Gå til innhold

Behandler sa til meg at det ikke var rart jeg ble deprimert når jeg ikke har venner, kjæreste, hobby, noe meningsfullt i livet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om det?

Anonymkode: afb4e...c49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg hørtes helt logisk ut. Alle trenger noe og noen I livet sitt. Jobber dere med en plan for å endre noe av dette?

Anonymkode: bce41...f53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det synes jeg hørtes helt logisk ut. Alle trenger noe og noen I livet sitt. Jobber dere med en plan for å endre noe av dette?

Anonymkode: bce41...f53

Ja. Men det sosiale er vanskelig for meg. Tror jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja. Men det sosiale er vanskelig for meg. Tror jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse.

På hvilken måte er det sosiale vanskelig for deg?

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (Akkurat nå):

På hvilken måte er det sosiale vanskelig for deg?

Jeg er redd for å bli ordentlig kjent med folk, å være åpen og sårbar og å bli avvist. Tenker at når folk virkelig blir kjent med meg så vil de ikke like meg for den jeg er og avslutte relasjonen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er redd for å bli ordentlig kjent med folk, å være åpen og sårbar og å bli avvist. Tenker at når folk virkelig blir kjent med meg så vil de ikke like meg for den jeg er og avslutte relasjonen.

Og jeg glemte å nevne at i relasjonene jeg allerede har (familie og søsken) så er jeg redd for å ta plass, være til bry og en byrde og virkelig åpne meg om hvordan ting er. Selv når jeg er alvorlig deprimert svarer jeg alltid at ting er greit.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har også unnvikende pf. Har familie, jobb og venner men blir redd når noe/noen kommer for nær. Da kan jeg trekke meg unna. Håper du får jobbet godt med dette i terapien!

Anonymkode: 31aa7...ac6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har også unnvikende pf. Har familie, jobb og venner men blir redd når noe/noen kommer for nær. Da kan jeg trekke meg unna. Håper du får jobbet godt med dette i terapien!

Anonymkode: 31aa7...ac6

Så fint å høre at du har familie, jobb og venner. Var det vanskelig for deg å få det og er det noe du har måttet jobbe med i terapi?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så fint å høre at du har familie, jobb og venner. Var det vanskelig for deg å få det og er det noe du har måttet jobbe med i terapi?

Man kan ikke bare legge alt i hendene på psykologer og terapi og forvente at de skal fikse deg. Etter noen så må ta man ta tak i sitt eget liv. Få seg en jobb så har man noe å bruke tiden på og er sosial gjennom kollegaer. Klarer du ikke jobbe så fins det fontenehus eller dagsenter for psykisk syke som er lavterskel. I Oslo tar du bare kontakt selv og trenger ikke noe henvisning.

Anonymkode: 1f5fb...5ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Man kan ikke bare legge alt i hendene på psykologer og terapi og forvente at de skal fikse deg. Etter noen så må ta man ta tak i sitt eget liv. Få seg en jobb så har man noe å bruke tiden på og er sosial gjennom kollegaer. Klarer du ikke jobbe så fins det fontenehus eller dagsenter for psykisk syke som er lavterskel. I Oslo tar du bare kontakt selv og trenger ikke noe henvisning.

Anonymkode: 1f5fb...5ca

Er det ikke vanlig å få hjelp av behandler til å endre tankemønstre osv så det blir lettere?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke vanlig å få hjelp av behandler til å endre tankemønstre osv så det blir lettere?

Det vil ikke bli lettere før du våger å stå i det som er vanskelig. 

Anonymkode: 2fc7f...c7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det vil ikke bli lettere før du våger å stå i det som er vanskelig. 

Anonymkode: 2fc7f...c7b

Men hvordan våger jeg det?

Everybody
Skrevet

Man må vel gå privat for å få skikkelig hjelp med problemer som dette? Eller?

psykedeliker
Skrevet
Everybody skrev (3 timer siden):

Man må vel gå privat for å få skikkelig hjelp med problemer som dette? Eller?

Hvorfor skulle det være slik?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...