Gå til innhold

Kan man trygt snakke med fastlegen sin om alt uten at det får noen negative konsekvenser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å snakke med fastlegen min om ting som er veldig sårt og vanskelig for meg fordi det tynger meg og gir nedsatt funksjon. Men jeg er så redd for at han skal få dårlige tanker om meg og at det skal skade den gode relasjonen jeg har til han om han får vite disse tingene. Vet han er profesjonell, men samtidig er han jo bare et menneske med følelser som alle andre. Så jeg vet ikke om jeg tør, samtidig som jeg vet at jeg må gjøre noe med ting for at jeg skal komme meg videre og klare å stå i jobb. 

Anonymkode: 115f6...3fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vurderer å snakke med fastlegen min om ting som er veldig sårt og vanskelig for meg fordi det tynger meg og gir nedsatt funksjon. Men jeg er så redd for at han skal få dårlige tanker om meg og at det skal skade den gode relasjonen jeg har til han om han får vite disse tingene. Vet han er profesjonell, men samtidig er han jo bare et menneske med følelser som alle andre. Så jeg vet ikke om jeg tør, samtidig som jeg vet at jeg må gjøre noe med ting for at jeg skal komme meg videre og klare å stå i jobb. 

Det kan du gjøre🫶

Anonymkode: 74f32...a6a

psykedeliker
Skrevet

Snakker du om rusbruk, kan du risikere at legen tar fra deg førerretten.

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags konsekvenser?

Er det virkelig alvorlig kan du bli fratatt både førerrett, barn og jobben. Men da skal du utgjøre en alvorlig fare.

Anonymkode: 1a96c...654

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Snakker du om rusbruk, kan du risikere at legen tar fra deg førerretten.

Ja, det skjønner jeg. Og det er selvfølgelig legens plikt. Jeg føler meg trygg på det.

Men dette handler om min rolle som mor til voksne barn. Det er det såreste som fins for meg, og jeg er redd for at han skal dømme meg og bekrefte de negative tankene jeg har om meg selv. Jeg trenger bare hjelp til å bearbeide ting, men det vil bli  bare verre om han også dømmer meg slik jeg dømmer meg selv i tillegg til at det vil skade vår relasjon. 

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det er selvfølgelig legens plikt.

Nei, det er legens plikt ved rusmisbruk.

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er legens plikt ved rusmisbruk.

Ok 😅

Drømmeautomat
Skrevet

Det er som @psykedeliker sier, rusbruk er et stygt unntak fra tryggheten et lege- eller psykologkontor bør tilby. Kunnskapen om rusmidler er dessverre fortsatt lav blant en del behandlere, men verden går framover, til slutt også i Norge, og dette vil bedre seg over tid :)

Skrevet

En skal etter manus kunne snakke med fastlegen sin om alt🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...