Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor av helsepersonell å sende ❤️-emoji

Anonymkode: d11c0...552

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det innafor av helsepersonell å sende ❤️-emoji

Anonymkode: d11c0...552

Ja.

Anonymkode: 5f641...c5d

Skrevet

Synes det hadde vært litt rart. 

Skrevet

Har hatt to behandlere som har gjort det til meg. Syntes det bare var hyggelig. 

psykedeliker
Skrevet

Det kommer nok an på hvilken sammenheng det gjøres i, og om det er en innarbeidet kommunikasjonsform mellom pasient og behandler allerede. Helsepersonell skal i utgangspunktet bruke klarspråk for å unngå misforståelser og feiltolkninger.

Skrevet

Jeg synes helsepersonell bør følge samme rutine som jeg gjør i skriftlig dialog i Kirkens SOS: Send et hjerte hvis innskriver gjør det først. Ikke start den formen for kommunikasjon da det kan støte noen eller føles unaturlig for noen. 

psykedeliker
Skrevet
ISW skrev (På 18.8.2026 den 19.57):

Ikke start den formen for kommunikasjon da det kan støte noen eller føles unaturlig for noen.

Enig, men hvorfor må det alltid begrunnes med følelser?

Skrevet

Koselig med hjerte❤️jeg hadde nok ikke sendt dette til en pasient kunne lett misforstod.   

Skrevet

Bruken av hjerte-emoji har jo endret seg veldig de siste årene. I dag er jo hjerte nesten det samme som tommel opp var for ti år siden. Tenker derfor at bruk av hjerte er ok i de aller fleste sammenhenger nå, men tommel opp virker kanskje mer profesjonelt.

Skrevet
Musikk skrev (16 minutter siden):

Koselig med hjerte❤️jeg hadde nok ikke sendt dette til en pasient kunne lett misforstod.   

Kom på en ting til🙂bare til dere jeg sender ❤️foresten. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...