Gå til innhold

Journal notat som bare behandlere har tilgang til

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan være grunnen til det? Det nevnte journalnotatet ble skrevet under en innleggelse.

Anonymkode: c4f24...991

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Det må du ta opp med behandlingsstedet, de har informasjons- og veiledningsplikt.

Skrevet

Det er noe de gjør veldig sjeldent. Feks hvis de tenker det kan være skadelig for pasienten å lese. Jeg sliter med mistenksomhet og spurte behandler om det lå masse dokumenter jeg ikke hadde tilgang til hvor det stod masse negativt om meg. Men hun mente at det hadde de ikke grunn til å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (13 timer siden):

Det må du ta opp med behandlingsstedet, de har informasjons- og veiledningsplikt.

Sender man e-post da eller?

Glitter skrev (2 timer siden):

Det er noe de gjør veldig sjeldent. Feks hvis de tenker det kan være skadelig for pasienten å lese. Jeg sliter med mistenksomhet og spurte behandler om det lå masse dokumenter jeg ikke hadde tilgang til hvor det stod masse negativt om meg. Men hun mente at det hadde de ikke grunn til å gjøre. 

Så vidt jeg forsto sto notatet i en annen del av journalen/en egen journal for det sto i notatet "Notat i kap J6 kan kun leses av pas. behandler"

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så vidt jeg forsto sto notatet i en annen del av journalen/en egen journal for det sto i notatet "Notat i kap J6 kan kun leses av pas. behandler"

Okei. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Okei. 

Synes det er litt rart at de har ulike deler av journalen og at ikke alt blir skrevet i samme?

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Regner med det er mulig, men svaret kommer på Helsenorge pga. personvern.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Regner med det er mulig, men svaret kommer på Helsenorge pga. personvern.

Ok. Da forsøker jeg det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Synes det er litt rart at de har ulike deler av journalen og at ikke alt blir skrevet i samme?

Ja mulig det er litt rart. 

Skrevet

Forklaringen er dette: Noen ganger henvender komparenter seg for å fortelle om noe de mener er viktig i pasientens historie. Noen ganger krever de taushet om hvem kilden er.  I slike tilfeller kan disse opplysningene journalføres i del J i journalen. Denne har pasienten ikke tilgang til.

Her må det nevnes at de feste behandlere sier fra til slike komparenter at de ikke ønsker disse opplysningene dersom de ikke kan journalføres på vanlig måte.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Forklaringen er dette: Noen ganger henvender komparenter seg for å fortelle om noe de mener er viktig i pasientens historie. Noen ganger krever de taushet om hvem kilden er.  I slike tilfeller kan disse opplysningene journalføres i del J i journalen. Denne har pasienten ikke tilgang til.

Her må det nevnes at de feste behandlere sier fra til slike komparenter at de ikke ønsker disse opplysningene dersom de ikke kan journalføres på vanlig måte.

Åh, hvorfor det egentlig?

Anonymkode: b1352...d7e

psykedeliker
Skrevet
nachnoo skrev (6 timer siden):

Hvordan kvalitetssjekkes disse komparentopplysningene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...