Gå til innhold

Fått innkalling til andre utredningsopphold på Modum!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ventet i 1 år på det brevet. Traumebehandling, må gjennom 2 uker med kurs og utredning før man eventuelt får plass i selve behandlingen. Krysser fingrene og håper det går bra. I hvert fall godt at det endelig skjer noe. 

Anonymkode: eb937...0e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! Det er en stor dag når det brevet endelig kommer! Det er to heftige uker! 
Jeg fikk avslag etter de to ukene, håper det går bedre for deg! 

Anonymkode: c4e5c...fab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Lykke til! Det er en stor dag når det brevet endelig kommer! Det er to heftige uker! 
Jeg fikk avslag etter de to ukene, håper det går bedre for deg! 

Ja, det var jo leit å høre! Vet du hvorfor du fikk avslag? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det var jo leit å høre! Vet du hvorfor du fikk avslag? 

Var for dårlig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Var for dårlig

Det var leit å høre. Håper du har funnet annen behandling og har det bedre nå. Jeg har tatt noen timer privat med traumepsykolog for å bli robust nok, for det er veldig krevende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det var leit å høre. Håper du har funnet annen behandling og har det bedre nå. Jeg har tatt noen timer privat med traumepsykolog for å bli robust nok, for det er veldig krevende. 

Så bra du har forsøkt å forberede deg litt! Det er intensivt opplegg, tror jeg. Og mange mennesker rundt seg til enhver tid. Blir spennende å se hvilket behandlingsopplegg du blir plassert i hvis du får plass da! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så bra du har forsøkt å forberede deg litt! Det er intensivt opplegg, tror jeg. Og mange mennesker rundt seg til enhver tid. Blir spennende å se hvilket behandlingsopplegg du blir plassert i hvis du får plass da! 

Jeg velger å være optimist jeg, så blir det litt enklere i ventetiden 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var for dårlig

Hva mente de med at du var for dårlig? 

Lurer på å søke selv, og er usikker på akkurat dette med hvem de tar inn og hvem som får avslag etter de første to ukene.

Anonymkode: a6cff...ce1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mente de med at du var for dårlig? 

Lurer på å søke selv, og er usikker på akkurat dette med hvem de tar inn og hvem som får avslag etter de første to ukene.

Jeg tror de vurderer om du har kapasitet til å tåle en tøff behandling over lengre tid. Det var allerede en utsiling etter det første 5 dagers oppholdet: da var vi 4 av 7 som fikk tilbud videre. Det var en som fikk avslag fordi de mente hun ikke var stabil nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger de i å være stabil nok da? Siden de jobber med dissosiasjon også så regner jeg med at en del sikkert dissosierer når det blir vanskelig? Går det på om de utvikler suicidalitet da kanskje?

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Om du ringer Modum Bad, kan du få veiledning som er rettet mer spesifikt mot din situasjon. Har hørt om noen som har gjort det, og utfallet har f.eks. blitt at Modum Bad har frarådet pasienter å søke, avvente til mer stabil hverdag, mer kontroll på impulser om selvskading/suicidalitet/rus/spiseforstyrrelse etc.

Jeg skal ikke si det for sikkert, men en del tilbud om døgnbehandling fra Modum forutsetter, eller forutsatte, oppfølning fra terapeut på hjemstedet etter utskrivelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...