Gå til innhold

Kan man bli en bra (nok) fastlege med asperger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjør debatt.

Anonymkode: 7ee86...20e

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Det er helt individuelt, fordi det er så store variasjoner blant de som har diagnosen.

AnonymBruker
Skrevet

Dette vet du nok svaret på selv. Selvfølgelig kan man det. Når man har Asperger er man veldig flink med kommunikasjon og sosialt samspill så tenker man vil bli en kjempe flink fastlege.

Anonymkode: 6bfbe...482

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Når man har Asperger er man veldig flink med kommunikasjon og sosialt samspill så tenker man vil bli en kjempe flink fastlege.

Anonymkode: 6bfbe...482

Er du ironisk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du ironisk?

Det vil jeg tro.

Skrevet

Jeg tipper det er mange leger med milde autistiske trekk. Men jeg tror det er andre spesialiteter som egner seg bedre for disse legene enn det å bli fastlege. Jeg tror psykiater også er et dårlig valg. 

Jeg har møtt fastleger med dårlige sosiale evner, så jeg tror det skulle la seg gjøre å komme gjennom utdanning og spesialisering uten å bli erklært uskikket/miste autorisasjonen. Men det er ikke det samme som å være en god fastlege. Jeg tror også det er forferdelig slitsomt å jobbe som fastlege dersom det sosiale ikke føles intuitivt og naturlig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...