meteora Skrevet 1. september Skrevet 1. september (endret) Er lamotrigin speil på 21 i det nedre eller øvre referanseområdet? Dose 300mg tatt 12 timer før prøven. Noe vits i å spørre om doseendring (øke), for å få bedret effekt? Tenkte kanskje å høre om å legge til for eksempel 50mg, til total dose på 350mg, eller har det ingen betydning (lite effekt)? Endret 1. september av meteora 0 Siter
nachnoo Skrevet 1. september Skrevet 1. september Det er helt nederst i anbefalt område. Ved utilstrekkelig effekt bør dosen økes. Hadde nok gått direkte til 400 om det var opp til meg. 1 Siter
meteora Skrevet 1. september Forfatter Skrevet 1. september (endret) nachnoo skrev (2 timer siden): Det er helt nederst i anbefalt område. Ved utilstrekkelig effekt bør dosen økes. Hadde nok gått direkte til 400 om det var opp til meg. Legen godkjente økning til 400 mg, og da er spørsmålet når bør jeg ta neste serum speil og kan jeg ta alt i en kvelds-dose (som jeg har gjort til nå) eller dele den opp til morgenen og kvelden? Endret 1. september av meteora 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september nachnoo skrev (2 timer siden): Det er helt nederst i anbefalt område. Ved utilstrekkelig effekt bør dosen økes. Hadde nok gått direkte til 400 om det var opp til meg. Ikke trådstarter her. Fastlegen min ville at jeg skal gå over 200 mg fordi man skal alltid ligge på lavest terapeutiske dose? Har aldri blitt bedt om å måle noen verdier. (Bp2). Anonymkode: 839af...4b1 0 Siter
Vendi Skrevet 1. september Skrevet 1. september meteora skrev (43 minutter siden): og kan jeg ta alt i en kvelds-dose (som jeg har gjort til nå) eller dele den opp til morgenen og kvelden? Jeg tar 400 mg i en jafs om kvelden. Har ikke hatt noen problemer med det. 2 Siter
nachnoo Skrevet 1. september Skrevet 1. september (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ikke trådstarter her. Fastlegen min ville at jeg skal gå over 200 mg fordi man skal alltid ligge på lavest terapeutiske dose? Har aldri blitt bedt om å måle noen verdier. (Bp2). Anonymkode: 839af...4b1 Beklager. Men dette er kunnskapsløst. Men er effekten god nok, kan du forbli der. Endret 1. september av nachnoo 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september nachnoo skrev (10 minutter siden): Beklager. Men dette er kunnskapsløst. Men er effekten god nok, kan du forbli der. Hun har ikke særlig kunnskap innen medisinering av psykisk helse dessverre. Litt effekt, men jeg ville ikke sagt direkte god. Jeg foreslo 400 mg, men fikk nei. Anonymkode: 839af...4b1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september nachnoo skrev (3 minutter siden): Da synes jeg du skal foreslå måling. Takk, det skal jeg gjøre! Er det stygge bivirkninger iom at hun holder slik igjen? Anonymkode: 839af...4b1 0 Siter
meteora Skrevet 1. september Forfatter Skrevet 1. september nachnoo skrev (3 minutter siden): Da synes jeg du skal foreslå måling. Ikke meg du svarte her, men trådstarter. Jeg bare lurer på om jeg må ta nytt serum speil etter økt dose og eventuelt hor lang tid jeg bør gå på det økte dosen før ny blodprøve skal tas? 0 Siter
nachnoo Skrevet 1. september Skrevet 1. september meteora skrev (47 minutter siden): Ikke meg du svarte her, men trådstarter. Jeg bare lurer på om jeg må ta nytt serum speil etter økt dose og eventuelt hor lang tid jeg bør gå på det økte dosen før ny blodprøve skal tas? Nei det trenger du ikke. Du vil få ca 28. 1 Siter
meteora Skrevet 1. september Forfatter Skrevet 1. september nachnoo skrev (38 minutter siden): Nei det trenger du ikke. Du vil få ca 28. Takk for svar. Nå lærte jeg noe nytt også, ser «mønsteret» i utredningen din fra 300 mg (21) til 400 mg (ca 28) 🤭 0 Siter
Musikk Skrevet 1. september Skrevet 1. september (endret) meteora skrev (6 timer siden): Er lamotrigin speil på 21 i det nedre eller øvre referanseområdet? Dose 300mg tatt 12 timer før prøven. Noe vits i å spørre om doseendring (øke), for å få bedret effekt? Tenkte kanskje å høre om å legge til for eksempel 50mg, til total dose på 350mg, eller har det ingen betydning (lite effekt)? Nick bilde ditt @meteorahva er det? ser ut som sommerfugl eller en alv. Endret 1. september av Musikk 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 2. september Skrevet 2. september nachnoo skrev (13 timer siden): Beklager. Men dette er kunnskapsløst. Men er effekten god nok, kan du forbli der. Er man oppmerksom på at noen medisiner kan øke/redusere effekten av Lamictal, om en går på flere medisiner? Jeg husker da jeg brukte bl.a. Lamictal mot epilepsi, ble serumspeilet under en innleggelse, målt til ca. 70. 0 Siter
meteora Skrevet 2. september Forfatter Skrevet 2. september Eva Sofie skrev (5 timer siden): Er man oppmerksom på at noen medisiner kan øke/redusere effekten av Lamictal, om en går på flere medisiner? Jeg husker da jeg brukte bl.a. Lamictal mot epilepsi, ble serumspeilet under en innleggelse, målt til ca. 70. Regner egentlig med at dette ikke er noe problem for min del, de medisinene jeg går på nå har jeg gått på fast i lang tid (flere år) og likevel målt serumspeil på lamictal til 21. Men skal likevel ha det i bakhodet om det blir noen endringer i fremtiden, så takk for tipset 🙂 0 Siter
nachnoo Skrevet 2. september Skrevet 2. september Eva Sofie skrev (8 timer siden): Er man oppmerksom på at noen medisiner kan øke/redusere effekten av Lamictal, om en går på flere medisiner? Jeg husker da jeg brukte bl.a. Lamictal mot epilepsi, ble serumspeilet under en innleggelse, målt til ca. 70. Ja, interaksjoner er man alltid oppmerksom på. Antar at >95% av alle leger har et epj-system der interaksjoner sjekkes automatisk. For Lamictal er det først og fremst Orfiril og enkelte p- piller som er aktuelle i denne sammenheng. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.