Gå til innhold

Duoen Karpe har fått Fritt Ord Honnør 2026 - hykleriet kjenner ingen grenser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/det-er-bare-til-a-grate-over/o/80-95-6323

Karpe er en enorm kommersiell suksess, samtidig som de serverer unge og lett påvirkelige sjeler budskap som er direkte hatefulle. Hadde de samme tekstene vært rettet mot venstresiden i stedet for mot deres foretrukne politiske fiender, ville fordømmelsen vært umiddelbar, og hykleriet tilsvarende åpenbart.

Noen tekstutdrag:

«Jeg har fyrstikker, ta med en kanne bensin. La meg tenne på en FpU-kar».

«Hvis du tør å ta livet av Carl Ivar (Hagen), da har du mer guts og baller enn hva vi har».

Hva om man byttet ut "FpU" med "AUF" og "Carl Ivar" med "Jonas Gahr"? Da hadde Karpe blitt demonisert og kansellert umiddelbart.

Anonymkode: 86e7b...e83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du selv bidratt med for å heie frem alternativene?

Skrevet

De raljerte med homsene også i sin tid, så det går nok bra skal du se.

Anonymkode: 22205...f06

Skrevet

Det gjelder @Vendi og @cilie også.

Få høre nå, hva har dere egentlig gjort for å hjelpe alternativene opp og frem de siste 20 år? Tror dere det er tilfeldigheter som avgjør hvem som kommer i påvirkningsposisjon?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/det-er-bare-til-a-grate-over/o/80-95-6323

Karpe er en enorm kommersiell suksess, samtidig som de serverer unge og lett påvirkelige sjeler budskap som er direkte hatefulle. Hadde de samme tekstene vært rettet mot venstresiden i stedet for mot deres foretrukne politiske fiender, ville fordømmelsen vært umiddelbar, og hykleriet tilsvarende åpenbart.

Noen tekstutdrag:

«Jeg har fyrstikker, ta med en kanne bensin. La meg tenne på en FpU-kar».

«Hvis du tør å ta livet av Carl Ivar (Hagen), da har du mer guts og baller enn hva vi har».

Hva om man byttet ut "FpU" med "AUF" og "Carl Ivar" med "Jonas Gahr"? Da hadde Karpe blitt demonisert og kansellert umiddelbart.

Anonymkode: 86e7b...e83

De legger snart opp😔holdt seg siden 90s fram til i dag🙂enig i at noen av tekstene deres er grove. Noen sanger som er bra. 

Endret av Musikk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...