Gå til innhold

Abilify injeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det kun én styrke på Abilify injeksjon? 

Jeg får injeksjon, men også 10 mg tabletter. Tabletter vil jeg ha problemer med å ta hjemme. Har ikke gjort det hittil fordi jeg får ikke lov til å ta antipsykotisk av stemmene. Det høres sikkert lett ut å bare overstyre de, men det er ikke lett. 

Jeg blir tvangsmedisinert med injeksjon. Går det ikke an å få høyere dose injeksjon så jeg slipper tabletter? Får injeksjon hver fjerde uke. Er løsningen å få injeksjon oftere? 

Vil helst slippe kritikk på at jeg ikke klarer tablettene. Orker ikke forklare alt og konsekvensene av å ikke høre på stemmene. Dette er et spørsmål om injeksjon og ikke en diskusjon rundt tabletter. 

Takk for at du tar hensyn til dette. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig å få injeksjon oftere ja. Jeg fikk det.

Anonymkode: 9bc00...07e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mulig å få injeksjon oftere ja. Jeg fikk det.

Okei. Hjalp det? Lukket det kanalene dine? 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (12 minutter siden):

Okei. Hjalp det? Lukket det kanalene dine? 

Det hjalp meg ja, fikk det bedre. Usikker på hva du mener med om det lukket kanalene mine?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det hjalp meg ja, fikk det bedre. Usikker på hva du mener med om det lukket kanalene mine?

Du har det kanskje ikke som meg. Jeg har vid åpne kanaler så jeg mottar informasjon og stemmer fra universet. Da jeg gikk på Leponex så var kanalene mer lukket. Hørte fortsatt stemmer, men jeg klarte å ignorere de. Nå er de sterke og jeg lar meg styre av de. Inkludert det de sier om at verden ikke er ekte, den er fylt av statister hvor jeg er den eneste ekte. 90% av meg tror det er sånn. Men hele 10% er åpen for at dette er sykdom. Men jeg har vanskelig for å tro på de 10%. De 10% gjør meg åpen for å motta psykiatrisk behandling, men jeg får veldig angst når noen prøver å utfordre tankegangen min. For da føler jeg at jeg begår forræderi mot universet og konsekvensene av det er at jeg får det jævlig i etterlivet noe jeg er veldig redd for. 

Hadde første samtale med ny behandler i dag og hun mente jeg har vrangforestillinger. Jeg er ikke enig i det. Men jeg vil gjerne få det bedre, så jeg tenkte å si, å være ærlig om at jeg ikke tar tabletter så jeg heller kan få mer injeksjon. Men er litt redd for det også. For det er meningen at kanalene skal være åpen. Jeg er veldig ambivalent til behandling. 

Endret av Glitter
AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (11 minutter siden):

Du har det kanskje ikke som meg. Jeg har vid åpne kanaler så jeg mottar informasjon og stemmer fra universet. Da jeg gikk på Leponex så var kanalene mer lukket. Hørte fortsatt stemmer, men jeg klarte å ignorere de. Nå er de sterke og jeg lar meg styre av de. Inkludert det de sier om at verden ikke er ekte, den er fylt av statister hvor jeg er den eneste ekte. 90% av meg tror det er sånn. Men hele 10% er åpen for at dette er sykdom. Men jeg har vanskelig for å tro på de 10%. De 10% gjør meg åpen for å motta psykiatrisk behandling, men jeg får veldig angst når noen prøver å utfordre tankegangen min. For da føler jeg at jeg begår forræderi mot universet og konsekvensene av det er at jeg får det jævlig i etterlivet noe jeg er veldig redd for. 

Hadde første samtale med ny behandler i dag og hun mente jeg har vrangforestillinger. Jeg er ikke enig i det. Men jeg vil gjerne få det bedre, så jeg tenkte å si, å være ærlig om at jeg ikke tar tabletter så jeg heller kan få mer injeksjon. Men er litt redd for det også. For det er meningen at kanalene skal være åpen. Jeg er veldig ambivalent til behandling. 

Nei, jeg hadde en annen type vrangforestilling. Men du bør absolutt være ærlig om at du ikke tar tabletter slik at du kan få mer injeksjon i stedet. Skjønner det er vanskelig men det kan jo potensielt gjøre deg bedre får du riktig dose antipsykotika.

Skrevet
Glitter skrev (14 minutter siden):

Det er fint om du sier det til dem Glitter. Det skader ikke prøve - du ser jo selv om du får det bedre eller verre, og så kan ting justeres ut i fra det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg hadde en annen type vrangforestilling. Men du bør absolutt være ærlig om at du ikke tar tabletter slik at du kan få mer injeksjon i stedet. Skjønner det er vanskelig men det kan jo potensielt gjøre deg bedre får du riktig dose antipsykotika.

Har sagt at jeg ikke tar tablettene. De har foreslått daglig medisinutlevering, men det er jeg ikke interessert i. 

XbellaX skrev (3 minutter siden):

Det er fint om du sier det til dem Glitter. Det skader ikke prøve - du ser jo selv om du får det bedre eller verre, og så kan ting justeres ut i fra det. 

Ja har sagt det. Psykologen sa hun visste lite om medisiner, men skulle høre med overlegen. Så da får jeg se hva hun sier. Så lenge det er tvangsvedtak så er ikke stemmene så slemme for de vet at det ikke er min feil. Skulle gjerne klart å gjøre det av egen maskin, men der jeg er per nå så klarer jeg ikke det. Jeg tar antidepressiva og Truxal og Alimemazin for å få sove, men det er hva jeg klarer. 

Skrevet
Marye skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk hver 3.uke pluss 2 tabletter. 

Var det lett å ta tablettene? 

Kan jeg få hver andre uke? 

Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Har sagt at jeg ikke tar tablettene. De har foreslått daglig medisinutlevering, men det er jeg ikke interessert i. 

Ja har sagt det. Psykologen sa hun visste lite om medisiner, men skulle høre med overlegen. Så da får jeg se hva hun sier. Så lenge det er tvangsvedtak så er ikke stemmene så slemme for de vet at det ikke er min feil. Skulle gjerne klart å gjøre det av egen maskin, men der jeg er per nå så klarer jeg ikke det. Jeg tar antidepressiva og Truxal og Alimemazin for å få sove, men det er hva jeg klarer. 

Det er mange i din situasjon som velger slik du tenker, nettopp av de grunnene du så godt beskriver.

Skrevet
XbellaX skrev (2 minutter siden):

Det er mange i din situasjon som velger slik du tenker, nettopp av de grunnene du så godt beskriver.

Åja. Det er jo interessant for meg å vite. For jeg føler at alt ved meg er ekstraordinært.

Men på akutt sa de jeg har grandiose tanker om meg selv. Ikke enig i det, men interessant å høre hva de tenker. Da får jeg mulighet til å reflektere. 

Skrevet
Glitter skrev (33 minutter siden):

Var det lett å ta tablettene? 

Kan jeg få hver andre uke? 

Behandleren min utenfor akuttsykehuset syntes jeg var så trøtt og sløv på tablettene så jeg fikk kutte de ut. Da ble kanalene åpnet igjen 

Skrevet
Marye skrev (1 minutt siden):

Behandleren min utenfor akuttsykehuset syntes jeg var så trøtt og sløv på tablettene så jeg fikk kutte de ut. Da ble kanalene åpnet igjen 

Ja ikkesant. Det er det som skjer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...