Gå til innhold

Kan man "vokse av seg" bipolar diagnose med alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har man da eventuelt fått feil diagnose ved et tidligere tidspunkt? Ved bedring/svake symptomer mener jeg.

Anonymkode: 61b96...b6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disposisjonen er livsvarig. Forløpet vet man aldri på forhånd. Det kan svinge fra årlige sykdomsepisoder til at det etter noen episoder ikke kommer flere.

Skrevet

Diagnoser som schizofreni og bipolar som man før trodde var kronisk og varte livet ut vet man nå at man kan bli frisk fra.

Godt mulig du har blitt frisk fra bipolar. Når man blir eldre så blir man mer rolig generelt. Men jeg skulle likt å sett en manisk 90åring på rullator.

Anonymkode: c2729...641

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Diagnoser som schizofreni og bipolar som man før trodde var kronisk og varte livet ut vet man nå at man kan bli frisk fra.

Godt mulig du har blitt frisk fra bipolar. Når man blir eldre så blir man mer rolig generelt. Men jeg skulle likt å sett en manisk 90åring på rullator.

Anonymkode: c2729...641

Jeg har sett det. 

Skrevet

Har ikke lest etter, men kan ikke forestille meg at man blir mindre deprimert med alderen, heller mer. 

Men det med hypomanier av typen der man føler på økt energi og mindre søvnbehov - den veldig lyse - den blir det kanskje mindre av. 

Nesten bare spekulasjon. Men tror man kanskje glemmer at hypomanier ikke bare trenger være eufori og (positiv) energi...

Skrevet
nachnoo skrev (54 minutter siden):

Disposisjonen er livsvarig. Forløpet vet man aldri på forhånd. Det kan svinge fra årlige sykdomsepisoder til at det etter noen episoder ikke kommer flere.

Det er jo fantastisk at man kan gå fri for lidelse og smerte. Da kan man vel slutte med Litium?

Skrevet

Psykiatriske diagnoser er deskriptive og angir ingen årsakssammenheng. Kilde: Norsk Pasientskadeerstatning.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (19 timer siden):

Psykiatriske diagnoser er deskriptive og angir ingen årsakssammenheng. Kilde: Norsk Pasientskadeerstatning.

Hva betyr det du skrev?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...