Gå til innhold

Klesvask og oppvask tar ALDRI slutt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i at det er skikkelig kjedelig. Jeg bruker å høre på musikk, podcast eller lydbok i mens jeg holder på da gjør det det litt lettere og mer lystbetont.

Anonymkode: 3ea87...17b

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig i at det er skikkelig kjedelig. Jeg bruker å høre på musikk, podcast eller lydbok i mens jeg holder på da gjør det det litt lettere og mer lystbetont.

Takk for tips, men jeg er ikke vant med å "ha noe på ørene". Mulig jeg er litt gammeldags, men føler jeg må høre ting som foregår rundt meg. (Hvis du tenkte på headset da)

Endret av Vendi
Skrevet
Vendi skrev (2 minutter siden):

Takk for tips, men jeg er ikke vant med å "ha noe på ørene". Mulig jeg er litt gammeldags, men føler jeg må høre ting som foregår rundt meg. (Hvis du tenkte på headset da)

Jeg bruker bare spille lyden fra telefonen og ha den i lomma eller liggende i nærheten. 

Skrevet
Vendi skrev (34 minutter siden):

Sukk... 

Jeg finner motivasjon i denne fra en gammel film (angående noe annet) når jeg er frustrert over dagligdagse oppgaver:

Skrevet

Legger til generell rydding og vasking også. Rekker ikke bli ferdig med runden før det bare er å begynne på nytt igjen. Tre aktive unger i hus genererer ekstremt mye husarbeid! 

Anonymkode: c34a8...f52

Skrevet
ISW skrev (40 minutter siden):

Jeg finner motivasjon i denne fra en gammel film (angående noe annet) når jeg er frustrert over dagligdagse oppgaver:

Bra film. 

Skrevet
ISW skrev (42 minutter siden):

Utifra dette klippet innser jeg at jeg egentlig ikke har så mye likevel... 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Legger til generell rydding og vasking også. Rekker ikke bli ferdig med runden før det bare er å begynne på nytt igjen. Tre aktive unger i hus genererer ekstremt mye husarbeid! 

Anonymkode: c34a8...f52

Ja, det genererer mye husarbeid! Husker det selv fra da ungene bodde hjemme, selv om jeg bare har to. 

Skrevet
nachnoo skrev (28 minutter siden):

Det er det samme med kroppsvask også.

Annet enn at det er litt mer behagelig da🤭.

Skrevet (endret)
nachnoo skrev (1 time siden):

Det er det samme med kroppsvask også.

Javisst, og med mange andre ting. Man får nok ikke fri før man ligger i grava 😄 For det meste går det jo helt fint å gjøre alle disse dagligdagse gjøremålene, men innimellom kan det føles både kjipt og vanskelig. Sånn er det nok for alle. 

Endret av Vendi
Skrevet (endret)

Husarbeid er kjipt, jeg liker det ikke i det hele tatt.  Heldigvis har jeg ikke tre unger alene lenger for det var mye jobb.  Nå er det bare meg og mannen og han er ganske flink 🤔.

Endret av Dorthe
Skrevet

Det er jeg som gjør det meste av husarbeid her, men om jeg ber mannen gjøre noe, så gjør han det uten å mukke, heldigvis. Og om han ikke synes det er bra nok, så vet han hvor støvsuger og vaskebøtte står. Jeg er i 100% jobb jeg også og har adskillig lengre arbeidsvei enn ham. Men kjedelig? Jada, det er utrolig mye annet som er morsommere å holde på med! 😂

Skrevet
Vendi skrev (10 timer siden):

Javisst, og med mange andre ting. Man får nok ikke fri før man ligger i grava 😄 For det meste går det jo helt fint å gjøre alle disse dagligdagse gjøremålene, men innimellom kan det føles både kjipt og vanskelig. Sånn er det nok for alle. 

Når man alltid er alene om oppvasken og alt annet husarbeid så er det lov å klage ❤️

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg kjenner igjen følelsen i fra da ungene var små. Nå har jeg ingen hjemmeboende barn lenger og jeg har ny samboer som er like renslig som meg selv. Jeg behøver ikke å be han om å gjøre noe. Han ser det av seg selv og  samarbeidet glir knirkefritt. 

Det kan kanskje være enkelte småting som jeg ser og som ikke han ser og det kan være enkelte ting han ser som ikke jeg ser. 

Et eksempel er at jeg kan se at støv har lagt seg på flisene på veggene på badet. Typisk rundt vaskemaskinen. Det ser ikke han. I steden ser han at bilen som for meg i utgangspunktet ser helt blank og fin ut, trenger å poleres. 

Det er veldig deilig å ha en samboer som liker å ha det fint rundt seg. Det var jeg ikke vant til fra tidligere og det synes jeg var slitsomt når jeg selv er pertentlig, så jeg slutter aldri å sette pris på at nåværende samboer er like pertentlig.  

Vi bør egentlig skjerpe oss litt når vi får barnebarn og lære oss å tåle litt rot. Det har vi faktisk snakket om :)

Skrevet
dusken skrev (4 timer siden):

Når man alltid er alene om oppvasken og alt annet husarbeid så er det lov å klage ❤️

Takk for forståelse, snille du ❤️ Ble bare litt oppgitt her i går og kom med et hjertesukk 😅 

Skrevet

Bare innom tråden for å fortelle at den øverste skittenkurven min, den med ull og tykke gensere I, har vært stappfull siden I vår. 

....tror det nærmer seg nødvendig å vaske dem

Anonymkode: 5c4c1...d0a

Ikkeanonymnok
Skrevet

Så kan jeg være en motpol her og si at det aldri hoper seg opp.
Jeg bor riktignok alene, men rydder alltid opp etter meg med én gang/underveis i matlaging, tar inn og ut av oppvaskmaskin med én gang, bretter klær og legger de bort så snart de er tørre osv. Jeg er den typen som sorterer sokker før jeg henger de opp til tørk og dermed henger de opp parvis på stativet. Jeg har forøvrig aldri sokketyver heller, for jeg sjekker alltid at jeg legger sokker parvis i maskinen. 

Men som jeg har sagt flere ganger tidligere her inne så er jeg nok over snittet opptatt av struktur og renhold og det er det som holder meg gående selv i dårlige perioder. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...