Gå til innhold

Fæle tanker om moren min jeg ikke tør å snakke med noen om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i ganske mange år hatt fæle tanker om moren min som jeg aldri har turt å dele med noen (så vidt jeg tør å skrive det anonymt her). Det begynte med at jeg fikk vite at hun selv ble misbrukt som barn, og så så fortsatte det med noen jeg overhørte som snakket om at det ikke var uvanlig for de som hadde blitt misbrukt å selv misbruke (vet egentlig ikke om dette stemmer for har aldri turt å google det) og da fikk jeg tanker om at "tenk om moren min har misbrukt meg". Jeg har absolutt ingen minner eller noen ting som helst som skulle tilsi at det stemmer men likevel får jeg denne tanken med jevne mellomrom. Og hva kan jeg gjøre for å få den til å forsvinne? 

Anonymkode: 30801...e62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte at jeg går til behandling i psykiatrien for gjentagende depresjoner så hadde hatt muligheten til å ta det opp der men jeg tør ikke.

Skrevet

Vil også legge til at jeg føler meg som ett skikkelig fælt menneske som tenker sånn om min egen mor, som selv har opplevd noe så fælt og traumatisk og som jeg er så glad i.

Skrevet

Les om intrusive thoughts, påtrengende tanker. i mer alvorlig form = ocd.

Anonymkode: dcdb9...e87

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vil også legge til at jeg føler meg som ett skikkelig fælt menneske som tenker sånn om min egen mor, som selv har opplevd noe så fælt og traumatisk og som jeg er så glad i.

Kanskje du bare må la tankene "strømme" uten at du aktivt prøver å kvitte deg med dem?

Anonymkode: 7a644...7a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Les om intrusive thoughts, påtrengende tanker. i mer alvorlig form = ocd.

Anonymkode: dcdb9...e87

Ja. Dette tror jeg det er. Hva er det å gjøre med det?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje du bare må la tankene "strømme" uten at du aktivt prøver å kvitte deg med dem?

Ja, er kanskje det som er løsningen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja. Dette tror jeg det er. Hva er det å gjøre med det?

Ja, er kanskje det som er løsningen?

Jeg ville prøvd det. Ingen grunn til bekymring. Har du mye angst generelt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...