Gå til innhold

Hvordan forholder jeg meg til bilder i hodet av selvmord?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Jeg synes dette er vanskelig å forklare. Men jeg vil absolutt ikke dø for å få det klart. Problemet mitt er at jeg studerer noe jeg synes er vanskelig nå. Var veldig motivert helt til jeg fikk helt knekken etter en prøve. Og etter det har jeg opplevd at jeg blir fylt med negative tanker om meg selv og alt. Hver gang jeg prøver å forbedre meg ved å starte å studere igjen. Sitter feks med et regnestykke også plutselig får jeg bilder av hodet av at jeg tar mitt eget liv i klasserommet mens jeg sitter i klasserommet. Jeg vil ikke dø men jeg tror det er hjernen som synes det er så vanskelig at den prøver å finne alternativer selv om det er et helt grusomt alternativ.

Jeg har også masse ufrivillige tanker om meg selv. At jeg er mislykket, at jeg skuffer familien og jeg er verdiløs og alt mulig. Akkurat nå så prøver jeg så godt jeg kan å ikke tenkte sånn. Og fokusere! Men det er vanskelig å styre hjernen til det man vil den skal tenkte på. Jeg tror jo den som kommer på en måte for å stoppe slike tanker sikkert ville vunnet Nobelprisen i et eller annet. Men er det noen som har noe tips? Hvordan kan jeg snu dette negative sporet? Jeg ønsker ikke å tenke slike tanker. Men noen ganger føles det som om tankene skriker til meg og at det ikke er jeg som eier de en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff.. uten at jeg har så greie på det så tenker jeg at dette kanskje er tvangstanker? Aner ikke hvordan få bukt med dem, men det er det forhåpentligvis andre som har her inne, og som kan gi deg hjelp. Det med at du føler at tankene ikke er dine, er noe jeg kjenner meg igjen i. Det har vært et par "episoder" av det den aller seneste tid, men har greid å "hente meg inn igjen". Hvis du merker at ting går over styr, så bør du søke hjelp. Ønsker deg alt det beste! ❤️

Den forsvunne diamanten
Skrevet
Vendi skrev (20 minutter siden):

Huff.. uten at jeg har så greie på det så tenker jeg at dette kanskje er tvangstanker? Aner ikke hvordan få bukt med dem, men det er det forhåpentligvis andre som har her inne, og som kan gi deg hjelp. Det med at du føler at tankene ikke er dine, er noe jeg kjenner meg igjen i. Det har vært et par "episoder" av det den aller seneste tid, men har greid å "hente meg inn igjen". Hvis du merker at ting går over styr, så bør du søke hjelp. Ønsker deg alt det beste! ❤️

Takk for omtanke :) Det er jo kanskje en slags tvangstanke. Jeg skal be om hjelp hvis det går over styr. Nå er det bare plagsomt. Og gjør at jeg mister fokus. Jeg er jo ganske lei meg så tankene er jo preget av mine følelser.

stjernestøv
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (45 minutter siden):

Jeg tror jo den som kommer på en måte for å stoppe slike tanker sikkert ville vunnet Nobelprisen i et eller annet.

Eckhart Tolle kan det og underviser om det og skriver bøker om det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...