AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg leste en gang om noen som overtalte helsevesenet til å tro at hun var sykere enn hun var fordi hun var ensom å ville bli tatt vare på, hun hadde ingen andre rundt seg. Er dette en kjent problemstilling i helsevesenet , @nachnoo, er det lett å oppdage og hva gjør dere i disse tilfellener? Anonymkode: d217d...402 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg leste en gang om noen som overtalte helsevesenet til å tro at hun var sykere enn hun var fordi hun var ensom å ville bli tatt vare på, hun hadde ingen andre rundt seg. Er dette en kjent problemstilling i helsevesenet , @nachnoo, er det lett å oppdage og hva gjør dere i disse tilfellener? Anonymkode: d217d...402 Dette kalles vel Münchhausens syndrom om jeg ikke tar feil? «Münchhausens syndrom er et vedvarende atferdsmønster der en person bevisst simulerer, overdriver eller fremkaller sykdomstegn hos seg selv. I diagnosemanualene omtales dette nå som «Fabrikkert forstyrrelse påført en selv» (FFPS). Det opprinnelige navnet, Münchhausens syndrom, er i stadig mindre bruk, særlig i fagmiljøene, men fremdeles i utstrakt bruk i populæromtale. Atferden er ikke primært motivert av ytre gevinster som økonomisk kompensasjon eller unngåelse av ansvar, men knyttes vanligvis til behov for oppmerksomhet, omsorg eller anerkjennelse.» Kilde: https://sml.snl.no/Münchhausens_syndrom Endret 1 time siden av Ikkeanonymnok Tillegg 0 Siter
nachnoo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ja, det er velkjent at noen overdriver sine plager for å få mer omsorg. Ditt eksempel er ikke Münchhausen. Disse fremprovoserer symptomer - ikke bare lyver om hvordan de har det. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden Skrevet 52 minutter siden nachnoo skrev (8 minutter siden): Ja, det er velkjent at noen overdriver sine plager for å få mer omsorg. Ditt eksempel er ikke Münchhausen. Disse fremprovoserer symptomer - ikke bare lyver om hvordan de har det. Hvordan avslører dere dem som overdriver? Anonymkode: 7c57a...3ea 0 Siter
nachnoo Skrevet 51 minutter siden Skrevet 51 minutter siden Ved observasjon og ved å sjekke bakgrunnsopplysninger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden Skrevet 47 minutter siden nachnoo skrev (3 minutter siden): Ved observasjon og ved å sjekke bakgrunnsopplysninger. Eksempel på observasjoner? Anonymkode: 7c57a...3ea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden Skrevet 33 minutter siden nachnoo skrev (25 minutter siden): Ja, det er velkjent at noen overdriver sine plager for å få mer omsorg. . Er det omsorg å sitte på et sykehus å stirre i hvite vegger hele dagen og noen ansatte som kommer innom rommet i 5 sekunder 4 ganger daglig for å spørre hvordan det går? Anonymkode: ed94a...000 0 Siter
nachnoo Skrevet 31 minutter siden Skrevet 31 minutter siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det omsorg å sitte på et sykehus å stirre i hvite vegger hele dagen og noen ansatte som kommer innom rommet i 5 sekunder 4 ganger daglig for å spørre hvordan det går? Anonymkode: ed94a...000 Du har kanskje hørt om at ulike folk kan se ulikt på ting? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden Skrevet 9 minutter siden Min "mor" er en person som syter, klager, dramatiserer og overdriver for å få omsorg. Nå har hun heldigvis kommet på sykehjem så hun har mistet makten over oss. Besøkte henne i dag og hun oppførte seg helt motbydelig. Jeg skylder henne ingenting og det var en lettelse å komme til den erkjennelsen. Anonymkode: f3b83...30b 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.