Gå til innhold

Får man hjelp hos DPS med sf hvis man ikke er undervektig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har naturligvis ikke sf diagnose men mistenker det sterkt selv da jeg kjenner meg igjen veldig.

Anonymkode: 52df1...b79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eller ikke har andre fysiske plager pga det*

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller bedt om hjelp fra ROS.

Anonymkode: d05b1...c6b

AnonymBruker
Skrevet

Ja; det kan du få. For mange er sf et symptom på andre ting som er vanskelig. Det kan f.eks være en mestringsstrategi eller selvsabotasje.

Om du får plass på dps kommer an på alvorlighetsgrad av plagene, prioriteringsveilederen og kapasitet. 

Et annet alternativ kan være å be om henvisning til avtalespesialist gjennom dps,  eller om kommunen har andre tilbud som kan passe.

Anonymkode: 62342...d92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg ville heller bedt om hjelp fra ROS.

Kunne du begrunnet hvorfor?

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja; det kan du få. For mange er sf et symptom på andre ting som er vanskelig. Det kan f.eks være en mestringsstrategi eller selvsabotasje.

Om du får plass på dps kommer an på alvorlighetsgrad av plagene, prioriteringsveilederen og kapasitet. 

Et annet alternativ kan være å be om henvisning til avtalespesialist gjennom dps,  eller om kommunen har andre tilbud som kan passe.

Anonymkode: 62342...d92

Ok. Jeg skal vurdere ta kontakt med fastlegen hvis jeg ikke kontakter ROS i stedet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kunne du begrunnet hvorfor?

Jeg opplever kunnskapen deres som 10 ganger bedre og nyttigere enn blant fastleger og behandlere.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri skjedd. 

Anonymkode: 105d6...df2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg opplever kunnskapen deres som 10 ganger bedre og nyttigere enn blant fastleger og behandlere.

Det høres jo lovende ut men jeg ser de har ikke kontor i byen jeg bor i.

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Har aldri skjedd. 

Anonymkode: 105d6...df2

Å?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har naturligvis ikke sf diagnose men mistenker det sterkt selv da jeg kjenner meg igjen veldig.

Nei, er det korte svaret. Du får ikke hjelp ved bare sf hvis du ikke er undervektig eller fysiske plager. Dps legger listen kjempehøyt for hvem de hjelper. De har lange ventelister og må prioritere hardt.

As Norge setter ikke fokus på lavterskelbehandling eller forebygging. Det må du ordne selv eller få hjelp fra fastlege.

Ros har digitalt tilbud så du kan få hjelp fra dem uansett hvor du bor.

Anonymkode: 36484...0e1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...