AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg hadde samtale med behandler i dag og hun ville jeg skulle skrive ned det jeg tenkte og følte så jeg gjorde det. Så fikk jeg kontaktperson min til å levere det og dro ut siden jeg har 2 timers utgang etter avtale. Etter en liten stund ringte behandler meg siden hun var bekymret og fikk en dårlig magefølelse pga det jeg hadde skrevet og hun lurte på om jeg hadde planer om å ta selvmord (jeg er innlagt pga depresjon og suicidalitet) siden jeg leverte "brevet" og dro med en gang. Det var jo ikke meningen for jeg hadde ikke tenkt å ta selvmord. Fikk avklart det med behandler og siste hun sa var at vi snakkes på mandag. Nå er jeg hjemme og skal dra om 30 minutter og gruer meg til å komme tilbake til avdelingen. Føler jeg har gjort noe fælt selv om det absolutt ikke var med vilje. Noen som har noen gode råd å komme med? Later jeg helst som ingenting eller kommenterer jeg det litt sånn "hehe tenk at behandler trodde jeg skulle ta selvmord da" (det føles feil det og) Anonymkode: 7c4c5...d1b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hva tror dere er best å gjøre? Anonymkode: 7c4c5...d1b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva tror dere er best å gjøre? Anonymkode: 7c4c5...d1b hva ville du rådet en annen til? Anonymkode: 55dd3...2ea 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Du har jo allerede snakket med dem. Dra tilbake og hvis de sier noe så snakker dere om det og hvis ikke så er det ferdig snakka. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden "Ja, huff, beklager hvis det ble tolket sånn, men nå har jeg og behandler ryddet opp i det!" Anonymkode: e01a8...930 0 Siter
Glitter Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Enig med @Ikkeanonymnok . Ikke gjør noe ut av det hvis de ikke sier noe. Hvorfor skulle du? 1 Siter
Sokk Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Du har ikke gjort noe galt. Du reagerer så kraftig med skyldfølelse fordi du er deprimert. Jeg kjenner meg igjen i lignende reaksjoner hos meg selv under tidligere depresjoner. Utenfra kan jeg ikke se at du har gjort noe galt. Dermed er dette en ikke-sak og ikke noe du trenger å unnskylde når du kommer tilbake. Enig med @Ikkeanonymnok og @Glitter. Jeg tror derimot det er nyttig om du snakker med kontakten din og/eller behandler om at du får slik kraftig skyldfølelse. Det virker nemlig kanskje kjipt og veldig slitsomt å ha det sånn og kanskje kan det lindre litt å snakke med noen og få litt realitetsorientering når denne skyldfølelsen dukker opp. 1 Siter
psykedeliker Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva tror dere er best å gjøre? Det første du skal gjøre er å gi beskjed om at "magefølelse" ikke har noe i profesjonelle sammenhenger å gjøre. Offentlig ansatte skal forholde seg til - og bruke - klarspråk, med mindre noe annet er spesifikt avtalt med pasienten. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27 minutter siden Skrevet 27 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): hva ville du rådet en annen til? Anonymkode: 55dd3...2ea Jeg vet ikke helt. Ikkeanonymnok skrev (3 timer siden): Du har jo allerede snakket med dem. Dra tilbake og hvis de sier noe så snakker dere om det og hvis ikke så er det ferdig snakka. Ja, det var det jeg endte opp med. AnonymBruker skrev (3 timer siden): "Ja, huff, beklager hvis det ble tolket sånn, men nå har jeg og behandler ryddet opp i det!" Anonymkode: e01a8...930 Glitter skrev (3 timer siden): Enig med @Ikkeanonymnok . Ikke gjør noe ut av det hvis de ikke sier noe. Hvorfor skulle du? Sant. Jeg bare lurte på om jeg burde si noe først eller ikke. Sokk skrev (1 time siden): Du har ikke gjort noe galt. Du reagerer så kraftig med skyldfølelse fordi du er deprimert. Jeg kjenner meg igjen i lignende reaksjoner hos meg selv under tidligere depresjoner. Utenfra kan jeg ikke se at du har gjort noe galt. Dermed er dette en ikke-sak og ikke noe du trenger å unnskylde når du kommer tilbake. Enig med @Ikkeanonymnok og @Glitter. Jeg tror derimot det er nyttig om du snakker med kontakten din og/eller behandler om at du får slik kraftig skyldfølelse. Det virker nemlig kanskje kjipt og veldig slitsomt å ha det sånn og kanskje kan det lindre litt å snakke med noen og få litt realitetsorientering når denne skyldfølelsen dukker opp. Skjønner. Det gir mening. Jeg skal prøve snakke om det. psykedeliker skrev (12 minutter siden): Det første du skal gjøre er å gi beskjed om at "magefølelse" ikke har noe i profesjonelle sammenhenger å gjøre. Offentlig ansatte skal forholde seg til - og bruke - klarspråk, med mindre noe annet er spesifikt avtalt med pasienten. Ok. Jeg tør nok ikke si noe om det men. Anonymkode: 7c4c5...d1b 0 Siter
Ikkeanonymnok Skrevet 1 minutt siden Skrevet 1 minutt siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ja, det var det jeg endte opp med. Og hvordan gikk det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.