Gå til innhold

Lamictal innpakking og smak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en grunn for at lamictal tablettene er pakket ekstra godt inn og hva er trikset for å enklest mulig få dem ut av dobbelsikrings-pakningen?

Finnes det tabletter uten den ekle smaken?

Anonymkode: 49ced...e7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det en grunn for at lamictal tablettene er pakket ekstra godt inn og hva er trikset for å enklest mulig få dem ut av dobbelsikrings-pakningen?

Finnes det tabletter uten den ekle smaken?

Jeg har tenkt at det er en form for barnesikring. Opprinnelig er Lamictal en medisin mot epilepsi. Tror også solbærsmaken er til fordi det kanskje tenkes at det skal være lettere for barn å ta tablettene pga "god smak " (🤮). Kanskje "barnesikringen" er til nettopp fordi det smaker solbær av dem også. At barn ikke skal tro det er godteri. Alt dette er bare mine tanker da 😅 Jeg tar lett av denne "barnesikringen" ved å "klore" med neglen i et hjørne. Da løsner papiret lett og det er da bare til å dra det av. 

Vet ikke om det finnes tabletter uten den ekle smaken. Men tror ikke det. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
Skrevet

Smaker den vondt? Det har jeg aldri merket😅jeg bruker også neglen til å "skjære hull" på pakningen.

Anonymkode: f72b0...058

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Smaker den vondt? Det har jeg aldri merket😅jeg bruker også neglen til å "skjære hull" på pakningen.

Anonymkode: f72b0...058

Jeg synes i alle fall den smaker vondt. I tillegg er den ekkel fordi den løser seg opp i munnen. Det er jo en tyggetablett, men jeg bare skyller den ned med en gang sånn at jeg ikke kjenner smaken. Tygger den altså ikke, bare svelger hel ned. 

AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt irriterende med den innpakningen. Jeg pirker også hull i kanten og har etterhvert skjønt at jeg kan klare å fjerne det meste av papiret ved å trekke rolig i det mens jeg pirker litt underveis hvis det ikke løsner. Har spart litt tid.

Tror alle smaker solbær, har vært gjennom alle styrkene. Men om det finnes noe synonympreparat vet jeg ikke. Jeg bare svelger hele og håper på det beste

Anonymkode: de41d...555

Skrevet

Lamictal finnes som vanlige tabletter som ikke er tyggetabletter, men man må søke om å få det og grunnen må være god. Vet ikke om de også smaker solbær. 

Skrevet
Fionys skrev (1 time siden):

Lamictal finnes som vanlige tabletter som ikke er tyggetabletter, men man må søke om å få det og grunnen må være god. Vet ikke om de også smaker solbær. 

De smaker ikke solbær 😀

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

De smaker ikke solbær 😀

Har du prøvd å smake? 

Anonymkode: 8a934...bb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Har du prøvd å smake? 

Nei, men jeg har bestilt til de som ikke klarer solbærsmaken. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (15 minutter siden):

Nei, men jeg har bestilt til de som ikke klarer solbærsmaken. 

Men nå motsier du deg selv. Først sier du at de ikke smaker solbær, så sier du at du har bestilt annet til de som ikke klarer "solbærsmaken". 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men nå motsier du deg selv. Først sier du at de ikke smaker solbær, så sier du at du har bestilt annet til de som ikke klarer "solbærsmaken". 

Han bekrefter at det finnes lamictal tabletter  som ikke smaker solbær. De man må søke om. 

Skrevet (endret)

Legg dem godt bak på tunga og svelg umiddelbart med mye vann, da er det ikke så ille! Unngå for all del at de klistrer seg til fanen 😅

Endret av adhoc
FjellOgDalar
Skrevet

Den silbærsmaken er fæl. Det samme er lukta man får av fingrene etter å ha lagt dosett. Skulle ønske det var omvendt, at de som ikke klarer å svelge vanlige piller kunne være de som måtte søke. 

Også irriterende med barnesikringen. Det går an å pirke en flapp fra ett av hjørnene på hver blister. Man pirker den ut og drar forsiktig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...