AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september Jeg har fått fibromyalgi, og jeg vet at jeg må redusere indre uro og stress fordi det fremprovoserer smerter. Ett av mine tiltak er å bli snill mot meg selv, dvs slutte å plage meg selv med negative tanker om meg selv til meg selv. Er dette et godt tiltak som faktisk kan fungere mot indre uro og stress? Anonymkode: 08da3...924 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september Ja det høres ut som en fin start i alle fall. Anonymkode: 6c5b9...695 1 Siter
XbellaX Skrevet 1. september Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har fått fibromyalgi, og jeg vet at jeg må redusere indre uro og stress fordi det fremprovoserer smerter. Ett av mine tiltak er å bli snill mot meg selv, dvs slutte å plage meg selv med negative tanker om meg selv til meg selv. Er dette et godt tiltak som faktisk kan fungere mot indre uro og stress? Anonymkode: 08da3...924 Ja. Snakk til deg selv som du ville gjort til en nær og god venn av deg. Men jeg ville kombinert det med flere tiltak: gode søvnrutiner, rolig regelmessig fysisk aktivitet, varme bad/dusj, finne en god balanse mellom aktivitet og hvile (mao. stoppe før tanken er tom) osv osv. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september XbellaX skrev (1 time siden): Ja. Snakk til deg selv som du ville gjort til en nær og god venn av deg. Men jeg ville kombinert det med flere tiltak: gode søvnrutiner, rolig regelmessig fysisk aktivitet, varme bad/dusj, finne en god balanse mellom aktivitet og hvile (mao. stoppe før tanken er tom) osv osv. Takk 😄 Er godt i gang med alle de tiltakene der og har vært det noen år. Det er indre stress jeg må lære meg å hanskes bedre med, og vi er også i gang med å lage en plan der jeg bl.a. kan be om sykemelding tidligere i prosessen for å minske fraværslengden (for det betyr så mye for meg å være på jobb pga min psykiske helse selv om det er hardt, at jeg sliter når jeg er sykemeldt også). Anonymkode: 08da3...924 0 Siter
Fru2020 Skrevet 1. september Skrevet 1. september Jeg har me og måtte også redusere stress. Jeg startet opp med yin yoga og restorativ yoga. Dette er yoga som stort sett gjøres liggende og sittende. Det handler om å holde en stilling over lengre tid godt hjulpet av både puter og pledd. Her gjør det ingenting om man er stiv, man har det man trenger av hjelpemidler. Stillingene er designet for å strekke bindevevet og å roe nervesystemet. Man fokuserer også på pust. Jeg går i studio i en gang i uken, men har kjøpt inn det jeg trenger og startet opp hjemme først. Det er svært enkelt. Du kan også lese deg opp på vagusnerven. Det er mange konkrete øvelser som kan gjøres for å stimulere den. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september Fru2020 skrev (45 minutter siden): Jeg har me og måtte også redusere stress. Jeg startet opp med yin yoga og restorativ yoga. Dette er yoga som stort sett gjøres liggende og sittende. Det handler om å holde en stilling over lengre tid godt hjulpet av både puter og pledd. Her gjør det ingenting om man er stiv, man har det man trenger av hjelpemidler. Stillingene er designet for å strekke bindevevet og å roe nervesystemet. Man fokuserer også på pust. Jeg går i studio i en gang i uken, men har kjøpt inn det jeg trenger og startet opp hjemme først. Det er svært enkelt. Du kan også lese deg opp på vagusnerven. Det er mange konkrete øvelser som kan gjøres for å stimulere den. Tusen takk ❤️ Anonymkode: 08da3...924 0 Siter
psykedeliker Skrevet 1. september Skrevet 1. september Hva kommer det indre stresset og uroen av? Er det mulig å gjøre noe med årsakene? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september Skrevet 2. september Jeg gikk på en smell igjen denne uka. Vi er (som vanlig) underbemannet på jobb, og jeg jobbet for to på mandag og delvis i går. Det fikk jeg svi for både i går og i dag, har sykt vondt og er sliten igjen. Det må jeg også lære meg å balansere. Anonymkode: 08da3...924 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.