Gå til innhold

Klesvask og oppvask tar ALDRI slutt!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (33 minutter siden):

Så kan jeg være en motpol her og si at det aldri hoper seg opp.
Jeg bor riktignok alene, men rydder alltid opp etter meg med én gang/underveis i matlaging, tar inn og ut av oppvaskmaskin med én gang, bretter klær og legger de bort så snart de er tørre osv. Jeg er den typen som sorterer sokker før jeg henger de opp til tørk og dermed henger de opp parvis på stativet. Jeg har forøvrig aldri sokketyver heller, for jeg sjekker alltid at jeg legger sokker parvis i maskinen. 

Men som jeg har sagt flere ganger tidligere her inne så er jeg nok over snittet opptatt av struktur og renhold og det er det som holder meg gående selv i dårlige perioder. 

Skulle ønske jeg var som deg. 😅

Videoannonse
Annonse
Ikkeanonymnok
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Skulle ønske jeg var som deg. 😅

Jeg kan love deg at det ikke bare er positivt. En slags mellomting er nok mest idéelt. 

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

Jeg kan love deg at det ikke bare er positivt. En slags mellomting er nok mest idéelt. 

Ja kan se den. :)

Skrevet (endret)
Ikkeanonymnok skrev (4 timer siden):

Så kan jeg være en motpol her og si at det aldri hoper seg opp.
Jeg bor riktignok alene, men rydder alltid opp etter meg med én gang/underveis i matlaging, tar inn og ut av oppvaskmaskin med én gang, bretter klær og legger de bort så snart de er tørre osv. Jeg er den typen som sorterer sokker før jeg henger de opp til tørk og dermed henger de opp parvis på stativet. Jeg har forøvrig aldri sokketyver heller, for jeg sjekker alltid at jeg legger sokker parvis i maskinen. 

Men som jeg har sagt flere ganger tidligere her inne så er jeg nok over snittet opptatt av struktur og renhold og det er det som holder meg gående selv i dårlige perioder. 

Jeg tar ting fortløpende jeg også. Det hoper seg ikke opp her heller, selv om jeg ikke er fullt så omstendelig som deg. Jeg er ikke noe "skippertaksmenneske". Det å ta husarbeidet fortløpende (og ikke vente til ting har hopet seg opp og blitt forjævlige) er noe av det som gir meg følelsen av at jeg hele tiden har mye å gjøre. Jeg må liksom jobbe hele tiden. Det tar aldri slutt. Som regel går det som sagt helt fint, men innimellom blir jeg likevel overveldet, frustrert, og oppgitt. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bare innom tråden for å fortelle at den øverste skittenkurven min, den med ull og tykke gensere I, har vært stappfull siden I vår. 

....tror det nærmer seg nødvendig å vaske dem

Anonymkode: 5c4c1...d0a

Jeg tittet faktisk på tilsvarende skittentøyskurv her om dagen, og noterte meg bak øret at de ullklærne må vaskes en gang før vinteresongen er igang for fullt… Må bare komme gjennom alle de andre haugene først.

Anonymkode: c34a8...f52

Ikkeanonymnok
Skrevet
Vendi skrev (3 timer siden):

Jeg tar ting fortløpende jeg også. Det hoper seg ikke opp her heller, selv om jeg ikke er fullt så omstendelig som deg. Jeg er ikke noe "skippertaksmenneske". Det å ta husarbeidet fortløpende (og ikke vente til ting har hopet seg opp og blitt forjævlige) er noe av det som gir meg følelsen av at jeg hele tiden har mye å gjøre. Jeg må liksom jobbe hele tiden. Det tar aldri slutt. Som regel går det som sagt helt fint, men innimellom blir jeg likevel overveldet, frustrert, og oppgitt. 

Aha, da fikk jeg feil inntrykk av innleggene tidligere i tråden.

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Aha, da fikk jeg feil inntrykk av innleggene tidligere i tråden.

Merker at det ikke er helt lett å forklare hva jeg mener. Jeg kunne i stedet kalt overskriften "Mine daglige gjøremål tar aldri slutt", for dette gjelder jo ikke bare klesvask og oppvask. Hele tiden er det ting jeg må gjøre. Og så kan man jo si at sånn er det for oss alle, for det er det jo. (Og da føler jeg meg litt skamfull som føler det sånn). Men når det kommer til akkurat klesvask og oppvask så er det jo ikke sånn at jeg vasker "halve maskiner". Jeg venter jo til det er passende. Og da kan man jo si at klesvask og oppvask ikke er hele tiden (for det er det jo ikke). Det bare føles sånn iom alle de andre arbeidsoppgavene jeg har i heimen. Summen/samlet sett gjør at det føles overveldende i blant. Og det har også med sykdommen min å gjøre, ja hele livssituasjonen egentlig. Det oppleves liksom så mye alt sammen. 

Skrevet
Vendi skrev (6 minutter siden):

Merker at det ikke er helt lett å forklare hva jeg mener. Jeg kunne i stedet kalt overskriften "Mine daglige gjøremål tar aldri slutt", for dette gjelder jo ikke bare klesvask og oppvask. Hele tiden er det ting jeg må gjøre. Og så kan man jo si at sånn er det for oss alle, for det er det jo. (Og da føler jeg meg litt skamfull som føler det sånn). Men når det kommer til akkurat klesvask og oppvask så er det jo ikke sånn at jeg vasker "halve maskiner". Jeg venter jo til det er passende. Og da kan man jo si at klesvask og oppvask ikke er hele tiden (for det er det jo ikke). Det bare føles sånn iom alle de andre arbeidsoppgavene jeg har i heimen. Summen/samlet sett gjør at det føles overveldende i blant. Og det har også med sykdommen min å gjøre, ja hele livssituasjonen egentlig. Det oppleves liksom så mye alt sammen. 

Jeg skjønner deg kjempegodt. For meg er det rart at du ikke klager mer mtp din livssituasjon  - du er en skikkelig hverdagshelt i mine øyne 🥰

Skrevet
dusken skrev (1 time siden):

du er en skikkelig hverdagshelt i mine øyne 🥰

Det er i aller høyeste grad du også 😘

Skrevet
Vendi skrev (56 minutter siden):

Det er i aller høyeste grad du også 😘

Tusen takk 🥰 

Skrevet
nachnoo skrev (På 23.8.2026 den 21.15):

Det er det samme med kroppsvask også.

Ja, og neste jul er det På’an igjen. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (På 24.8.2026 den 10.38):

Jeg kjenner igjen følelsen i fra da ungene var små. Nå har jeg ingen hjemmeboende barn lenger og jeg har ny samboer som er like renslig som meg selv. Jeg behøver ikke å be han om å gjøre noe. Han ser det av seg selv og  samarbeidet glir knirkefritt. 

Jeg kjenner meg igjen! Det er ikke bare «fraværet av hjemmeboende barn» som har betydning, men i aller høyeste grad en helt annen innstilling og gjøren fra mann nr 2! 

Nicklusheletida
Skrevet
morsan skrev (47 minutter siden):

Jeg kjenner meg igjen! Det er ikke bare «fraværet av hjemmeboende barn» som har betydning, men i aller høyeste grad en helt annen innstilling og gjøren fra mann nr 2! 

Ja, det har mye å si. 

Rett før jeg leste innlegget ditt, tok han for seg de nye hvite Hokaskoene mine. Jeg har bare brukt de i noen dager og de fikk et par flekker etter reisen i helga.

Han : - Nå er ikke Hokkaskoene dine hvite lenger ( Han løftet de opp og viste meg et par mørke flekker )

Jeg : Er de ikke det nei. Nei nei, det er vel ikke til å unngå helt.

Så begynte han å vaske og skrubbe dem. Holdt dem deretter opp for meg på nytt igjen og sa med et stort glis. - Se, nå er de rene igjen. 

Ha ha, det er på grensa til å være pedantisk,  men utrolig deilig da ❤️ 🙂

Ikkeanonymnok
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal tro om at det er dette som dukker opp i feeden på facebook i kveld. Tror nok @Vendi har en finger med i spillet her ja (sagt med forsøk på humor).

IMG_0490.png

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (10 minutter siden):

Vet ikke helt hva jeg skal tro om at det er dette som dukker opp i feeden på facebook i kveld. Tror nok @Vendi har en finger med i spillet her ja (sagt med forsøk på humor).

IMG_0490.png

Haha, det var rart 😄 Jeg har ingenting med det å gjøre altså 😅😉

Ikkeanonymnok
Skrevet
Vendi skrev (12 minutter siden):

Haha, det var rart 😄 Jeg har ingenting med det å gjøre altså 😅😉

En blanding av tilfeldigheter og «storebror» ser alt, vet det ikke var deg altså. Men litt morsomt var det likevel. 

AnonymBruker
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (6 timer siden):

Okei? 

Evig singel. 

Anonymkode: b3d8d...ce5

Skrevet

Tilbake til tråden🙂lurt og vaske og rydde ofte. 

Skrevet
Musikk skrev (12 minutter siden):

Tilbake til tråden🙂lurt og vaske og rydde ofte. 

Det har du helt rett i. :D Om man bor over flere etasjer så er det lurt at man aldri går tomhendt opp og ned, men rydder med seg noe som skal i en annen etasje med det samme, f.eks.

Skrevet

Akkurat klesvask og oppvask har vi en god rutine på. Vi vasker klær hver søndag (er bare mannen og jeg), evt treningsklær i tillegg noen ganger i uken. Han ordner klesvasken, jeg bretter klærne også legger vi på plass hver våre klær.

Han setter inn i oppvaskmaskinen og setter den på, jeg tar ut og setter på plass. (Dvs jeg setter alltid mine ting inn i oppvaskmaskinen etter det er brukt, men mannen mener jeg fyller oppvaskmaskinen som en "drunk racoon" så han ordner alltid etter meg. 😅).

Men hater husarbeid, er så kjedelig. En periode hadde vi vaskehjelp som kom annenhver lørdag, men det ble litt stress å alltid måtte ut da. Men vi vurderer å få oss det igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...