Gå til innhold

Psykisk sykdom og studier – store forelesninger gjør meg utslitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann på 33 år som i mange år ikke har vært i jobb eller utdanning på grunn av psykoselidelse og OCD. Jeg meldte meg nå på et emne på Universitetet i Oslo som jeg interesserer meg for og har så langt vært på 3 forelesninger. Jeg merker at jeg får veldig lite utbytte av å være på de fordi jeg ikke helt klarer å følge med i en sånn setting med en stor sal og mange mennesker. Ingenting er obligatorisk av oppmøte på emnet og alle forelesningene, oppgaver, tidligere eksamensoppgaver osv legges ut. Når jeg sitter hjemme for meg selv og leser og ser på forelesningene lærer jeg faktisk en del, men forelesningene bare tapper meg for masse energi. Kan det være at jeg blir sliten fordi jeg ikke er vant til slike settinger med mange mennesker og å følge med når noen snakker?

Burde jeg prøve å gå på flere forelesninger eller det liten vits? Noen med lignende erfaringer?

Anonymkode: e6316...baf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mentalt frisk og kjenner det på helt samme måte, hvis det er noen trøst. 

Anonymkode: 52afa...b8a

psykedeliker
Skrevet

Har du drøftet dette med studieveileder?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Nei, burde jeg det?

Anonymkode: e6316...baf

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor oppfordrer du alltid til å ta kontakt med noen andre? Er ikke et forum til for å diskutere med de som er på forumet? 

Anonymkode: e14ec...e6d

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, burde jeg det?

Det er derfor det finnes studieveiledere.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor oppfordrer du alltid til å ta kontakt med noen andre?

Fordi jeg er interessert i å løse problemer, ikke å diskutere bare for diskusjonens skyld.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Det er derfor det finnes studieveiledere.

Fordi jeg er interessert i å løse problemer, ikke å diskutere bare for diskusjonens skyld.

Men han ønsker jo å høre om andre har lignende erfaringer. Da er det best å spørre på et forum, ikke nødvendigvis studieveileder.

Du er en artig skrue du, psykedeliker

Anonymkode: e14ec...e6d

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men han ønsker jo å høre om andre har lignende erfaringer. Da er det best å spørre på et forum, ikke nødvendigvis studieveileder.

Han spør først om han "bør prøve å gå på flere forelesninger eller er det liten vits". Jeg svarer på det spørsmålet ut fra egen erfaring.

Hva som gjør meg til en "artig skrue" med det får du svare for.

Endret av psykedeliker

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...