AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Bør jeg si det til behandler eller er det egentlig bare en diagnose som er negativt å ha på papiret evnt? Jeg har en annen diagnose fra før og. Anonymkode: 8bfb7...c78 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hva er quiet borderline? Anonymkode: afcc9...428 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden Skrevet 57 minutter siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er quiet borderline? Anonymkode: afcc9...428 Jeg er ikke så god på å forklare så limer bare inn KI svar fra google: «Quiet borderline» er ikke en offisiell diagnose i det norske helsevesenet, men et uoffisielt begrep for en variant av emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (ofte kalt borderline) der smerten og følelsene rettes innover mot en selv i stedet for å vises utad. [1, 2] Kjennetegn på «quiet borderline» Innoversvängende sinne: Sinne og frustrasjon rettes mot en selv som skyld og skam heller enn utagering mot andre. Tilbaketrekning: Isolering fra venner og familie når følelsene blir for sterke, i stedet for å søke konflikter eller klamre seg fast. Skjult tummel: Frykten for å bli forlatt er like sterkt til stede, men den holdes skjult bak en fasade. Selvbebreidelse: Ekstremt streng egenkritikk og en dyp følelse av å være til ulempe for andre. Anonymkode: 8bfb7...c78 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.