Gå til innhold

Er det ok å be om innleggelse for å beskytte seg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

mot selvskading? 

La oss nå si at jeg er på nippet til å selvskade og kjenner jeg ikke klarer å la være. Vil det da være ok å si ifra til legen og be om innleggelse på det grunnlaget? Altså innleggelse for å beskytte meg selv/hindre selvskading?

@nachnoo

Anonymkode: 6af23...7e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt å stå i mot på andre måter? Ett tips jeg har fått er å aktiver dykkerrefleksen ved å dukke hodet i iskaldt vann så lenge du klarer. Det skal i følge psykiateren jeg fikk rådet fra det beste rådet mot selvskading.

Anonymkode: cbf2a...f62

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

mot selvskading? 

La oss nå si at jeg er på nippet til å selvskade og kjenner jeg ikke klarer å la være. Vil det da være ok å si ifra til legen og be om innleggelse på det grunnlaget? Altså innleggelse for å beskytte meg selv/hindre selvskading?

@nachnoo

På hvilken måte vil en innleggelse hjelpe mot selvskading egentlig? Hvis du går i poliklinisk behandling så kan du jo få tips der på hvordan du skal unngå å skade deg selv. Er det omsorg du egentlig trenger? 

Anonymkode: dcfbf...f85

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

På hvilken måte vil en innleggelse hjelpe mot selvskading egentlig? Hvis du går i poliklinisk behandling så kan du jo få tips der på hvordan du skal unngå å skade deg selv. Er det omsorg du egentlig trenger? 

Anonymkode: dcfbf...f85

En innleggelse vil fjerne meg fra ting hjemme jeg kan selvskade med. En innleggelse kan gjøre at stormen passerer sånn at jeg har kommet over det når jeg kommer hjem igjen. Trenger ikke å være lengre enn et par tre dager. Det hadde nok holdt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...