Gå til innhold

Er det rart eller normalt at jeg knyttet meg ekstra til behandler når hun valgte meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om det? 

(Jeg var altså innlagt og behandler gav meg tilbud om å fortsette å gå til henne poliklinisk etter jeg ble skrevet ut).

Anonymkode: c8192...362

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva tenker du om det? 

(Jeg var altså innlagt og behandler gav meg tilbud om å fortsette å gå til henne poliklinisk etter jeg ble skrevet ut).

Det er ikke rart i det hele tatt. Hun utstråler antageligvis trygghet for deg?

Anonymkode: d5019...e54

AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med å knytte seg. Mennesker er skapt til å knytte oss. Det er sånn vi har overlevd i tusener av år. En del av det å leve er p miste mennesket vi har knyttet oss til. Det er vondt, men ikke galt, og ikke farlig. 

Anonymkode: 8e8d7...fb8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva tenker du om det? 

Har du ikke spurt om akkurat det samme for en stund siden? Hva ønsker du? Bekreftelse fra andre om at du er så spesiell? At andre her inne skal føle seg dårlig fordi de ikke har blitt valgt av sin behandler? 

Anonymkode: 677ad...428

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva tenker du om det? 

Det gjorde jeg også og kjente meg ikke så veldig spesiell. Personen trenger klienter for å få praksisen til å gå rundt i begynnelsen og gjør jobben enklere for seg selv ved å "plukke ut" klienter h*n kjente til fra før der relasjonen allerede var etablert.

Anonymkode: 7d8df...967

Eva Sofie
Skrevet

Hva tenker du om det?

Siden du spør: Jeg tenker det er spesielt å tenke over dette. Var ikke innleggelsen for et par år siden?

Ga hun deg et tilbud om terapi eller valgte hun deg personlig som sin pasient?

Det kan være at jeg nå lager et skår i det bildet du har av din behandler... Men Hva om behandleren ikke personlig valgte deg, men fikk deg tildelt fordi hun hadde ledig kapasitet akkurat da du var innlagt?

Uansett, om du ble valgt eller tilbudt hjelp, gjør deg like viktig å hjelpe. Jeg håper at hjelpen hos henne hjalp deg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du ikke spurt om akkurat det samme for en stund siden? Hva ønsker du? Bekreftelse fra andre om at du er så spesiell? At andre her inne skal føle seg dårlig fordi de ikke har blitt valgt av sin behandler? 

Har jeg? Ikke som jeg kan huske. Jeg tenker absolutt ikke at jeg er spesiell (heller motsatt). Jeg ønsker heller ikke at andre skal føle seg dårlig, hvorfor tenker du (og dere to andre som har likt innlegget) så dårlig om meg?

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det gjorde jeg også og kjente meg ikke så veldig spesiell. Personen trenger klienter for å få praksisen til å gå rundt i begynnelsen og gjør jobben enklere for seg selv ved å "plukke ut" klienter h*n kjente til fra før der relasjonen allerede var etablert.

Anonymkode: 7d8df...967

Jeg skjønner.

Eva Sofie skrev (7 minutter siden):

Siden du spør: Jeg tenker det er spesielt å tenke over dette. Var ikke innleggelsen for et par år siden?

Ga hun deg et tilbud om terapi eller valgte hun deg personlig som sin pasient?

Det kan være at jeg nå lager et skår i det bildet du har av din behandler... Men Hva om behandleren ikke personlig valgte deg, men fikk deg tildelt fordi hun hadde ledig kapasitet akkurat da du var innlagt?

Uansett, om du ble valgt eller tilbudt hjelp, gjør deg like viktig å hjelpe. Jeg håper at hjelpen hos henne hjalp deg?

Hvorfor tenker du det er spesielt å tenke på det? Og ja, hjelpen hjalp meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva tenker du om det? 

Det kan hende du ville knyttet deg til en behandler på tilsvarende måte om starten på terapien hadde vært annerledes. Men jeg synes ikke det er rart at denne opplevelsen har gjort et dypt inntrykk på deg. Du var i en sårbar situasjon og fikk et tilbud om videre behandling som sikkert gjorde tilværelsen enklere for deg å mestre, og du hadde god grunn til å føle at behandleren ønsket å hjelpe deg. 

Det er mange som har gode minner om enkeltpersoner som har hjulpet dem på bestemte tidspunkt i livet. 

Går du fortsatt i behandling eller har dere avsluttet?

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (4 minutter siden):

Det kan hende du ville knyttet deg til en behandler på tilsvarende måte om starten på terapien hadde vært annerledes. Men jeg synes ikke det er rart at denne opplevelsen har gjort et dypt inntrykk på deg. Du var i en sårbar situasjon og fikk et tilbud om videre behandling som sikkert gjorde tilværelsen enklere for deg å mestre, og du hadde god grunn til å føle at behandleren ønsket å hjelpe deg. 

Det er mange som har gode minner om enkeltpersoner som har hjulpet dem på bestemte tidspunkt i livet. 

Går du fortsatt i behandling eller har dere avsluttet?

Sant det. Vi har avsluttet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte umiddelbart at du var den samme som skrev dette innlegget. Men kanskje tok jeg feil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenkte umiddelbart at du var den samme som skrev dette innlegget. Men kanskje tok jeg feil.

Jeg kan ikke huske at jeg har skrevet det innlegget. Men er det derfor du tenker dårlig om meg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke huske at jeg har skrevet det innlegget. Men er det derfor du tenker dårlig om meg?

Jeg tenker ikke dårlig om deg, men jeg undrer meg på hva som var årsaken til at du spurte om det du spurte om. Kanskje mine undringer var «dårlige». Det at jeg trodde du hadde skrevet det samme innlegget to ganger gjorde at jeg i større grad tenkte at du var ute etter en form for bekreftelse eller å heve deg over andre. Hvorfor valgte du å skrive at psykologen «valgte deg»? Vet du at hun valgte deg, eller hadde hun ledig tid og du var den første aktuelle pasienten? 
Jeg har også gått poliklinisk hos en behandler jeg har hatt mens jeg var innlagt. Han var privatpraktiserende med avtale. Følte aldri at han valgte meg, men at jeg fikk tilbud om å fortsette i behandling med en jeg kjente. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker ikke dårlig om deg, men jeg undrer meg på hva som var årsaken til at du spurte om det du spurte om. Kanskje mine undringer var «dårlige». Det at jeg trodde du hadde skrevet det samme innlegget to ganger gjorde at jeg i større grad tenkte at du var ute etter en form for bekreftelse eller å heve deg over andre. Hvorfor valgte du å skrive at psykologen «valgte deg»? Vet du at hun valgte deg, eller hadde hun ledig tid og du var den første aktuelle pasienten? 
Jeg har også gått poliklinisk hos en behandler jeg har hatt mens jeg var innlagt. Han var privatpraktiserende med avtale. Følte aldri at han valgte meg, men at jeg fikk tilbud om å fortsette i behandling med en jeg kjente. 

Da forstår jeg litt bedre. Jeg er absolutt ikke ute etter å heve meg over andre. Jeg skrev at psykologen valgte meg fordi det var det jeg følte. Hun kunne jo valgt å gi tilbudet til en annen pasient i stedet for? Om du skjønner tankegangen min? Er åpen for at jeg mulig tenker feil da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da forstår jeg litt bedre. Jeg er absolutt ikke ute etter å heve meg over andre. Jeg skrev at psykologen valgte meg fordi det var det jeg følte. Hun kunne jo valgt å gi tilbudet til en annen pasient i stedet for? Om du skjønner tankegangen min? Er åpen for at jeg mulig tenker feil da.

Ønsker du bekreftelse på at du ble "valgt"?

Anonymkode: d4bd0...c85

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Litt usikker på om jeg forstår spørsmålet ditt rett? Men jeg følte at jeg ble valgt. Om noen er enig eller uenig i det betyr ikke så mye for meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Litt usikker på om jeg forstår spørsmålet ditt rett? Men jeg følte at jeg ble valgt. Om noen er enig eller uenig i det betyr ikke så mye for meg.

Men hvorfor er du opptatt av at andre skal si om de mener det er rart eller normalt? Det virker jo som om du hinter til at folk skal skrive det er unormalt og at du derfor er spesiell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor er du opptatt av at andre skal si om de mener det er rart eller normalt? Det virker jo som om du hinter til at folk skal skrive det er unormalt og at du derfor er spesiell. 

Jeg tror du har misforstått meg. Jeg spør ikke om det er rart eller normalt det at behandler valgte meg. Jeg spør om det er rart eller normalt å føle seg ekstra knyttet til behandler fordi jeg følte at hun valgte meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overskriften på tråden inneholder et spørsmål om "er det rart eller normalt at jeg knyttet meg ekstra til behandler når hun valgte meg"? Så trådstarter lurer vel da primært på om det er normalt/rart at hun utviklet sterk tilknytning til behandleren, - og ikke på om hun ble valgt/ikke valgt. Er det ikke litt rart at tråden ender med å problematisere om hun ble valgt eller ikke?

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (10 minutter siden):

Overskriften på tråden inneholder et spørsmål om "er det rart eller normalt at jeg knyttet meg ekstra til behandler når hun valgte meg"? Så trådstarter lurer vel da primært på om det er normalt/rart at hun utviklet sterk tilknytning til behandleren, - og ikke på om hun ble valgt/ikke valgt. Er det ikke litt rart at tråden ender med å problematisere om hun ble valgt eller ikke?

Det skjedde fordi jeg koblet den opp mot den gamle posten jeg linket til lenger opp. Det ble dumt. Jeg beklager det og håper ts får svar på det hun egentlig spurte om. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...