggelse igjen er fornuftig tiltak. Og "de underliggende problemstillingene er fortsatt ikke løst" og kan ikke løses.

Hva med de som ruser seg, det er jo de selv som velger å ruse seg gang etter gang og blir psyk pga det. 

psykedeliker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Da snakker vi om ulike ting, for jeg refererer til underliggende problemstillinger som kan løses.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med de som ruser seg, det er jo de selv som velger å ruse seg gang etter gang og blir psyk pga det. 

Rusavhengighet er også en sykdom. 

psykedeliker skrev (3 timer siden):

Skulle jeg vært innlagt til alle underliggende problemer var løst da måtte jeg vært innlagt en stund😱 Mener du virkelig at det er sengepost som skal behandle underliggende problemer eller tenkte du deg ikke om?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg levde et helt normalt liv med familie og jobb,så var jeg uheldig å fikk en psykosesykdom. Da ble det som før var en vanlig hverdag ikke lenger lett å takle. Så da måtte jeg inn til "service " flere ganger i året. Nå er barna voksne og flyttet ut og jeg kan regulere hverdagen etter hva jeg klarer og ikke hva jeg må klare, så nå er det heldigvis ikke mer inn for "service " for meg. Men evig takknemlig for at jeg hadde et fristed å komme til den gangen da reglene forandret seg midt i spillet. 

Anonymkode: d3f98...ad6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...