AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:58 Skrevet torsdag kl 19:58 Eller har man da eventuelt fått feil diagnose ved et tidligere tidspunkt? Ved bedring/svake symptomer mener jeg. Anonymkode: 61b96...b6d 0 Siter
nachnoo Skrevet torsdag kl 20:26 Skrevet torsdag kl 20:26 Disposisjonen er livsvarig. Forløpet vet man aldri på forhånd. Det kan svinge fra årlige sykdomsepisoder til at det etter noen episoder ikke kommer flere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:26 Skrevet torsdag kl 20:26 Diagnoser som schizofreni og bipolar som man før trodde var kronisk og varte livet ut vet man nå at man kan bli frisk fra. Godt mulig du har blitt frisk fra bipolar. Når man blir eldre så blir man mer rolig generelt. Men jeg skulle likt å sett en manisk 90åring på rullator. Anonymkode: c2729...641 0 Siter
nachnoo Skrevet torsdag kl 20:59 Skrevet torsdag kl 20:59 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Diagnoser som schizofreni og bipolar som man før trodde var kronisk og varte livet ut vet man nå at man kan bli frisk fra. Godt mulig du har blitt frisk fra bipolar. Når man blir eldre så blir man mer rolig generelt. Men jeg skulle likt å sett en manisk 90åring på rullator. Anonymkode: c2729...641 Jeg har sett det. 1 Siter
krøll9 Skrevet torsdag kl 21:03 Skrevet torsdag kl 21:03 Har ikke lest etter, men kan ikke forestille meg at man blir mindre deprimert med alderen, heller mer. Men det med hypomanier av typen der man føler på økt energi og mindre søvnbehov - den veldig lyse - den blir det kanskje mindre av. Nesten bare spekulasjon. Men tror man kanskje glemmer at hypomanier ikke bare trenger være eufori og (positiv) energi... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:22 Skrevet torsdag kl 21:22 nachnoo skrev (54 minutter siden): Disposisjonen er livsvarig. Forløpet vet man aldri på forhånd. Det kan svinge fra årlige sykdomsepisoder til at det etter noen episoder ikke kommer flere. Det er jo fantastisk at man kan gå fri for lidelse og smerte. Da kan man vel slutte med Litium? Anonymkode: 61b96...b6d 0 Siter
psykedeliker Skrevet torsdag kl 21:24 Skrevet torsdag kl 21:24 Psykiatriske diagnoser er deskriptive og angir ingen årsakssammenheng. Kilde: Norsk Pasientskadeerstatning. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden psykedeliker skrev (19 timer siden): Psykiatriske diagnoser er deskriptive og angir ingen årsakssammenheng. Kilde: Norsk Pasientskadeerstatning. Hva betyr det du skrev? Anonymkode: 61b96...b6d 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.