Gå til innhold

Dere med emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse hvordan har dere blitt behandlet i helsevesenet og hvilken hjelp har dere fått?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått opp en del på TikTok som beskriver å ha blitt møtt dårlig av helsevesenet på ulike måter. Jeg bare lurer på om dette er representativt siden man hører jo stort sett fra de som er misfornøyde enn de som er fornøyde.

Anonymkode: d9c50...fe4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble møtt ok da jeg hadde borderline. Var regelmessig innlagt en uke av gangen. Hadde et lavterskeltilbud for innleggelse. Men det var ikke før behandler der sluttet at jeg selv sluttet å crave innleggelse. Det var ikke like "attraktivt" når min faste behandler ikke var der mer. Var veldig avhengig av henne. Dessverre så lærte jeg ikke så mange verktøy av henne. Vi pratet bare om alt jeg ville prate om når vi hadde samtaler. Så jeg kom meg ingen vei. Det har jeg først skjønt i ettertid. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Ble møtt ok da jeg hadde borderline. Var regelmessig innlagt en uke av gangen. Hadde et lavterskeltilbud for innleggelse. Men det var ikke før behandler der sluttet at jeg selv sluttet å crave innleggelse. Det var ikke like "attraktivt" når min faste behandler ikke var der mer. Var veldig avhengig av henne. Dessverre så lærte jeg ikke så mange verktøy av henne. Vi pratet bare om alt jeg ville prate om når vi hadde samtaler. Så jeg kom meg ingen vei. Det har jeg først skjønt i ettertid. 

Takk for at du deler. Er du friskmeldt nå eller var du bare feildiagnostisert? Jeg har fått med meg at de fleste helsepersonell mener at innleggelse ikke er bra for de med diagnosen men det var ikke tilfelle for deg skjønner jeg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for at du deler. Er du friskmeldt nå eller var du bare feildiagnostisert? Jeg har fått med meg at de fleste helsepersonell mener at innleggelse ikke er bra for de med diagnosen men det var ikke tilfelle for deg skjønner jeg?

Jeg er friskmeldt, men har andre diagnoser. 

Nei det var ikke tilfellet med meg, men jeg hadde en alvorlig grad av det så fikk innleggelser for å stabilisere slik at jeg ikke ble for dårlig. Men er klar over at jeg fikk litt utradisjonell behandling.

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Det er kjipt å komme til den erkjennelsen i etterkant da. Var hun psykolog eller psykiater?

Anonymkode: bde19...e61

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg er friskmeldt, men har andre diagnoser. 

Nei det var ikke tilfellet med meg, men jeg hadde en alvorlig grad av det så fikk innleggelser for å stabilisere slik at jeg ikke ble for dårlig. Men er klar over at jeg fikk litt utradisjonell behandling.

Hvilken behandling fikk du som gjorde deg frisk? MBT?

Det gir jo mening det. 

Skrevet
Glitter skrev (11 minutter siden):

Det må ha vært en uprofesjonell behandler. Det er skremmende å tenke på, for en innleggelse koster jo ca 10 k per døgn. På somatisk får man knapt være innlagt selv om man er «halvdød». Jeg tror det er mange sånne inkompetente behandlere rundtomkring. 

Anonymkode: 41cc4...b81

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvilken behandling fikk du som gjorde deg frisk? MBT?

Det gir jo mening det. 

Vet egentlig ikke...Gikk ikke poliklinisk særlig lenge. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det må ha vært en uprofesjonell behandler. Det er skremmende å tenke på, for en innleggelse koster jo ca 10 k per døgn. På somatisk får man knapt være innlagt selv om man er «halvdød». Jeg tror det er mange sånne inkompetente behandlere rundtomkring. 

Anonymkode: 41cc4...b81

Ikke vet jeg, men det ble vurdert at jeg trengte det for å holdes i live. 

Skrevet
Glitter skrev (47 minutter siden):

Vet egentlig ikke...Gikk ikke poliklinisk særlig lenge. 

Da så. Uansett veldig bra at du har blitt frisk fra det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...