AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:06 Skrevet mandag kl 21:06 Moren min sa nylig i en samtale "barnevernet er ikke lett å bli kvitt hvis du først har kommet i kontakt med dem". Det fikk meg til å lure om hun kanskje hadde kontakt med dem da jeg og søsteren min var barn? Men det er kanskje lite sannsynlig hvis jeg selv ikke husker å ha snakket med noen fra barnevernet? Anonymkode: b5228...9e8 0 Siter
psykedeliker Skrevet mandag kl 21:08 Skrevet mandag kl 21:08 Hvorfor spør du ikke din mor direkte om dette? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:09 Skrevet mandag kl 21:09 psykedeliker skrev (Akkurat nå): Hvorfor spør du ikke din mor direkte om dette? Hvis jeg skulle spurt burde jeg spurt da hun sa det, ville vært rart å komme med det nå i ettertid. Ser også på henne som en god mamma så mulig hvis jeg hadde bedt om innsyn i det som evnt. var så ville jeg endret syn? Anonymkode: b5228...9e8 0 Siter
Lady HM Skrevet mandag kl 21:10 Skrevet mandag kl 21:10 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Moren min sa nylig i en samtale "barnevernet er ikke lett å bli kvitt hvis du først har kommet i kontakt med dem". Det fikk meg til å lure om hun kanskje hadde kontakt med dem da jeg og søsteren min var barn? Men det er kanskje lite sannsynlig hvis jeg selv ikke husker å ha snakket med noen fra barnevernet? Anonymkode: b5228...9e8 Mange kommer med den uttalelsen uten at de har noe som helst erfaring med Barneverne! 2 Siter
psykedeliker Skrevet mandag kl 21:11 Skrevet mandag kl 21:11 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis jeg skulle spurt burde jeg spurt da hun sa det, ville vært rart å komme med det nå i ettertid. Er det mindre rart å spørre om det her? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:13 Skrevet mandag kl 21:13 Lady HM skrev (1 minutt siden): Mange kommer med den uttalelsen uten at de har noe som helst erfaring med Barneverne! Ja, det er vel noe en kan si uten peiling også? Men barnevernet hadde vel snakket med meg hvis de var involverte? Eller hender det at de bare snakker med voksne? Anonymkode: b5228...9e8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:13 Skrevet mandag kl 21:13 psykedeliker skrev (1 minutt siden): Er det mindre rart å spørre om det her? Ja. Anonymkode: b5228...9e8 0 Siter
psykedeliker Skrevet mandag kl 23:02 Skrevet mandag kl 23:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Hvorfor? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden psykedeliker skrev (7 timer siden): Hvorfor? Fordi moren min ville syntes det var rart mens her tenker jeg folk er mer forståelsesfulle? Anonymkode: b5228...9e8 0 Siter
laban Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Moren min sa nylig i en samtale "barnevernet er ikke lett å bli kvitt hvis du først har kommet i kontakt med dem". Det fikk meg til å lure om hun kanskje hadde kontakt med dem da jeg og søsteren min var barn? Men det er kanskje lite sannsynlig hvis jeg selv ikke husker å ha snakket med noen fra barnevernet? Anonymkode: b5228...9e8 Nå bruker jeg bare logisk sans, ingen personlig erfaring: Hvis dette hadde stemt. altså at barnevernet henger på i "evigheter" hvis de først har en sak - og hvis de hadde vært involvert i din familie - tror du ikke at du og/eller søsteren din ville oppdaget det på en eller annen måte? Den påstanden høres jo ut som noe man sier fordi man har hørt det et eller annet sted. Hun ville vel ikke sagt det hvis hun hadde hatt uønsket kontakt med barnevernet i lang tid, men til slutt hadde litt kvitt dem? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi moren min ville syntes det var rart mens her tenker jeg folk er mer forståelsesfulle? Hvorfor er det så viktig for deg hva din mor synes? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Nei; barn trenger ikke få vite noe dersom foreldre er i kontakt med barnevern. Barnevernet kan bistå ved behov, de kan hjelpe til med å få på plass andre tjenester, og de kan være en samtalepartner for foreldre. De kan også gjennomføre og henlegge en undersøkelse uten å snakke direkte med barna. Har det noe å si for deg om foreldrene dine var i kontakt med barnevernet? Vil det ha noen betydning for deg i dag? Uttalelsen din mor kommer med er vel en typisk «gjengs oppfatning» og meningsytring som mange kan komme med, helt uten å ha hatt direkte kontakt med barnevernet selv. Anonymkode: beab5...676 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.